Vis full versjon : Blødning i dag...
Tidl. bruker
03-12-2002, 01:23
Er litt bekymra i dag...
I dag er jeg 5+5, og i ettermiddag fikk jeg plutselig en "styrtblødning". Lys-rosa-rødt blod, tynt, forholdsvis mye. Har roet seg nå... Noen som har erfaring med dette? (vil gjerne høre de, uansett om de er positive eller negative)
Jeg hadde en sa i mai, men da kom det bare litt i gangen, i nesten to uker, og det var mørkt og klumpete blod. Denne gangen er det helt annerledes, og det er derfor jeg lurer på om det kan være håp? Prøver å innse at sjansen er liten, men....
I tillegg er det på akkurat samme tid i svangerskapet som sist. Det er den dagen hvor jeg egentlig skulle hatt eggløsning. Noen som kan si noe i forhold til dette? Kan det være et hormon jeg ikke skiller ut nok av til å holde på :baby: ?
Tenkte å ringe legen min i morgen, men av erfaring fra sist får jeg nok beskjed om å vente og se....
Solveham (som er litt bekymra og veeeeldig skuffet!!!!)
Tidl. bruker
03-12-2002, 01:39
Jeg kan desverre ikke gi deg noen erfaringer men vil gi deg en stor trøsteklem :stakar: :stakar: .
Krysser fingrene for at det går bra. Ring legen din i morgen du og hør med han hvertfall.
Hei!
Rundt uke 5 hadde jeg også blødninger. Det kom masse friskt blod etter samleie, deretter brunlig i en dag eller to, ganske lite (alt er relativt). Fikk også blødninger ca en uke etterpå, da bare brunlig. Jeg fikk så mange beroligende tilbakemeldinger at jeg ikke kontaktet legen (betyr IKKE at du skal la være;) ). Min lille bebbis har det bra, og jeg vet det er mange som har blødninger tidlig av forskjellige grunner.
Jeg krysser vertfall fingene for deg og den lille. Og ta det med ro!
Klem Meg 23+2
Hva er det med uke fem....???
Sjøl så er jeg litt nervøs her, ligger an til å kunne bli panisk disse månedene jeg. I går kveld fant jeg nemlig litt lys-lys rosa utflod, når jeg stakk dopapiret laaaaaangt oppi et visst sted.... )Og det samme i dag tidlig) Fornuften sier at det sikkert er enten fordi vi hadde sex på søndagskvelden, eller/og fordi jeg driver og sjekker hele tiden (kan jo blø lett nå for tida....) Men det er ikke gøy...
Krysser fingrene for oss alle sammen jeg!
-solregn-
4+5
Hei solveham.
Sist eg var gravid hadde eg ein blødning i veke 10 - ein del friskt blod + brun utflod i mange dagar. Eg vart sjukemeldt med beskjed om å ta det med ro ei stund og alt gjekk fint. Eg anar ikkje kvifor det skjedde, men ifølge legen skjer slikt utan at det treng å vere farleg.
Håper det går bra med deg!!
Klem frå petrine
...men vil gi dere trøsteklemmer :stakar: :stakar:
Det sies jo at slimhinnene kan bli litt skjøre, sånn at det blør lettere ved en graviditet etter f.eks samleie e.l. Ellers høres det fornuftig ut å kontakte legen, selv om man kanskje får beskjed om å vente og se. Kanskje legen har noen trøstende ord :???:
Ellers leste jeg et sted her at noen leger ikke vil ta GU tidlig i en graviditet fordi det ikke er bra å rote rundt oppi der. Kanskje man skal være litt forsiktige med å sjekke tapp osv :???:
Krysser fingre for dere begge to!
Klem fra Balumba :)
5+0!
melankolibri
03-12-2002, 11:09
Vet ikke om dere er mottakelig for inlegg fra en "gammel" SM med term. i januar.
Men ville bare si at jeg oppdaget ikke at jeg var gravid før jeg var i uke 5+6 . Og grunnen til at jeg oppdaget det var at jeg fikk blødninger som varte i en og en halv dag; lys rosa utflod, litt slimete. Jeg trodde jeg fikk mensen og var fornøyd nok med det. Men så stoppet blødningen, og jeg begynnte å lure. Så tok jeg en test, og den var positiv! :klapp: Jordmor kalte blødningen for "festeblødning". Noe som betyr at egget festet seg, og små rester av blod som skulle vært mens, blir støtt ut.
Så det trenger ikke være negativt!!! Tenk på at de aller fleste gangene så går det faktisk bra! :klapp:
Lykke til!
Håper det går bra med deg.
Jeg har vært plaget med blødninger siden jeg var ca 6 uker på veg. Kan fortsatt plutselig få småblødninger, men det er ikke så ofte lengere.
Var jevnlig til Ul de første ukene i svangerskapet, men de har aldri funnet ut noe galt.
Nå er jeg 35 uker på vei, og alt virker bare fint..
LYKKE TIL VIDERE MED DEG OGSÅ!
Linda3 ( 10 januar )
Håper alt går bra. Har lest gjennom endel av svarene og det kan jo virke som om at blødninger faktisk kan være helt normalt og ufarlig. Skjønner at du blir bekymret, det er jo den store skrekken at noe skal gå galt. Særlig når du har opplevd det før, men det behøver ikke å bety at det skal skje igjen. Krysser fingrene for deg og den lille.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.