PDA

Vis full versjon : Jormor/Lege

minni
21-08-2002, 15:52
Hei.
Jeg lurer litt på om en bør gå både til jordmor og lege?
Jeg var hos fastlegen min i juni og da var jeg ca 8 uker på vei, hun sa da at jeg ikke trengte å komme tilbake før om 8 uker og det vil være ca nå. Hun nevnte ingenting om å gå til jordmor.. Men hun bestilte tidlig UL til meg fordi vi hadde komplikasjoner i forrige svangerskap :( Og på den UL (uke 10) ble jeg henvist videre til Riksen for der har de bedre utstyr. Der var jeg i uke 13, men de kunne egentlig ikke se så mye så jeg skal tilbake neste uke. Bør jeg bestille time hos legen min før denne UL ?:???: De gjør jo ikke så mye der, eller hva..
Noen som har råd og erfaringer å komme med?

mettemor
21-08-2002, 16:06
Jeg går kun til jordmor og synes det holder. Forrige svangerskap (2000) gikk jeg til kontroll en gang i måneden, men annenhver gang til lege og jordmor. Jeg fikk lite utbytte av å gå til legen; han spurte om alt var ok og kjente på magen. Hos jordmor var det lettere å spørre om ting og jeg følte at hun hadde tid.

Jeg var helt frisk frem til jeg fødte sist. Skulle det oppstå problemer nå og jeg må sykemelde meg er det jo bare å bestille time hos legen. Ellers er jo jordmor ekspert på område svangerskap og fødsel og vet mye om hvilke problemer og plager som kan oppstå!

Hilsen mettemor!

Pelen
21-08-2002, 16:22
Hei!

Jeg går kun til jordmor. Jeg har en "reservelege" hvis jeg syns jeg trenger lege. Jeg hadde aldri vært hos min fastlege (min mann er lege og derfor har jeg ikke hatt behov av fastlege til nå) og jeg følte at det skulle være rart å gå til en allmenpraktiserende lege. Derfor har jeg en gang vært hos gynekolog og jeg kan ringe til ham igjen hvis jeg trenger.

Jeg hadde jordmor time (på helsestastasjonen) i uke 10 og jeg skal ikke tilbake dit før uke 23. UL på sykehus i uke 20. Dette er mitt første svangerskap, men foreløpig så føler jeg meg helt rolig.

Sånn har jeg det :p

Pelen 14+2