PDA

Vis full versjon : Solarium

veronika
28-03-2005, 19:24
Jeg har lyst å ta litt sol fordi jeg er så fryktelig blek. Oppdaget i påsken at pigmentene virkelig har tatt. Aldri noensinne har jeg vært så brun i ansiktet etter påske. Ble skikkelig overrasket. Så da tenkte jeg at hvis jeg blir så fort brun så trenger jeg ikke ta mye sol. bare en gang i ny og ne. Vet det ikke er så bra, men hva hvis jeg dekker til magen med et håndkle??? Tenkte litt på spray-brun, men der er vel endel kjemikalier som helst ikke skal innhaleres... Noen som har erfaring??

Veronika

Mollyana
28-03-2005, 19:56
nye forskninger sier jo at solarium ikke er bra i det hele tatt.. men en sjelden gang kan vell kanskje ikke skade..

Moody
07-04-2005, 12:48
Jeg har hørt at man ikke bør ta solarium når man er gravid. Vet ikke om det hjelper om du dekker til magen?? Hva med å anskaffe deg en selvbrunings-krem?! Jeg bruker LOREAL sin, kjøpt på H&M, den funker kjempebra den.:heia:

BabyLykke
07-04-2005, 13:01
Jeg har nytt de minuttene jeg har ligget i solarium!
Det man må passe på, er å ikke ligge for lenge av gangen, selv ligget
i ca12-13min. Dekket til magen med en genser. Full vifte på!!Da blir det
ikke varmt!! Ta ikke mer enn 2 ganger i uka!!( det er dette jeg har tenkt
på, andre har sikkert andre råd og tips!)
Den lille min har ikke tatt skade, og ikke blitt noe urolig!! Bir din urolig, så
har du ihvertfall prøvd!!
Hadde tatt enda jeg, hvis det ikke var for ryggen, nå er det veldig vondt
å ligge hardt på ryggen!!!(unngå disse "banansolariumene"som er buet, det
var ikke helt heldig, magen ble steinhard..)

kos deg i solarium!! ;)

veronika
14-04-2005, 19:03
Takk for det. Skal prøve meg frem med noen minutter av gangen!
Veronika

tafse
14-04-2005, 19:08
Bare husk på at det visst nok er lett for å få ujevn farge, et eller annet med pigmenter og graviditet..

Leste et sted at en lett kan få pigmentflekker men disse ville forsvinne etter graviditeten..

jamjam
14-04-2005, 19:10
............

jamjam
14-04-2005, 19:12
............

skillpadden
14-04-2005, 21:15
Soling i svangerskapet kan gi deg leverflekker som kan bli sittende i opp til 3 år. Tenkte jeg bare skulle advare, for det er ikke noe særlig å gå med slike flekker for eksempel i ansiktet i 2-3 år. Jeg tar ikke sjansen på å ta sol.

LYKKE TIL

veronika
18-04-2005, 09:49
Takk, takk! det er helt riktig at flekkene ikke med sikkerhet forsvinner eetter fødselen, så jeg har latt være å gå i solarium. Ikke spesielt vakkert dersom en er riktig uheldig..
Klem