Vis full versjon : HJELP! Plutselige vondter i magen!!!!
Er det kynnere eller hva er det?
Helt plutselig begynte det å gjøre veldig vondt i magen. Kommer ganske regelmessig også... Hva skal jeg gjøre? er bare 20 uker på vei.....
Kynnere skal i utgangspunktet ikke være vonde selv om de kan være veldig ubehagelig. Hvis du har mistanker om at det er rier du har, så ta kontakt med lege. Hvis det er ditt første barn, så skjønner jeg godt at det kan være vanskelig å vite om det er rier - så den eneste måten å finne ut av dette på er jo å kontakte lege/jordmor.
Ring lege, jordmor eller fødeavdelingen. Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.
Dersom det er kynnere bør magen din være hard - det er livmor-muskelen som strammer seg.
Det skjer mange endringer i magen for tiden, og vi hører jo at mange har forskjellige vondter, derfor er det vanskelig for oss gravide å bedømme hva som er normalt og hva som ikke er normalt.
Dersom du er usikker og nervøs hadde jeg villet tatt kontakt med legen min. Det er tross alt bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite...
Jeg har opplevd å få stikkinger som vedvarer i ca 15 minutter, og som kommer tilbake på samme plass kanskje opp til 3 ganger i løpet av uka. Legen min mente at det kunne være muskelkramper som ikke er farlig.
Lykke til!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.