Vis full versjon : Dere som har født før.
Tidl. bruker
03-12-2002, 13:07
går dere til jordmor denne gangen? Jeg har gått til lege i mitt første også pga blødniger og sykemeldig. Også denne gangen.
jepp går til jordmor. Liker henne bedre enn legen og vil helst bare gå til henne, da jeg har et ok svangerskap og ikke trenger legetilsyn.. :uff: Synes dessuten hun er grundigere og flinkere i henhold til svangerskap, enn hva fastlegen min er...? Så jeg tror jeg kun vil gå til henne, nå den siste tiden?
Går til Jordemor og er kjempe fornøyd. Synes, at hun er mye flinkere end legen. Og så er hun veldig søt :klapp: :klapp: :klapp:
Gik hos hende ved førstemand, så det er lidt kjekt at hun kan følge os i dette svangerskap! :p
Dana (16+5)
Jeg går til jordmor og kommer til å gå mest dit!
Er av den typen som tenker at når man f.eks har et hudproblem oppsøker man hudlegen, øyeproblem og man går til en øyenspesialist!
Så jordmor når man er gravid, for de er ekspertene ikke legene, også bruker jeg heller legen når det er noe medisinsk!
Har en fantastisk fin jordmor jeg da. Brukte henne sist også! Hun setter av god tid til prat også, ikke bare undersøkelsen og så bli kastet på dør som man gjør hos legen!
Når jeg er hos legen kan jeg ikke komme meg fort nok ut derfra. Tenker på de stakkarene som sitter syke på venteværelset og trenger tiden hos legen mye mer en meg :p
Marit 9+3
Jeg har vært hos jordmor en gang, kommer til å fortsette med det framover, istedenfor fastlegen min. I tillegg går jeg til UL og legesjekk på sykehuset, da jeg venter tvillinger.
En jordmor har ofte litt mer å bidra med i fht fødsel og svangerskap, ofte har de født selv også. Men til syvende og sist kulminerer det i kjemi mellom deg og lege, deg og jordmor, tror jeg. Bestill en time, davel, så kan du jo finne ut av det..
Aud og gutta :baby: :baby: 19+6
Jeg går kun til jordmor denne gangen, sist gikk jeg annenhver gang til jordmor og lege.
til både jordmor å lege. Det er tross alt over 5 år siden sist jeg fødte.
Har glemt en hel del! Synes jordmoren min er kjempe koselig. Virkelig gleder meg til hver samtale jeg skal ha med henne.
Klem fra
Tidligere Bruker
03-12-2002, 17:28
Med de 3 første, så hadde de ikke jordmor i kommunenen vår, men da jeg gikk med numjmer 4 hadde de jordmor, og har i de 2 siste svangerskapene gått til jordmor annen hver kontroll.
Denne gangen skal jeg gå til lege første gangen, for å ta blodprøver osv, og så skal jeg gå resten av svangerskapet til jordmor. :)
:mervink:
Tidl. bruker
03-12-2002, 21:18
Jeg har gått til lege og jordmor annenhver gang denne gangen.
Skal til jm på torsdag, og skal da spørre om jeg kan få ta de siste kontrollene hos henne. Hun har mye bedre tid, og er ikke forsinket slik legen min alltid er.
Har ingen medisinske problem, og kan derfor ikke helt se hva jeg skal hos legen å gjøre. Ny rek. til fysio kan jeg alltids få over telefon.
Klemz
Gikk til både jordmor og lege med førstemann, men denne gange kommer jeg til å bare gå hos fastlegen min :) Man må jo bare se det an ettersom hvem man føler trygg nok sammen med til å kunne spørre teite spm :)
Tidl. bruker
05-12-2002, 23:28
Sist gikk jeg til både jordmor og lege og det skal jeg gjøre nå også. Kommer nok til å gå til jordmor hver mnd pga høyt blodtrykk og hun jeg kjenner best. Også blir det timer hos fastlegen i tillegg. Synes det bare er flott jeg :)
Jeg har bare gått til lege denne gangen pga at jeg rett og slett ikke liker jordmora i kommunen min ...:uff:
Har ikke helt bestemt meg ennå jeg. Hadde jo planer om kun å gå til jordmor med unntak av første gangen. Men så var det litt kompliskasjoner i begynnelsen og jeg har vært en del hos legen. Skal på ny kontroll der nå i des. Og så er det ord. UL i begynnelsen av januar og da er jeg jo nærmere halveis før jeg kommer meg til jordmor.
Så jeg lurer litt på om jeg bare fortsetter å gå til kontroll hos legen min denne gangen. Har jo i grunn ikke så masse jeg lurer på i og med at det er tredjemann på 3 år. Man kan si at det meste er friskt i minne (litt for friskt av og til :D )
TajMahal
09-12-2002, 12:38
Dette er mitt 4. svangerskap, og jeg går til legen regelmessig :)
T- 22:findag:
Jeg venter nr 2 og har gått til gynekolog som har egen jordmor ! Helt topp !!! Gynekologen to ganger +UL resten hos jordmor, som henter han hvis det er behov for det. Føler meg veldig trygg, hadde masse krøll i forrige svangerskap, men dette har gått supert :)
Ikke sett en jordmor siden mars 2001 jeg!
Siludvig
07-01-2003, 09:38
Jeg skal gå til jordmor. Henne har jeg vært hos med de tre andre svangerskapene og. Så jeg kjenner henne ganske godt kan du si. :D
:findag:
Cazandra
07-01-2003, 10:04
Å ja, MÅ gå til jordmor!
Der føler jeg at jeg kan sitte til jeg ikke har mere og si!
Hun har alltid så god tid og det er deilig :)
Legen min er kjempekoselig og jeg velger å "bare" gå til henne. Hun holder til i nærheten av skolen jeg går på - mens jeg må reise 2 mil for å treffe jordmor...
Dessuten så må jeg ta blodprøver hver fjerde uke pga. av spesiell blodplatetype - så da jeg kan jeg like godt ta kontrollen der også ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.