PDA

Vis full versjon : Øreproblemer... :(

Anonyma
02-12-2002, 16:50
Hei!

Jeg sliter med øre-eksem. Dette har jeg hatt i mange år,
men da har jeg brukt medisiner som har hjulpet på denne forb... kløa!!! :bonk: :bonk:
Spesialisten jeg bruker vet ikke helt (:???: :???: ) om medisinene er/kan være skadelige
så derfor skal jeg ikke bruke dem og heller komme til ham 2.hver uke ?!?!
Dette blir jo fryktelig dyrt i lengden, da det koster 200,- pr. gang...:(

Tenkte jeg skulle høre her om det var noen som bruker/har brukt Betnovat eller Sofradex -
og hva dere evnt. har hørt.

Anyone?!

Hilsen en som ikke klarer å holde fingrene fra ørene for tiden........ klør....... :gal::gal:

Anonyma :)

skofus
02-12-2002, 17:24
Jeg har det akkurat som deg :(

DET KLØR!!!

Da jeg gikk med førstemann fikk jeg beskjed om at det var helt greit å bruke betnovat i øret. Det er såpass lite område at det er ikke mye som går over i blodet. Fikk også beskjed om å prøve å ta en kur i håp om å bli kvitt det (for en stund) istedet for å smøre annenhver/tredjehver dag hele tiden.

Storebror ser ikke ut til å ha tatt noen skade av det :)

Sympatiklem fra Skofus!

Anonyma
02-12-2002, 17:33
Tusen takk for svar, Jenter!! :) :klapp:

Ble litt skremt da jeg leste det som sto om Betnovat i Felleskatalogen, Berta !:eek:
Jeg brukte nemlig Betnovat jevnlig under de to svangerskapene som gikk galt... :( :(
Kan det ha vært derfor?! :(

Uansett, da betaler jeg gladelig 200,- 2.hver uke, hvis alt bare går bra denne gang...:) :)

Skofus: Hvilken "kur" var det du tok?! Hjalp den ?!:???: :)

Hilsen Anonyma :)

skofus
03-12-2002, 17:00
Hei igjen :)

Det var ingen spesiel kur... Gikk ut på å ta betnovat i øret morgen og kveld 3-4 dager i strekk. Legen mente det var bedre med en kort intensiv kur istedenfor å holde på å smøre hele tdiden, for da vil man jo alltid ha litt kortison i kroppen.

Men hos meg hjelper det som regel etter at jeg smører en til to ganger, så er jeg bra i flere mnd etterpå. Har blitt bedre og bedre :) Før måtte jeg bruke jevnlig.

Hvis du er redd syns jeg du skal bruke det så lite som mulig. Spørre legen din også. Og kanskje du kan klare deg med vanlig hydrokortison fra apoteket. Det er vel ikke så sterkt, så kanskje det er tryggere?