PDA

Vis full versjon : Diaré i mange dager.

Nova
16-04-2005, 11:15
Hei.
Jeg har vært syk siden onsdag (3 dager) med skikkelig diaré, kvalme og feber. Jeg har praktisk talt ikke spist noe særlig men drikker alt jeg orker hvilket sikkert ikke er nok, kvalmen tatt i betraktning. Nå skal det sies at jeg i dag føler meg bedre, ikke er kvalm og feberen har gitt seg, men diaréen er like ille og matlysten laber, siden hver bit jeg svelger føles som en murstein som treffer magesekken...

Jeg har forhørt meg litt her og der og funnet ut at babyen nok tåler en runde med omgangssyke, men hvor lenge kan jeg holde på med dette før den begynner å få for lite næring? Selv føler jeg meg nokså utmattet.

Jeg er sikker på at det er omgangssyke, jeg er den tredje i familien som har dette på to uker.

palmolive
16-04-2005, 13:53
hvor lenge[/i] kan jeg holde på med dette før den begynner å få for lite næring? Selv føler jeg meg nokså utmattet.

Jeg er sikker på at det er omgangssyke, jeg er den tredje i familien som har dette på to uker.
Det vel kilo det går på,tror jeg.Hvis du går ned mer enn 5-6 kilo ville jeg tatt kontakt med lege.Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme de første 12 ukene i svnagerskapet og gikk ned 5 kilo da.Hadde det ikke stoppet når det gjorde,så hadde legene lagt meg inn.
Håper du ble litt klokere.Det viktigste er at du drikker nok og spis det du kan.NOE fanger kroppen opp.
GOD bedring!! :klem:

Tidl. bruker
16-04-2005, 15:48
Hadde omgangsyke tidligere i svangerskapet, og fikk ikke i meg mat på en uke. Ringte føden og de sa at så lenge jeg fikk i meg veske var alt ok. Babyen tar det en trenger uansett den. Ta en telefon du også hvis du er bekymret.:snill:

tafse
16-04-2005, 16:31
Hold deg unna melkeprodukter under og en stund etter diaré omgangen..

Halv bland farris og eplemost, drikk små slurker gjerne med sugerør..
Blåbærsaft
Etterhvert som at det ser ut til å gå bedre spis lett mat:
potetmos (uten melk)
ristet loff...

God bedring...