PDA

Vis full versjon : Rapport fra Zafir´s UL

Tidl. bruker
21-08-2002, 16:40
I dag var jeg og Zafirmannen på ultralyd............................................
og resultatet fra den er 1 stk skjønn liten baby! Phuuuu!
Da var det endelig overstått!
Er mest letta, men samtidig bittelitt skuffa...dvs ikke skuffa men forvirret kanskje? Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, foruten det at jeg er så lykkelig for at alt er i orden med den lille Gullklompen (så vidt vi kunne se).

Terminen er fremdeles den samme som før...dvs at den kommer i midten av februar. Så magen og livmora ER bare stor, har ikke noe annen forklaring på det. Får håpe SF-målet jevner seg ut etterhvert...slik at jeg ikke blir seende ut som en luftballong tilslutt. :)

Må komme med en beskrivelse av det hele også, når jeg først er i gang her nå:

Kort fortalt så har natta vært uendelig lang, og kl 7 klarte jeg ikke å ligge å vri meg lenger. Timene har sneglet seg avgårde frem til tid for UL selvsagt. Men da vi først kom ned til sykehuset gikk det kjapt gitt!
Fikk komme inn før oppsatt time (vi kom litt for tidlig), og vips så var jeg og Zafirmannen alene inn i et rom - og en seng med fotbøyler skrek imot oss! Min kjære ble litt paff, hadde absolutt ikke på forhånd tenkt å se meg skreve i en slik en...ikke jeg heller for den sak skyld. Vi ble begge litt nervøse, men heldigvis var det ikke nødvendig å ta innvendig UL.

Så fikk jeg gelén på magen, og omtrent med det samme bildet kom opp på skjermen sa jordmor/lege (vet ikke tittelen jeg....) at her var det nok 1 stk ja. Rotet litt rundt etter flere...resultatet kun 1 baby :)

Det var utrolig artig å se den lille, vi så med én gang omrisset av h*n, og ble vitne til at h*n drakk fostervann...kjempesnålt å se den lille munnen bevege seg :latter: Så hikket den, og hele kroppen "hoppet". Så søtt da! :happycry:
Fikk med oss et bilde som jeg etterhvert kommer til å legge ut.

Når :baby: rørte på seg så kunne jeg ikke kjenne det selv, så den må være temmelig aktiv de få gangene jeg har kjent noe! (I går kjente jeg flere små "bomper" da min kjære spilte gamle Depeche Mode-sanger, til min kjæres store glede. Han skrudde opp lyden for å få med seg noen "bomper" han også...men kjente ingenting.)

Gleder meg til å se h*n igjen om noen uker når vi skal på ordinær kontroll :D Kanskje vi får sett om det blir jente eller gutt?

Konklusjon: Det er utrolig godt å fått avklart at vi har 1 baby i magen, samt å se at den trives og har det bra :)
Vi får satse på tvillinger neste gang...når vi har kjøpt oss hus med god plass, og oss begge foreldre i fast jobb ;)

Klem fra Zafir og Gullklompen 14+3 - vi er fornøyd med det!

Pelen
21-08-2002, 16:54
Zafir!

Dette ventet jeg på - melding etter UL.

Så godt at alt var bra! Og jeg skjønner din skuffelse også, man har lett for å stille inn seg på noe når man får slike beskjeder som dere fikk.

Klem Pelen 14+2

Sessa
21-08-2002, 17:23
Så flott at alt var bra Zafir!!! :klapp: Nå er du nok en smule lykkelig vil jeg tro? :)

Ha en fortyllende dag videre!!

:klem: Sessa 16+2

Loppa
21-08-2002, 18:47
Kjempe flott at alt var bra med beibis Zafir!!!! :klapp: :klapp:

Stupte inn på pc'n i dag rett etter jobb for å se etter oppdateringer fra deg! Var jo nesten like spent om deg! ;)

Kos deg med lille gullklompen i dag!!! :D

Klem fra Loppa & Lille Håp, 17+4.

Tidl. bruker
21-08-2002, 20:44
*Smelt* jeg tror jeg er forelska igjen jeg....:elsker:
Sitter og titter på bildet av den lille Gullklompen vår, og lengter etter å se h*n i action igjen...

Vår lille "drøm" om tvillinger blir mer og mer diffus etter gleden av å ha 1 sprell levende :hjerter:bebis:hjerter: i magen til mamman sin! Ting faller mer og mer på plass nå når vi vet hva vi har å forholde oss til :) Bl.a at vi får fortsatt bo her vi bor, og fremdeles ha våre flotte naboer (og nabounger) rundt oss :)

Berta: For 6 dager siden (var altså da 13+4) målte legen SF til 15cm. Er veldig spent på om den stagnerer nå, eller om den fortsetter i samme høye kurve. Enn hos deg, vokser livmoren i samme takt som tidligere? Jeg husker godt da du også hadde mistanke om tvillinger...det var spennende!
Vi får ta å måle magene våre utover i svangerskapet, kan jo konkurrere om hvem som får størst :lol: Nei, vi får håpe at vi ikke blir så kjempestore selv om det ser "stygt" ut nå...kan jo fort forandre seg vet du ;)

Klem fraZafir 14+3

Beate
21-08-2002, 22:20
Så gøy da, Zafir! Har sett etter melding fra deg flere ganger idag:)
Vet du ønsket det var 2, men jeg vet også at du er strålende fornøyd med den som er der inne.
Det er så utrolig å se på alt de små krabatene finner på inni livmoren, helt uten at vi merker noe til det. Sist jeg var på ul, igår, sprella de noe helt vannvittig hele tiden. Kanksje fordi gyn' trykte ul-greia ganske hardt ned på magen min. Jeg tenkte iallfall: nesten rart jeg ikke kjenner det de driver på med:) Men, legen sa igår at det er nok ikke lenge før, så nå går jeg å venter..

Guttemor
22-08-2002, 01:53
Åå, så artig at du har fått se babyen på ultralyd :)
Det må være en deilig følelse!

Skjønner at du var bittelitt skuffet, siden du trodde at det kanskje var to der inne, men det går vel raskt over i glede over at alt var bra med den ene du hadde der inne tenker jeg :)

Gleder meg til jeg skal på ultralyd, og det er ikke så lenge igjen nå. Den 9 september er den "magiske" dagen :D

Guttemor 16+0

Hanne78
22-08-2002, 13:14
Heisann Zafir!!
Så var det bare en baby der inne,altså...
Skjønner godt at du heller litt begge veier nå,hadde vært utrolig artig å få tvillinger,samtidig som det sikkert er lettere med en der inne,når man i tillegg har en fra før...
Skal på UL om litt over 2 uker,så da får vi nok bekreftet at jeg også bare har en der inne!!Det virker som de fleste her ,som har lurt litt på om de venter tvillinger,er andregangsfødende,så der ligger nok forklaringen!!Magene/livmoren blir rett og slett større når en har født før,slik vi har blitt fortalt så mange ganger før:p
Men,så er den uvissheten da... Man kan jo aldri vite,eller hva????
Klem Hanne 15+4

Eirill
23-08-2002, 15:55
Gratulerer med vel overstått UL du også! :klapp: Jeg regner med du var på det samme sykehuset som jeg var på i går?

Jeg er fremdeles like bestemt å å kjøre glatte, svingete veier ei mørk og stormfull vinternatt! :D Vil du sitte på, kanskje? :lol:

:findag:

Tidl. bruker
23-08-2002, 17:56
:lol: Ja det hadde nok blitt litt av en tur! Med 2 vordende mødre som huffer og stønner på en lang og svingete vei :lol:
Tikka sitti frammi!!!!*hihi*

Har tenkt masse på dette med sykehusvalg, og foreløpig tror jeg St.Olavs blir fødeplassen vår (sier foreløpig...kan jo ombestemme meg også ;))

Men det hadde jo vært artig å havna på barsel sammen da :)
Sammen med de små nurkene våre :hjerter:!

Klem fra Zafir

Allimac
23-08-2002, 19:23
Åh så herlig da!!! Gratulerer med ett stykk baby!! :) Gleder meg som en hund til ul min! :)