Vis full versjon : Graviditets følelser...
Hei alle :mervink:
Hvordan står det til med augustjentene? Vi har jo blitt noen nå :klapp: Har dere fått følelsen at dere er gravide, og tenker på det hele tiden?
Jeg har enda ikke liksom oppfattet at jeg er gravid. Iom at vi prøvde i 1,5 år, så trodde jeg at følelsene bare skulle strømme på og jeg skulle være overlykkelig. Men jeg er bare helt vanlig glad og lettet (over at vi er ferdig med slitsomme prøveperioder), og jeg glemmer ofte at jeg er gravid, og skjønner det ikke helt... Jeg kikker på den positive testen hver dag :bonk: bare for å overbevise meg selv. Og den er like knall blå enda :)
Jeg regner jo med at gravid følelsen kommer etterhvert når ting begynner å synke inn, men akkurat nå er det helt litt rart på en måte! Kanskje det er fordi jeg føler meg egentlig helt vanlig. Har bare litt mens smerter og litt ømme pupper. Trodde jeg var mer trøtt enn vanlig, men nå tror jeg ikke det. Var mer våken i helga enn jeg har vært på lenge :klapp:
Ja, ja, jeg er nå i hvertfall gravid selv om jeg ikke føler meg sånn :D
Klem fra funderende Balumba :)
4+6
Hei Balumba!
Tja, jeg trur at det snart har gått opp for meg at jeg er gravid... Har allerede fortalt det til et par venninner + foreldre og søsken, og da ble det plutselig litt mer virkelig gitt... Men formen er egentlig bra den da. Har mye murring og stikking i magen, og blir fort småuvel hvis det går lang tid mellom måltidene. Puppene er ganske så "hovne" og ømme, og det er veldig uvant. Men bortsett fra det så... *ler*
Har heldigvis ikke vært morgenkvalm enda, og i følge mamma så slipper jeg å bli plaget med det dersom jeg har arvet henne. Ho har hatt tre lette svangerskap og greie fødsler! Kryss fingrene for det....
Samboeren min er også i "hundre" for tida... Stryker mye på magen min, og i går kveld når vi la oss fikk både jeg og magen "nattanuss". Søt eller!?!?!?!?!?!?!?!
-solregn-
termin 7. august
Jeg har akkurat fortalt det til søsteren min, og da ble det jammen litt mer virkelig, ja! Gøy å fortelle det, da! Selv om jeg måtte være litt forsiktig siden jeg sitter på jobben :p
Ang. kvalmen, så har jeg vært litt uggen når jeg har vært veldig sulten, men det hender det jo at jeg er til vanlig også. Kan nok ikke bruke graviditeten som årsak til alt :p Jeg håper også at symptomer og plager er nogenlunde likt hos søsken og mødre. Mamma og søsteren min har ikke hatt noe kvalme og ingen store plager i det hele tatt i sine svangerskap.
Så koselig samboer du har, Solregn! Mannen min er litt mer sånn som skal passe på! Det er morsomt det også, når han ser bekymret på meg og lurer på om jeg virkelig kan fortsette å sove på magen :bryn:
Virkeligheten begynner å innhente oss nå ja... har akkurat ringt legen, og fikk time mandag om ei uke! Allerede!!! Trudde liksom ikke at det var aktuelt med time før etter nyttår jeg da, det er jo snart jul og sånn... Men dama i andre enden var såååååååå koselig da når ho fikk høre hvorfor jeg ville ha time hos legen! Har forresten kvinnelig lege, og det føles bra. Sjøl om jeg aldri har møtt henne! Har flyttet til Oslo for ikke så lenge siden, og har derfor ny fastlege. Håper bare at ho er grei....
Samboer'n har visstnok fortalt den store nyheten til tvillingbroren sin i dag, han syns det gikk greit å fortelle det men det var nok noen ekstra sommerfugler ute og gikk ;)
Er forresten KJEMPEGLAD for at tvillinger ikke er arvelig fra far.... *puh*
Nei, nå kjenner jeg at det er på tide med litt mat her....
Vi snakkes!
-solregn-
termin 7. august (på min egen bursdag!)
Symptomene kommer og går. Og når de kommer er jeg kjempeglad, mens når de går er jeg livredd. Var jo sånn forrige gang også, så jeg vet jo at det er normalt, men angsten er der likavel... :uff:
Tar hardt på psyken dette her...
Ringte til helsestasjonen i sted for å bestille time, men der var det ingen i dag :( Jaja... Det haster jo ikke, så jeg får prøve igjen i morgen.
Jeg skal reise med fly i helgen og gruer meg litt til det. Har jo lest her inne at det skal være trygt, så jeg klamrer meg fast til det håpet. Skal feire 10 års bryllupsdag, så det blir jo litt dumt å avlyse... Leste ett eller annet sted at uke 6 er den uken de viktigste organene dannes, og den er over på fredag, så da trøster jeg meg med det også...(jeg kommer til å reise, så hvis noen mener at det ikke er trygt, så venligst IKKE si noe om det!!!)
5+3
Her i gården vet mormor, bestemor, min søster (nimbl) og ei venninne av meg det, men alle har fått klar beskjed om å bli veeeeldig overrakset når Tonje (5 1/2) forteller dem det. Hun skal få det som julepresang tenkte vi, også få den ære å fortelle det til de andre :) .
Symptomer kommer og går, litt mensfølelse innimellom, småkvalm om kveldene av og til, litt stikking i magen - ellers fint lite. Glemmer ofte at jeg er gravid.
Skal ta en test til i morgen tidlig for å se om den er blitt sterkere siden fredag, håper inderlig det. Ellers så gruer jeg meg litt til den neste uken, for det var da jeg mista sist gang.
Har ikke bestillt lege- / jordmor time enda, tenkte å vente noen uker til.
Skofus gratulerer med 10 års bryllupsdag, reis med fly og kos deg masse :vink:
:findag:
Ang. å fly så mener jeg at gravide flyvertinner jobber i hvertfall de 3 første månedene. Og da kan da ikke en flytur innimellom skade! Hvis du skal fly langt, så bør du bare passe på å drikke mye og bevege deg og gå litt innimellom, så går det nok så bra så!
Gratulerer med 10 års bryllupsdag og god tur!!
Det var godt å høre at det er flere som har det som meg. Føler seg "lite" gravide, jeg begynnte å bli redd for at det kunne bety at det ikke var liv der inne... Leste at de som opplever SA gjerne hadde lite grviditetstegn... jeg tror kanskje jeg leser litt for mye jeg. :( Men samtidig er det jo så utrolig spennende å finne ut ting, mye nytt som jeg aldri har tenkt over før.
Jeg har fortalt det til mine to søstre, stor jubel der :klapp: Tenkte resten av familien skulle få beskjeden som en ekstra julegave... Men det er litt vanskelig å holde på en så god nyhet :uff:
Samboren min gleder seg veldig, og er bekymra for om jeg kan være like aktiv nå som før. Vi går begge aktivt langrenn, og jeg holder på med hundekjøring - kan jo bli litt knall og fall, men jeg tror nå ikke det er så farlig enda ihvertfall.
Klem fra m og :baby: i magen
Hei alle sammen
Etterhvert som dagene går begynner det å gå mer og mer opp for meg for et under som er skjedd meg igjen. Et lite vesen ligger der, tenk et lite menneske. Tar meg i å sitte og småsmile for meg selv innimellom. Har fortalt det til et par venninner, umulig å klare å holde seg helt. Skal reise hjem familien og feire jul, tenkte jeg skulle fortelle det til dem da. Har en datter som blir 7 snart. Vil nok vente tre mnd før jeg sier noe til henne, med tanke på SA. Gleder meg veldig til å si det til henne, hun skal bli storesøster hi hi.
Ellers blir jeg lett småkvalm innimellom, har en god del stikninger og føler meg generelt mer øm i magen .Ubehagelig med stramme bukser. Puppene er kjempeømme og jippi allerede vokst masse (har ikke så enorme fra før-så dette er gøy) Sliter litt med murringer i korsryggen, spesielt hvis jeg har gått endel (les:julehandel) må taes litt om litt. Helt klart veldig anderledes enn forrige svangerskap.
Ellers vil jeg bare si at det er kjempehyggelig med et treffsted som dette. godt å kunne dele bekymringer og gleder med andre i samme situasjon.
Kjære snuppebalumba'n min!;)
Endelig har bjørnen flyttet inn i det blå huset *kniis*.
Men kan jeg få lov til å fortelle det til noen, da? Sånn som modern og venninner og sånn. Skal innrømme at jeg allerede har forsnakket meg til ei..... Det gjelder noen graviditetsbøker jeg har som jeg tenkte du kunne få låne, og vips, så sa jeg hvem det var, gitt..... UNNSKYLD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:uff:
Kjempe:klem: fra aja og :hjerter: Mikael f. 15.09.02 :hjerter:
Hei Aja-vennen!
:lol::lol::lol: Du klarte ikke å holde deg helt, nei! Jeg har sagt det til søster'n, men ingen andre foreløpig. Mamma, pappa og svigers får vite rett før jul, men jeg har lyst til å vente med resten til uti januar en gang. Klarer du å holde deg såpass lenge :???: Du kan jo si det til mamma'n din, da. Jeg møter nok ikke henne på en stund allikevel. Og hun får vel heller ikke røpet det til noen andre vi kjenner. Er litt redd for at slekta skal få vite det av andre, jeg...
Søster'n hadde forresten handla presang til :baby: i går :) En liten hvit jakke og bukse. Kjempesøt!! Hun klarte ikke å vente i det hele tatt. Har tatt helt av! :bonk:
Koselig at du er innom her igjen. Begynner jo å bli en liten stund siden du vanka her!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.