PDA

Vis full versjon : Hvor langt på vei?

oooops
01-12-2002, 19:56
Har vært sånn småkvalm hele uka og i dag var det skikkelig forferdelig, kastet opp og livet er elendig!

Vet det kan skyldes andre ting, men jeg kjenner lusa på gangen, liksågodt å forberede tankene på hva det kan være...

Har ikke fått mensen tilbake siden siste fødsel, så nå lurer jeg på hvor langt jeg eventuelt kan være på vei.

Når i svangerskapet kommer kvalmen? Etter to uker tre eller fire? Husker ikke fra sist gang, for jeg hadde vært kvalm så lenge og overhode ikke tenkt tanken at jeg kunne være gravid.

Hva tipper dere?

Maz
01-12-2002, 20:02
Vanskelig å tippe. Tror det er litt individuelt når kvalmen kommer. Hos meg kom den i uke 6 (tror jeg). Dette høres ut som en god grunn for tidlig UL spør du meg.

Kikkan
01-12-2002, 20:16
Tror det er litt forskjellig fra person til person. Noen merker det kjempetidlig, andre blir ikke kvalme i det hele tatt. Men i bøkene står det at kvalmen pleier å komme rundt uke 7 sånn i gjennomsnitt, å så forsvinner rundt ca uke 12.

Happy
01-12-2002, 23:28
Jeg begynte å merke kvalmen tre dager etter at egget festa seg, litt over en uke etter eggløsning. Må vel nevnes at kroppen min er veldig kjapp med svangerskapstegn...

Mika
02-12-2002, 13:36
Ei jeg kjenner viste ikke at hun var gravid før hun var 9 uker med første, og 13 uker med andre! Med den første var hun syk, men hun hadde kyssesyke samtidig. Med den andre vet jeg ikke, men hun sa at hun var ikke dårlig i det hele tatt og hadde tatt p-sprøyta også, så hun trodde ikke at hun var gravid!

Jeg ble så kvalm i to tre dager, så da skjønte jeg at jeg var gravid, og da var jeg ca 7 uker. Så kanskje det starter etter 7 uker eller no.

Skjønner ikke de på snart gravid siden som skriver at de er kvalme dagen før de skal ha mensen... Hvor desperate kan man bli... lol