Vis full versjon : Kaster du søppel ut av bilvinduet?
Prøvende
14-04-2005, 10:01
:urk: Nå når snøen har smeltet titter hestehoven frem....sammen med alt søppelet i veikanten:dåne: og det ser jo helt forferdelig ut!
Det jeg lurer på er hvem i all verden som slenger ut alt dette søppelet; drikkebeger, plastposer, matavfall o.l
Det eneste jeg kaster ut av vinduet er evt en epleskrott (ikke banan- eller appelsin skall)
Hva er deres holdning til å kaste alt mulig rart ut av bilen i fart? Gjør du det?
Tidl. bruker
14-04-2005, 10:03
:urk: Nå når snøen har smeltet titter hestehoven frem....sammen med alt søppelet i veikanten:dåne: og det ser jo helt forferdelig ut!
Det jeg lurer på er hvem i all verden som slenger ut alt dette søppelet; drikkebeger, plastposer, matavfall o.l
Det eneste jeg kaster ut av vinduet er evt en epleskrott (ikke banan- eller appelsin skall)
Hva er deres holdning til å kaste alt mulig rart ut av bilen i fart? Gjør du det?
Jeg kaster aldri noe ut av bilen... BOrtsett fra epleskrott som deg.. Er ganske ukoselig å se alt søppelet ja....
Nei jeg pleier å ta med en liten pose på bilturer som vi kaster alt bosse i, eller så legger jeg det i dørken til jeg finner en plass å kaste det.
Litago78
14-04-2005, 10:22
Nei, nei og atter nei :fy:
Jeg er typen som blir meget irritert over å se voksene mennesker kaste boss andre plasser enn i boss spannet der det hører hjemme.
Det er forferdelig å se vår vakre land og natur bli tilgriset av plast, papir, box`er osv. For ikke å tenke på de stakkers dyrene som må leve og trakke i bosset vårt når vi bare kaster ting. Spesielt tenker jeg da på de som kaster glass flasker i veikanten og skogen, tenker de ikke på dyrene som kan skede seg? :sinna:
Nei, jeg må bare si til sånne mennesker : SKJERP DERE :mumle: HOLD NORGE REINT!
Tidl. bruker
14-04-2005, 11:00
Nei kaster aldri boss i naturen, jeg hater folk som gjør sånn, det ser bare så fælt ut. Vi har alltid en eller annen pose med oss i bilen som vi kaster søppelet i, for er vi på tur så har vi jo med forskjellige godsaker å tygge på og da er det veldig greit å samle søppelet opp et sted,slik at det ikke flyter på gulvet i bilen :snill: .
nadine26
14-04-2005, 11:19
Nei jeg pleier å ta med en liten pose på bilturer som vi kaster alt bosse i, eller så legger jeg det i dørken til jeg finner en plass å kaste det.
Samme her
Xanadine
14-04-2005, 11:26
Nei, sånt byr eg virkelig i mot!
Eppleskrotter o.l. synes jeg er greit, men der går grensen!
Bor på nersida av en trafikkert vei, og her er det både fast-foof-bokser, ølflasker og litt av hvert å ta tak i når våren kommer. *knurr!*
Tidl. bruker
14-04-2005, 11:35
Nei jeg kaster ikke søppel. Det hender jeg kaster tyggisen da :sparke:
Nordlyset
15-04-2005, 17:21
Nei jeg kaster ikke søppel. Det hender jeg kaster tyggisen da :sparke:
Må innrømme at tyggisen av og til finner veien ut vinduet hvis vi ikke har papir eller annet søppel tilgjengelig å putte den i...
blomstermamma
15-04-2005, 17:43
Bare tyggis eller sjokoladebiter som detter ned i fanget...
Blir så irritert når vi kjører bak noen som kaster alt mulig ut av vinduet... Spesielt type mcdonalds søppel... arggh...
jupiter_c
15-04-2005, 20:56
som regel kaster jeg ikke noe anna enn eplebiter, bananskall, eller lignende...
pluss at jeg kaster sneiper ut av vinduet hvis vi en skjelden gang er ute å kjører uten unger i bilen....
pluss at det har nok hent at jeg har tømt et at papir begre ut av vinduet (altså det som er oppi begeret...)...
meeeen... det med å tømme væske ut av vinduet sluttet jeg med når jeg en gang skulle gjøre det også kom det et vindkast og hva skjedde.. joda begeret forsvant ut av handa mi, og alt av væske havnet inn i bilen igjen.. oppå meg selvfølgelig...:urk:
Tidl. bruker
15-04-2005, 22:07
epleskrotter og sylteagurk fra mcDrive går ut av vinduet her...
Nei, jeg kaster aldri noe ut bilvinduet. Har alltid en liten bærepose i bilen der søpla havner. ;)
Tingeling84
16-04-2005, 01:58
Jeg kaster heller ikke søppel ut av vinduet... Det forsvinner jo bare bort fra mitt åsyn...ikke fra den stakkars naturen som bare blir værre og værre med åra. Det hender jo at det blir kasta ut noe matrester (skorper, eple) men det er jo ting som råtner, eller som blir spist opp av dyr...
Tidl. bruker
19-04-2005, 17:49
Nei, det synes jeg ikke er særlig pent gjort.
Lille*My
19-04-2005, 18:07
Nei det gjør jeg ikke
Tidl. bruker
19-04-2005, 18:34
Nei, kaster aldri søppel ut av bilen. Ikke særlig pent å gjøre det!
:noway: Niks!
Vi pleier ikke å produsere søppel når vi kjører bil bortsett fra på langturer, og da stapper vi søpla i egen pose.
Små mengder organisk søppel er ikke så miljøfarlig, men det er da ikke pent å se på likevel.
Jeg kaster aldri søppel i naturen og det er intet unntak når jeg sitter i bilen.
Det er ikke så veldig ofte det blir søppel når vi kjører heller, men da blir det liggende i bilen til vi stopper ved nærmeste søppelkasse... :nikker:
Katrinemor
20-04-2005, 18:21
Jeg er typen som blir meget irritert over å se voksene mennesker kaste boss andre plasser enn i boss spannet der det hører hjemme.
Det er forferdelig å se vår vakre land og natur bli tilgriset av plast, papir, box`er osv. For ikke å tenke på de stakkers dyrene som må leve og trakke i bosset vårt når vi bare kaster ting. Spesielt tenker jeg da på de som kaster glass flasker i veikanten og skogen, tenker de ikke på dyrene som kan skede seg? :sinna:
Nei, jeg må bare si til sånne mennesker : SKJERP DERE :mumle: HOLD NORGE REINT!
Dette er som jeg har skullet skrevet selv. 200% ENIG!
Tidl. bruker
20-04-2005, 18:38
Nei, jeg må bare si til sånne mennesker : SKJERP DERE :mumle: HOLD NORGE REINT!'
Heeeeeeeelt enig!!!!!!!!
Skulle ønske alle var sånn som dere som har svart på denne tråden!!!! Jeg blir skikkelig provosert av å se på alt av søppel som folk bare kaster ut av bilvinduene sine.....makan til egoistiske mennesker! :sinna:
Burde det ikke være vanlig folkeskikk å ikke kaste søppel i naturen??? :bokse:
(så mitt svar er altså: Nei, jeg kaster aldri søppel ut av bilvinduet eller ellers i naturen....)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.