PDA

Vis full versjon : Hjelp!

Skrekkblandetfryd
18-04-2005, 13:19
Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, og har nå sluttet å røyke.
Hvor lang tid tar det egentlig å komme over de verste abstinensene igjen? Jeg er helt skjelven og ratløs. :urk:

Noen gode råd?

Takk!

Line Mich.
18-04-2005, 13:25
Så flink du er som har sluttet å røyke!!!!!!! :klem:
Tror ikke det tar så mange dagene før du er ferdig med det fysiske savnet. Så det skal du klare så bra som bare det!!!!!:)

Savnet etter røyken som en "kompis" eller hva jeg skal si, tar vel noe lenger tid... Men vi får håpe du snart blir graviditetskvalm...;) Da får du ikke lyst på røyk i det hele tatt!!!

Jeg slutta å snuse, jeg. Det gikk faktisk bedre enn forventet. For det første fordi tanken på den lille dyrebare celleklumpen er en god motgift... Og for det andre fordi jeg etterhvert (fra uke 7) ble så kvalm...:)

Tror du klarer dette greit, jeg. Det er for en veeeeldig god sak.

Og igjen: Heia deg! Du er kjempeflink. Det er ikke alle som klarer å slutte helt, som deg. :klem: Stå på!

veronika
18-04-2005, 13:32
Hei, og tillykke med
:gravid: Så fint at du har sluttet. Skjønner det kan være litt tøft for enkelte. Selv sluttet jeg på dagen for 2 år siden. Det gikk svært, svært bra, og jeg var ikke gravid heller. Det verste suget står på bare noen minutter av gangen, ca 5-10 min. Så når det dukker opp, finn noe godt å spise på, eller drikk mye. Selv spiste jeg pastiller i haugevis, det hjalp. Jeg sprakk ikke så mye som en eneste gang underveis, og spør om jeg er takknemlig i dag. Det viktigste er at du finner noe godt å trøste deg med når det verste suget melder seg. Humørsvingningene/sinne er også normalt, men det går også over. Ha tålmodighet, dette klarer du fint.
Lukke til. Klem Veronika

Lena09
18-04-2005, 13:50
Gratulerer med en liten i magen og så flott at du har sluttet å røyke!!!!:heia:
Det er tøft, men tenk på gevinsten det er for den lille for hver røyk du IKKE tar!!! Tenk på det, og bruk det som motivasjon.

Jeg sluttet også på dagen da jeg ble gravid. Det har faktisk gått mye bedre enn jeg hadde trodd. Suget er der en sjelden gang, men jeg hadde ikke hatt samvittighet ovenfor den lille å ta en røyk.

Dette klarer du fint, og tenk så godt den lille vil ha det i magen siden du ikke røyker:hyper:

Snuppsi
18-04-2005, 14:18
Hei så flott at du har sluttet :woohoo:

Da jeg sluttet gikk det vel omtrendt 3 uker før jeg med hånda på hjerte kan si at jeg ikke kjente noe sug i det hele tatt.
Har vært røykfri nå i 6mnd og det er så deilig :heia:
Du kommer over kneika bare tenk på hvor mye du tjener på dette helsemessig og økonomisk + at det beste er jo at babyen din slipper å få i seg nikotin.
Flott gjort å slutte stå på du klarer deg skal du se. Lykke til videre!

Skrekkblandetfryd
19-04-2005, 20:31
48 timer.. :shock:

"Dette går bra!" "Helt bra!"

*messer*

Rakel
19-04-2005, 22:38
Kjempebra at du har sluttet å røyke :heia:

Abstinenser og sug kommer kanskje fortere hvis du kjeder deg eller er i situasjoner som du forbinder med å røyke.
Å tenke på at du har et :baby: i magen er lurt og får deg forhåpentligvis til ikke å røyke. Dessverre får det kanskje ikke vekk selve suget.
Be strong girl. :snill:
En annen ting som hjalp meg var å tenke på hvor vondt det lukter av andre som røyker. Særlig de som har røykt i regn. :kvalm:

Lykke til og håper det blir lettere etterhvert. :kryss: