Vis full versjon : Gipsavstøpning av barnehender.
Har tatt fine gipsavstøpninger av lillemanns hender og føtter. (for lenge siden...) :hyper:
(skal gjøre det samme med lillegull, men det er jo ennå leeeeenge til.....)
Har kjøpt rammer fra Panduro, men de var jo i papp - og uten oppheng.
Synes det virker litt risikabelt å henge det opp etter noe som bare er limt fast i pappen....
Hva har dere gjort?
Vet noen om noen andre rammer som kan passe?
Mine avstøpninger er 10*10 cm , og 15*15 cm.
Har IKKE tenkt å pusse de ned så de blir mindre, for da mister jeg noe av "motivet".
snøkrystall
25-03-2005, 19:44
jeg tok avstøp i trolldeig og malte di i gull. Så tok jeg ut glasset på en vanlig ramme og limte avtrykket på en tykk pappplate med superlim .
det henger kjempegodt selv om avtrykket er ganske tungt :)
her er resultatet !
Jeg tok først avtrykk i trolldeig, og så fyllte jeg på med gips oppi trolldeig - avtrykkene etterpå. Resultatet blir 3D - hender og føtter som står utover.
Skikkelig kult, synes jeg!
Jeg har fått et tips om at resultatet kanskje vil bli ennå finere dersom man bruker plastilina til å sette avtrykkene i. Skal forsøke dette når jeg bare finner ut av rammeproblemet mitt.
Snøkrystall: avtrykkene dine var jo bare kjempefine ! Men siden jeg allerede har laget de kvadratiske, tror jeg ikke det blir noen fin løsning på mitt problem......
Ingen forslag ? :vetikke:
LilleVims
31-03-2005, 22:52
Hva med sånne "hule" rammer som de har på ikea?
Katharina
03-04-2005, 18:35
Mamma har sånne bilder du snakker om fra barnehagen fra min bror var liten.
De har hengt på veggen i 15 år.
Festet med sånne "dingser" som er kjøpt på jernvaren. En slags papirbit med en liten krok på. Limes rett på gipsen. Trenger ikke ramme i det hele tatt!
Lillemann kom hjem fra barnehagen med sånt handavtrykk med dikt. De hadde tatt en vanlig ramme (trehvit) og limt handa utpå glasset. De hadde brukt pistollim, noe som holdt dårlig. Men med skikkelig lim blir det veldig bra!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.