Vis full versjon : Siste utgave av gravid - strikket dress
Er det noen som har strikket dressen det er oppskrift på i det siste nr av gravid, mener det var garn og oppskrift fra Nøstebarn. Den ser så utrolig deilig ut.....
Er den enkel å strikke, det er vel snakk om dobbel tråd også....
Rasta
blomstermamma
08-04-2005, 08:46
Tenkte jeg kanskje skulle prøve på den som første ordentlige strikkeprosjekt...
Den så jo enkel og kjempefin ut!
Katharina
08-04-2005, 20:02
Har ikke strikket denne dressen selv, men jeg har etterhvert litt erfaring med å lese oppskrifter. Utifra hva jeg kan se bør det ikke være spesielt vanskelig. Er ikke selv vant med den måten å strikke inn armene på, men om du gjør som det står så tror jeg dette blir bra!
Lykke til!
Catwoman
16-04-2005, 21:59
Jeg har nettopp begynt på den. Den skal jo være enkel, men jeg er glad for atjeg har min kjære moder i umiddelbar nærhet, slik at hun kan hjelpe når ting går i stå.. Jeg kan ikke akkurat skryte av at jeg er en kløpper med strikkepinnene.. Men så langt er jeg kjempefornøyd med resultatet!!!!ARTIII!!!
Catwoman
16-04-2005, 22:07
Forresten så bruker jeg babygarn fra Europris i stedet for Merinoulla fra nøstebarn. Europris garnet er og merinoull. Kjempebra og mykt garn. et lite tips bare...
Sjöstjerna
16-04-2005, 22:35
Mamma er snart ferdig med den. meningen var at det skulle väre hentesettet og jeg ville at hun skulle strikke den i str 0-1 mnd. Men mamma skulle väre så lur å strikket den i 3 mnd slik at den kan brukes utover hösten. Resultatet er at dressen blir kjempestor! Nydelig dress, men vi kan bare glemme å ha den som hentesett. Et lite tips bare, om du også tenker på hentesett.
Tror ikke den er alt for koplisert å strikke heller.
Tidl. bruker
17-04-2005, 10:19
Mamma er snart ferdig med den. meningen var at det skulle väre hentesettet og jeg ville at hun skulle strikke den i str 0-1 mnd. Men mamma skulle väre så lur å strikket den i 3 mnd slik at den kan brukes utover hösten. Resultatet er at dressen blir kjempestor! Nydelig dress, men vi kan bare glemme å ha den som hentesett. Et lite tips bare, om du også tenker på hentesett.
Er ikke minste str 0-6 mnd da? Mener det sto i bladet hvertfall, og det er den str jeg har begynt å strikke.
Begynte først med et litt for tykt garn, så nå har jeg rekket opp og begynt på nytt, men dt blir nok bra til slutt :jupp:
Catwoman
17-04-2005, 13:31
Jeg strikker den i str 0-6 mnd. Håper den blir bra. Strikket den første foten i går kveld. Rask å strikke ja!!! Å arti! Jeg bruker hvitt og lilla... Blir kjempe fin effekt!:hyper:
Jeg skal bestille garnet for den har jeg lyst til å strikke ja!
Litt usikker på fargene siden jeg ikke vet hva vi får...
Sjöstjerna
17-04-2005, 14:50
Er ikke minste str 0-6 mnd da? Mener det sto i bladet hvertfall, og det er den str jeg har begynt å strikke.
Begynte først med et litt for tykt garn, så nå har jeg rekket opp og begynt på nytt, men dt blir nok bra til slutt :jupp:
Hm, ble litt usikker nå da. Det er mamma som fortalte det, og mammaer har jo som du vet oftest rett:snill: ... Mulig hun tar feil da, eller så har ammetåka satt inn litt for tidlig på meg og at jeg surrer. Dressen blir super fin i allefall, vi må bare vente litt med å bruker den....
Katharina
17-04-2005, 17:30
Catwoman: Sjekk strikkefastheten når du strikker med et annet garn.
Kipt hvis størrelsen blir veldig lang og smal eller kort og vid!
Mmormor har gitt meg forbud mot å strikke mer for hun er redd jeg ikke blir glad for det jeg får fra familien.
Hun ringte og sa at den oppskriften jeg hadde sendt henne var for enkel og kjedelig. Om hun kunne få lov til å strikke noe mer avansert? -Selvsagt kan hun det!
Lykke til med strikkeprosjektene alle sammen!
Håper noen kan legge ut bilde når de er ferdig
Jeg skal strikke den, må bare vente og se om vi får vite hvilket kjønn det blir. Da blir det litt lettere å velge farger.
Tidl. bruker
29-04-2005, 09:31
Jeg skal strikke den, må bare vente og se om vi får vite hvilket kjønn det blir. Da blir det litt lettere å velge farger.
Samme her! Så den 10. mai skal garnet bestilles. Har også lest oppskriften, og synes den så helt grei ut å få til. Nå har jeg strikket MASSE, men tror det skal være greit for en ikke så erfaren også. Sto ganske godt forklart...
Morsomt at så mange har falt for denne - kommer til å være mange babyer i høst/vinter med melert dress og raglanermer...
Er det noen som er ferdig med dressen, er litt usikker på om den er stor i størrelsen. Har startet på 6-12 mnd (greit å ha utover høsten/vinteren).......
Ser at en bruker 2 nøstergarn i den størrelsen, holder det akkurat eller har jeg litt å gå på??? Kjempe kjipt å få litt for lite.....
Rasta 33+
Catwoman
10-05-2005, 04:55
Er det noen som er ferdig med dressen, er litt usikker på om den er stor i størrelsen. Har startet på 6-12 mnd (greit å ha utover høsten/vinteren).......
Ser at en bruker 2 nøstergarn i den størrelsen, holder det akkurat eller har jeg litt å gå på??? Kjempe kjipt å få litt for lite.....
Rasta 33+
Jeg vet ikke med det garnet, siden jeg brukte babygarnet fra Europris, men jeg opplevde iallfall at jeg måtte ha mer garn enn det oppskriften oppga.
Men om det da blir for masse garn, kan det jo bli nok til ei lue, sokker og/eller votter.. Jeg har strikket alt ferdig nu, men må få bildene inn på maskina før jeg legger ut skrytebilde. Den ble sååååå fiiiiin!!! Åsså har jeg strikket to par sokker til, og ei lue. Holder på med votter nu.
Januarbaby
15-05-2005, 19:52
Jeg skal bestille garnet for den har jeg lyst til å strikke ja!
Litt usikker på fargene siden jeg ikke vet hva vi får...
Mammaen min strikker den til :babygutt: i grønn og off white.
Hun sier det er enkelt å strikke den. Har ikke sette enda. Skal hjem på
besøk 18. mai så det blir spennende å se....
Tidl. bruker
08-06-2005, 11:39
Nå har jeg kommet ganske langt avgårde på min dress. Den blir STOR! Dersom en plusser benlengde og fra skrittet og opp til under armene blir dette 45 cm på den størrelsen som er 0-6 måneder. Så kommer jo raglanfellingen og halskant i tillegg. Da kommer jeg vel til å ende nærmere 60 cm. Når babyer i tillegg gjerne har et hode til å ha over dette, kommer jo dressen til å passe en gang til sommeren...
Men den blir veldig fin, da! Og er morsom å strikke - går veldig fort.
Catwoman
12-06-2005, 16:33
Endelig fikk jeg grøvvlet meg til å legge ut bilde av strikka dressen!!!!
Dere som har strikket dressen: hvilken garntype har dere brukt?
Bestiller dere fra nøstebarn alle sammen?
Catwoman
15-06-2005, 13:54
Jeg har brukt babygarnet fra Europris. Et godt garn å strikke i.
Jeg har brukt babygarnet fra Europris. Et godt garn å strikke i.
Catwoman: er det merolin-ull? 2-tråds? Hvordan er strikkefastheten i forhold til det fra nøstebarn? Brukte du andre pinner el annet antall masker? Ble dressen liten eller stor?
Forresten så ble dressen din kjempefin!
Jeg har strikket den i lanett, og det fungerte kjempefint :)
Men den er litt stor i str. Kan sikkert med fordel strikke den litt mindre enn 0-6 om du skal bruke den med en gang.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.