PDA

Vis full versjon : Kontroll av liten baby

sunniva
21-08-2002, 18:24
På mandag var jeg på vekstkontroll/ultralyd. Fikk da vite at jenta er 21 % mindre enn snittet. Jeg var da 32+2 uker og jenta ble målt til 1710 g og 28 cm rundt hodet. Er nå henvist til poliklinikk for gravide for oppfølging. Jeg lurer på om det er andre som er i samme situasjon? Hvilke tester blir gjort, hvor ofte?

:???:

Hilsen Sunniva 32+4

Beate
22-08-2002, 13:49
Søsteren min fikk beskjed om, fra 16. uke og hele veien, at datteren hennes lå 25% under snittet i vekst. Men hun fikk også beskjed om at dette ikke var noen fare, men ble fulgt litt ekstra opp. Rett før fødselen, sa de at hun var 38 cm og 1900 gram, men bare få dager etter, kom hun ut som 44 cm og 2400 gram.:)

Lykke til!

Lykke
23-08-2002, 04:15
Og takk for sist ! Det var koselig på Snart-mamma treffet på
Dickens !!
Håper at du holder oss oppdatert på vekten/størrelsen på veslejenta di. Det er ofte at de tar feil på UL med beregning av babyen. Prøv og slapp av .. Når skal du på kontroll igjen ? Har jenta snudd seg nå ?
(syns at du sa at hun lå i seteleie)

Klem fra Lykke :baby: 25+2

sunniva
23-08-2002, 18:44
Hei Lykke!

Så koselig å få svar fra deg! :)
Jeg regner med at jeg skal på poliklinikken i løpet av neste uke. Jeg prøver å være så rolig jeg kan og tenke at alt nok er helt normalt. (men sier de at noe kan være gale...ja, da blir jeg nervøs da...) :(
Ho har heldigvis snudd seg! Jeg syntes jeg merket det ei natt og det stemte. Håper ho holder seg der.
Gleder meg til neste treff, jeg syntes det var sååå kjekt! :klapp:
Går det bra med deg?

Hilsen Sunniva 32+6

Lykke
31-08-2002, 04:15
Så flott at hun har snudd seg ,Sunniva !
Håper at du har fått god oppfølging på KK, og at
alt ser bra ut ! (Og at du holder oss oppdatert her...)

Gleder meg også til neste treff, så at det skulle være på
Zupperia denne gangen. Meld deg på hvis du ikke har gjort det allerede ..! Håper at formen er såpass at jeg orker å dra inn til by'n, har iallefall meldt meg på !

Joda, det går da sånn passe her,da ...har vært enda en gang på
KK og sjekket meg. Denne gang med kraftige falske veer.
Heldigvis at de var falske ! Men det er faktisk ganske vondt når
det på en måte kommer OPPÅ bekkensmertene , så nå er jeg 100
% sykemeldt noen uker , og ligger for det meste. Kan nesten ikke løfte en finger uten å få kjempe-kynnere.Det er kjedelig å være så satt ut av spill, jeg trodde alltid at jeg skulle være en sprek gravid og at livet kunne (nesten) fortsette uforandret..
(Jaja, nok klaging, vi er heldige likevel!)

Sees 9.sept.,da! Og lykke til med undersøkelsene og veslejenta!
Klem fra Lykke 26+2 ;)