PDA

Vis full versjon : UL mer en i 17.uke har eg rett på det?

birnaa
21-08-2002, 16:34
Heisann alle sammen.
Synest det er rimelig å spørre dere først før eg starter opp krangel med jordmora.
Eg er gravid for 4.gang nå er i uke 29. Detta er første gongen eg er gravid i Norge, har hatt alle de andre på Island.
alle mine barn er over 4kg ved fødselen og eg har alltid hatt UL mellom 34-36 uke til å bekrefte terminen sånn at eg skal ikkje gå langt over tiden.
Siste gang så skrev legen at det var fare for at barnet kunne feste seg på skuldrene i bekkenet vist eg skulle fortsette hele 40 uker og kanskje noen exstra dager. Heldigvis så ble gutten født i uke 39 men var stor nok (4275g og 56cm).
Men dersom ingen her i Norge har noen pappirer fra Island så sier dei berre at eg skal ta det med ro og ikkje bekymre meg, babyen kommer når den skal komme og sånt noe tull. Eg vil gjøre alt for at det ikkje blir akut keisersnitt, eg har jo klart å føde 3, den i midten var vanskeligast og der var eg heilt på grensa.
Men korleis er det her i Noreg kan man be om UL i uke 34-36 p.g.a noe sånt, det er jo heilt ok med babyen og eg har ikkje noen tegn til svangerskapsforgiftning. Eg har berre ikkje lyst til å høre en gong til at eg er dum og inbiller meg saker som eg skal ikkje ein gong tenke på. Eg har bekkenløsning så det må eg tenke på angåande fødselen spesielt vis det skulle oppstå noen problemer. Hva vil dere meine med detta, har eg god nok grunn til å be om exstra UL ???
MVH
Birna uke 29+3

Lillian
21-08-2002, 17:23
Hvis jeg var deg ville jeg forklart situasjonen for legen ved neste svangerskapskontroll og hørt hva legen sa. Jeg mener at din bekymring er grunn nok til å få en ekstra ultralyd. Hvis legen mener det ikke er nødvendig, men du allikevel ønsker det, er det jo bare å bestille en privat ultralyd og betale den selv. Det koster vel litt under en tusenlapp sånn cirka, men er verdt det om du ikke orker å krangle med legen.

Lykke til! :)

Tidl. bruker
21-08-2002, 23:26
Enig med Lillian ! :)