PDA

Vis full versjon : Har vært hos jordmor jeg

Tidl. bruker
02-12-2002, 21:09
Heisan :)

Ja jeg har vært hos jordmor allerede jeg da. Ringte for under en uke siden bare for å høre og da mente hun at jeg skulle komme i dag og fylle ut papirer og få begynt liksom :) . Synes bare det var topp jeg.
Skal til fastlegen min 19. desember :)

Ikke så mye å gjøre hos jordmor enda da, men vi snakket litt, jeg fikk ei bok og hun fylte ut helsekortet.
Jeg fikk termin 30. juli hos henne men blir fortsatt i augustklubben. Jeg har ikke 28 dagers syklus og da stemmer ikke det hjulet til jordmor/lege helt. Så jeg regner nok med at det blir august etter ultralyden. Fikk termin en uke senere sist.

Ellers har jeg ikke mange "plager". Er bare veldig trøtt. Håper jeg slipper unna kvalmen, var ikke kvalm sist heller.

Vel, det var det. Ikke så mye å rapportere enda da. Men jordmor mente hun kunne høre hjertelyden rundt uke 10. Skal til henne igjen 10. januar og da er jeg i uke 12 tror jeg så kanskje jeg får høre den da :D

Lykke til med første lege/jordmortime jenter :)

skofus
02-12-2002, 22:03
Det var raskt ekspedert!

Jeg prøvde å ringe for å bestille time i dag jeg, men det var ingen tilstede :uff: Men jeg har jo ikke noe hastverk enda. På den annen side er det godt å komme igang liksom. Jeg vil også ha papirer!

Regner med at ikke jeg heller får termin i august etter første legetime. Har ikke syklus på 28 dager. At de ikke klarer å ta hensyn til det! Syns det er litt rart at vi nesten kan mer enn de noen ganger...

Vet ikke om jeg kommer til å gå til jordmor denne gang. Hun som er her er så rar. Vi får se...

Kos deg videre med magen da :)

Adriana
02-12-2002, 22:39
Koslig, gleder meg til jeg skal til legen på fredag og får bekreftet at jeg er gravid, fyllt ut helsekort osv. Hvilken bok fikk du??!

Jeg har vært litt kvalm og svimmel i dag og i går, men jeg håper likevel på å slippe det verste. Er også overfølsom for tiden, spesielt når jeg ser unger *tenk at jeg snart skal ha en sånn* :happycry:

Tidl. bruker
03-12-2002, 00:22
Fikk en bok der jeg kan skrive dagbok for hver uke. Og som det står litt forskjellig for hver uke i og masse reklame da ;) . Fra Sandvik bokforlag tror jeg.
Veldig ålreit :)

Balumba
03-12-2002, 11:08
Fint å komme i gang, da!

Jeg har ikke kommet så langt som å ringe legen enda, engang, jeg! Snakka med søstra mi i går og kommer til å bytte til den legen hun bruker. Fastlegen min er en ordentlig raring, som har vært helt grei til halsbetennelser og sånt, men tror ikke jeg vil være komfortabel med han som lege nå når jeg er gravid.

Har hørt at det er litt forskjell på når legene vil ha inn gravide til kontroll, så jeg fikk innttykk av at vi ikke trengte å gå så tidlig. Men tror jeg skal bestille time snart, så får vi se når de vil ha meg inn!

solregn
03-12-2002, 11:11
Jeg ringte til legesenteret hvor min fastlege holder til i går, og var egentlig innstilt på at det ikek var snakk om noen legetime før etter nyttår. Det er jo snart jul og greier. Men jeg fikk time allerede førstkommende mandag jeg!

Skummelt, egentlig! Det begynner liksom å bli alvor det her nå. Men det skal nok bli deilig å komme inn i systemet også....

-solregn-
4+5

Alven
06-12-2002, 22:55
Her er jeg også... vet bare ikke sikkert om jeg havner i juli eller august! :D

Må bare si jeg misunner deg jordmødrene, hvem har du forresten? Nesten så jeg skulle bodd i Hallingdal igjen :p
Skal bli spennende å se hvordan det fungerer her nede hvertfall..

Ville nå bare hilse på, og si lykke til videre! Håper alt er bra og at formen er fin. Så får jeg se, skal til lege den 13.- da vet jeg vel med sikkerhet om jeg havner sist i juli eller først her i august ;)

Mvh

Zoom
06-12-2002, 23:45
Grattis med baby i magen :klapp:
Håper å følge etter deg snaaaaaaaaaaaaart !! :)

Klem fra Zoooooooom