PDA

Vis full versjon : For tidlig med ul?

Ann
01-12-2002, 22:32
Jeg har en avtale med gynekolog på tirsdag, timen ble bestilt for 3 uker siden. Meningen er at jeg skulle starte utredning for om jeg har eggløsning. Jeg har da imellomtiden klart det herlige ,-å bli gravid. Det er jo da veldig fristende å møte opp til timen allikevel-jeg vet nemlig at han har innvendig UL app!! Men det er jo veeldig tidlig da, er da bare 4+3 gravid. Hva tror dere, skal jeg avbestille timen eller er det mulig å se noe så tidlig??

Ps man regner hvilke uke man er i fra 1 dag av siste mens,ikke sant?

Zurufa
01-12-2002, 23:25
Ring der du har time og spør da vel!! De kan sikkert gi deg et bra svar... Fristende å se babyen sikkert. Vet ikke hvor tidlig man kan det, men det vet de helt sikkert hvis du ringer i morgen og spør dem! LYKKE TIL!

Zurufa

Pelen
01-12-2002, 23:40
Mulighetene for å se noe så tidlig er ikke så stor. Takler du å ikke se noe (til tross for at det sikkert er noe der)? Det kan være veldig skuffende å ikke finne noe. Men gå til legen uansett, så kan du diskutere UL eller ikke UL med ham.

Pelen

Mariel
01-12-2002, 23:42
Jeg tok innvendig Ul, når jeg var 5-6 uker på vei,kunne ihvertfall se noe da.

sylvi
02-12-2002, 00:12
Jeg tok innvendig UL da jeg var 4-5 uker på vei, og da kunne vi se en bitteliten prikk som var plommesekken. Sjølve fosteret kunne vi ikke se. Så ut som et hull etter en hullmaskin...
Hvis du utsetter timen noen uker, får du nok se hjertet slå. Men - dette må du jo avgjøre sjøl... Tror jeg var 8+4 da jeg var på en ny kontroll, og da vistes hjertet tydelig. I uke 12+? så vi tydelig at det var et lite menneskebarn i magen....men det er jo en stund til enda da...

Alva
02-12-2002, 01:09
Jeg synes du skal ringe og fortelle at du lurer på om du skal komme eller ei, fordi du Tror du er gravid. Si det slik. Sannsynligvis får du komme for å bekrefte graviditeten, og det kan nok sikkert ses så tidlig, iallefall med litt flaks :)

:findag:

Limbo
02-12-2002, 11:25
Var til UL første gang i midten av uke 8 og det var grunnet cysten som jeg har. Jeg spurte gynekolog om hvor tidlig man kunne se noe og hun mente at rundt uke 7 eller 8 var det størst sjanse for å se hjertet osv.

Lykke til :)

Linejenta
02-12-2002, 11:42
på dag 5+1 og vi så ingenting annet enn en fostersekk, og morkake tror jeg det var...

Men i uke 8 tror jeg du kan få sett litt..

Klem fra

Tidligere Bruker
02-12-2002, 16:21
Jeg var på UL da jeg kun 4 uker på vei. Og da så vi ikke noe spesielt, og jeg angrer på at jeg gikk så tidlig.
Var på ny UL kun ei uke etterpå, og da så vi tydelig fosterhule.

Så hadde jeg vært deg ville jeg drøyd det iallefall ei uke, for da er sjansen MYE større for at du vil se noe. :)
Så sparer du deg selv for unødige bekymringer, som jeg fikk... :(

Og en begynner å regne uker, fra mensen første dag. :)

:mervink:

~Maila~
02-12-2002, 16:29
Fra uke 6 er det mulig at hjertet har begynt å slå.

:)

Jeg var på innvendig UL i uke 6 (ca 6+3?) og da så vi at hjertet pulserte. Var greit å dra så tidlig, hadde en tidlig SA tidligere i år, og med tidlig UL kunne de se at graviditeten ikke var utenfor livmor og at egget var festet og alt så bra ut.

Du må ha lykke til!

;)

Ann
02-12-2002, 19:10
Tusen takk alle for så mange fine svar. er enig i at det kan være lurt å vente litt. Ombooket timen min i dag til 17.12. Da skulle jeg være i uke 7, og kan kanskje være så heldig å se noe. Beste hadde nok vært å vente enda litt, men jeg må inn å få svar på endel prøver allikevel :)
gleder meg-gleder meg

Tidl. bruker
03-12-2002, 13:02
Du som er ikke mer en det på vei. Vil si at det ikke er så mye å kunne se. Jeg var på GU i uke 7 denne gangen. Da sa de at hvis jeg hadde vært en uke mindre på vei ville de sett mindre. :o

mia
03-12-2002, 14:00
Jeg var på innvendig ultralyd for en uke siden, var da 23 uker på vei.. så bare morkaka jeg .. kanskje fordi den er forliggende altså men jeg så altså ikke noe barn.

Fikk heldigvis ultralyd på magen også da .. da fikk jeg se babyen vår

24+0 :hjerter: