Vis full versjon : Keisersnitt
ehhh.......:???:
Jeg lurer på.... kan jeg be om keisersnitt?
Er litt redd for å føde. Grunnen til det er at jeg er alergisk mot smertestillende, men jeg tåler narkose sånn passe. TAr de bare keisersnitt med epudiral?
Vet noen noe om dette?????
Koz indi & egget 7+5
Det er jo mye forskjellig smertestillende du kan få, er du allergisk for alle typer da?
Hvis du får planlagt keisersnitt så får du som regel epidural eller spinal-bedøvelse. Ved haste-snitt får du vel narkose. Det er hvertfall slik jeg har forstått det, men du har jo god tid på deg til å finne ut av det enda da:p
Lykke til;)
Klem fra BigMama 33+0:cool:
Det er ikke mye om å gjøre. Alt som inneholder morfin, parazetamol,xylocain og noen typer narkose(med noen rare navn)
De fleste smertestillende midler inneholder en eller flere av disse stoffene. Ikke morro.
Derfor gruer jeg meg egentlig veldig til fødselen.
Forrige gang holdt jeg på i 25 timer. ikke gøy.
Koz indi & egget 7+5
IzziCreo
21-08-2002, 16:24
Hei, Indi
snakk med jordmor/lege i god tid før fødsel, og spør hvordan du kan få hjelp. I slike spesielle tilfeller må man skreddersy - kanskje du kan få hjelp til å overkomme angsten din? Det hadde vel vært det beste :)
Lykke til :)
Klem Suzie Q 25+2
Hei Indi!
Jeg ville bare informere deg om at da jeg tok keisersnitt for ca 8 mnd. siden så fikk jeg smertestillende i 3 dager etterpå. Den fjerde dagen var jeg helt uten smertestillende og det var ikke noe særlig behagelig. Kan ikke tenke meg hvordan de 3 første ville hvert uten.
Så hvis du er alergisk mot smertestillende tror jeg heller jeg ville satset på en vaginal fødsel uten smertestillende enn et k-snitt uten smertestillende etterpå. Husker jo selvfølgelig ikke hvilken type smertestillende jeg fikk etterpå:gal: Kan jo være at du tåler det.
Var jeg deg ville jeg tatt en prat med jordmor/lege så finner dere nok en løsning som passer for deg.
Lykke til med forestående fødsel:stakar:
:findag:
Polyanna
22-08-2002, 00:16
Dette er jo ganske komplisert, sånn medisinsk, og må sikkert forberedes nøye der du skal føde, uansett om det skal gjøres på den ene eller andre måten. For selv om du føder vaginalt så er det jo alltid en risiko for hastesnitt, så de MÅ jo ha noen løsninger tilgjengelig for det? Men snitt uten smertestillende etterpå høres gruoppvekkende ut... :gal2:
Snakk med legen din om dette, og instister på å få snakke med noen eksperter på dette. Husk at du garantert ikke er den første gravide med dette problemet, så de har sikkert tenkt gjennom problemstillingen før. :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.