PDA

Vis full versjon : Plassa har blitt mamma!!!

Plassa
21-08-2002, 18:02
Ja, så er nok et septemberbarn kommet til verden i august - nærmere bestemt den 18. aug. klokka 23.27:baby: Dette var også gannske nøyaktig 3 uker før tida. Akkurat nå sitter jeg på Ullevål for å avlegge rapport til dere med verdens skjønneste lille gutt sovende ved siden av meg:gladtrist :hjerter: :D Vitale data: 3540 gr. og 49 cm.:elsker:
Mener vagt å huske at det var planlagt et is-treff i dag som jeg hadde tenkt å bli med på, men den gang ei....

Vel, dette var sånn røflig det som hendte (for dere som gidder å lese...): Jeg våknet søndag morgen med menssmerter. Slike former for kynnere har jeg også hatt noen ganger før, så jeg tenkte at de sikkert kom til å gi seg ganske snart. Denne dagen skulle jeg og min kjære på fødsel-/foreldreforberedende kurs på Ullevål, og som sagt, så gjort. Kynnerne ga seg imidlertid ikke, så da vi skulle ha pause i kurset, nevnte jeg dette for jordmora som var på kurset. Hun foreslo at jeg kunne legges inn til observasjon for å sjekke hvordan det sto til me dmor og barn. Og, inn på observasjon bar det. Jordmor konstaterte at det var en liten åpning, og at babyen hadde det bra, men at det ikke var mer aktivitet i livmora enn at det foreløpig bare var å ta det med ro - sjølsagt kunne ting skje i løpet av kvelden allerede, men det kunne fortsatt være flere uker til fødsle også... Så da dro vi hjem for å se an situasjonen - (nesten) sikker på at dette her kom til å ta sin tid. Menssmertene fortsatte utover dagen, mens min kjære dro på badetur og jeg forsøkte å slappe av foran TV'n. I kveldinga fant jeg ut at det kanskej kunne være griet å skrive telefonliste, og å pakke den berømmelige baggen. Og da, ganske nøyaktig klokka 21.45 skjer det noe: i det jeg er i ferd med å srekke meg etter babyteppet oppe i skapet, kjenner jeg to kraftige bevegelser (to dunk/spark, kanskje), etterfulgt av en langt kraftigere smerte enn jeg hadde kjent tidligere. Det går så kun noen få minutter før neste rie kommer, og så neste. Da begynner jeg å bli en smule nervøs... Da jeg så ser at det ligger igjen en slimaktig guffe (noe jeg tordde var slimproppen, men som nok høyst sannsynlig var vannet) nede i doskåla etter at jeg har vært på do, synes jeg det er på tide å ringe Ullevål. Jormora jeg snakket med virket imidlertid ikke å være like bekymret som meg. Hun mente at jeg fikk vurdere sjøl om det var noe poeng å dra inn til sykehuset - hvis jeg f.eks følte at det var tryggest. Selvfølgelig syntes jeg det!!! Her hadde jeg ubeskrivelige smerter med kun 2-3 minutters mellomrom - en trengte ikke akkurat å være utdannet jordmor for å skjønne at noe var på gang!!! Til Ullevål det bar. Vel fremme, ble vihenvist direkte til fødestue, ettersom ingen mottaksrom var ledige. Jordmor skulle så sjekke hvordan det var med åpnin og det hele. Det viste seg da at jeg hadde enåpning på 6-7 cm., og at ungen lå med rumpa ned :trist!: Da ble det fart i sakene skal jeg si dere. Plutselig var det mange folk som sprang ut og inn. Ettersom det ikke var tid til å vurdere hodestørrelse kontra bekken og denslags, var det egentlig ingen tvil om at dette måtte bli et keisersnitt - og det måtte skje fort, før jeg hadde full åpning og de satt med rumpa i fanget :latter: Så altså, klokka 23.27 ble den lille gutten vår forløst med keisersnitt :wow:
Heldigvis slapp jeg å få full narkose, og folka inne på operasjonssalen var alle veldig rolige, informerende og kort sagt, fantastiske - noe som hjalp den vordene mor, som nok var farlig nær et hysterisk angstanfall i minuttene før operasjonen... Som dere skjønner gikk altså alt bra til slutt, og alt er vel med mor og barn. Nå er det nok en liten familie som holder på å gjøre seg kjent med hverandre...:hjerter: :gladtrist :hjerter:
I morgen kommer jeg kanskje over på pasienthotellet (hadde sett fram til det oppholdet, men slik ble det altså ikke. Men, til dere som har hørt masse negativt om barselavd. på Ullevål: vi har hatt det alldeles utmerket der også! Jeg har f.eks ikke måttet dele rom med 5 andre, slik noen skrekkhistorier skal ha det til! Det er 2 stk. som deler rom, og jeg har i hvertfall vært heldig med de jeg har hatt på rommet...!)

Vel, nå begynner skrivekrampa å ta meg. Jeg vet ikke helt når jeg får anledning til å sjekke nettet utover de nærmeste dagene/ukene. Men jeg kommer til å følge spent med hvordan det går med dere andre ;) Og, jeg venter spent på den dagen vi skal treffes for å beundre hverandres avkom og utveksle erfaringer fra fødsel og barsel:D (jeg håper jeg fortsatt får være med i Septemberklubben sjøl om jeg tjuvstartet litt...)

Lykke til videre, alle magedamer :kidoki:
Dere kan bare begynne å glede dere - dette er STORT :D (men også litt rart og skummelt...:eek:)

Til Lindita og dere andre Septembermammaer som heller ikke kunne vente: hvor på nettet treffes dere? På Nybaktmamma, eller er det andre sider som gjelder?

Klem fra Plassa og lille vennen:baby: (som ennå ikke har fått navn...:blush:)

Miro
21-08-2002, 18:17
Grattis Plassa :klapp: :klapp: Gosh:soh: Jeg sier det igjen, her spretter septemberbabyene ut i august jo...hmmmm Hva er det med denne klubben..hehehe:lol:

De vitale mål var jo perfekte. På forrige treff så var du jo ikke så stor mins jeg å huske. Så da kan det jo stemme at babyen heller ikke var så stor..:)

Uansett kos deg med den lille uten navn:baby:

Grattis igjen:)

:klem: fra Miro:) T-11 (blææhh)

Vimsen
21-08-2002, 18:27
Grattis!!

Det gikk jo fint jo ! :)

Klem
Vimsen T-13

amor
21-08-2002, 18:34
GRATULERER SÅ MYE MED PRINSEN! :)

Ååååå så fint å lese fødselshistorien din! Tusen takk for at du delte den med oss! Alt gikk så fint som bare det jo selvom det ble snitt til slutt. Det er bare flott!!! :klapp: :klapp: :klapp:

Synes gutten var fin og stor jeg til å komme 3 uker før tiden! Flotte mål var det! :D

Nå må du kose deg så masse du bare kan! Håper du får en flott barseltid og massevis av lykke til videre i ukene som kommer og i fremtiden! :)

Robyn
21-08-2002, 19:37
Gratulerer så mye med gutten!!! :klapp: :klapp:

Jøje meg, må si at her begynner det å gå fort i svingene... :eek:

Disse septemberbarna er virkelig noen utålmodige babyer virker det som! Får bare håpe at vi som sitter igjen ikke må gå tilsvarende over tiden for å jevne ut statistikken... :p

Godt å høre at alt står bra til med mor og barn, utrolig at du har skrevet rapport allerede! :klapp:

Håper dere får en fortsatt fin barseltid, gleder meg til å se lille poden på treff med :baby: ute av magen.

Klem fra Robyn, T-27

Tuneland
21-08-2002, 19:47
WOW!GRATULERER MED LILLE GULLET!! :happycry:

Til tross for hastesnitt virket det som en flott fødsel!:):klapp:

Godt å høre at alt er bra med mor og barn - kos dere nå i den spennende tiden framover hvor dere skal bli kjent med hverandre!:hjerter:

:findag:

Klem, Tuneland 35+1

Linmom
21-08-2002, 20:44
Så tidlig ute du var, da.. men babyen din var jo stor og fin. Også endte det jo kjempeflott!!:klapp: :klapp: :klapp:
Igjen: GRATULERER!!!!:klapp: :klapp: :klapp:
:klem: fra Linmom, 36+1

Camille
21-08-2002, 21:14
Gratulerer så mye med den lille gutten!!!!!!!!!! :klapp:

Og så kjekt å høre at du hadde en fin opplevelse av sykehuset og selve :birth: !

Ja, der trilte det en ny tåre nedover kinnet mitt....
Det er jo bare såååå søtt!! Snart sitter vi her alle sammen med en liten en i armene!!!!! :baby:

Stoooooore klemmer fra Camille (T-20)

Polyanna
22-08-2002, 00:25
Gratulerer Plassa!!!

Joda, det var hyggelig treff, da, men du er unnskyldt..... :D

Men si meg, visste de ikke på forhånd at knøttet lå i sete? Blir litt nervøs, nå, jeg, selv om jeg har fått beskjed om at hodet er festet... :gal2:

Kos deg masse!

Vi er forresten enige om å møtes på septemberklubben på NM, både tjuvstarterne og andre....:)

MariaS
22-08-2002, 01:10
Hei Plassa! Grattis med gutten :klapp:

Jeg var også på svangerskapskurset på Ullevål på søndag. Ble veldig nyskjerrig på hvem du var nå...

Kjekt at det skjedde så tett etter kurset, da var du jo fullt oppdatert :p

Mange klemmer fra Maria S.

Tidl. bruker
22-08-2002, 01:27
Jeg blir sååå missunnelig....

Gratulerer så masse, Plassa! Høres ut som et overraskende forløp -men alikevel så greit.

Godt å høre at alt er vel med deg og den lille!

GRATULERER!!!

Mormona
22-08-2002, 11:05
Gratulerer så mye med gutten din, Plassa!!!

Så deilig at alt er bra med både mor og barn....navnet til lillegutten kan komme etter hvert....han kan vel være lillegull en stund ;)

Kos dere masse så sees vi over på nybaktmamma i septemberklubben etter hvert.....nå kommer vi snart vi andre også....jeg er i alle fall superfødeklar :D:D

klem fra Mormona T-10

Katja
22-08-2002, 11:36
Gratulerer med Gutten:klapp: :klapp:

Kos dere!
Takk for fødselshistorien!

Klem fra Katja T-28

Hanneh
22-08-2002, 11:57
Kjære Plassa og den lille:baby:

Gratulerer så mye som nybakt mamma:klapp: Kjempekoselig å høre fra deg så raskt etter fødselen og godt at alt er bra med mor og barn!
Det blir jammen moro å møtes med babyer senere!

Klem Hanneh T-30

aja
22-08-2002, 12:39
Må bare føye meg inn i rekken av gratulanter:klapp:

G*R*A*T*U*L*E*R*E*R!!!! og kos dere masse:)

:klem: fra aja

lotus
22-08-2002, 12:59
:klapp: :klapp: :klapp:

Hørtes ut som om det tross alt var en lite komplisert forløsning - selv om alt gikk fort!

Spent på å høre om rekonvalens etter keisersnittet, da jeg også skal ha keisersnitt...

lotus, 34+1

Wanja
22-08-2002, 13:23
Gratulerer med den lille gutten:klapp: :klapp:
Kjempeheldig du!!!!! Han var ganske stor til at du fødte han 3 uker før... Du får ni- kose deg fremigjennon da,vet nå ikke om du har barn fra før av...men tipper det er Stort uansett:leiseg:

Lykke til!!!!!!!!!

Wanja35+4:findag:

Arwen
22-08-2002, 17:18
GRATULERER SÅÅÅÅ MYE!

Og tusen takk for at du tok deg tid til å fortelle hele historien...betyr mye for oss nysgjerrige som fremdeles går å ruger....

klem fra
Merethe & Lille K (T-18)
"Arwen"
:happycry:

Månestråle
22-08-2002, 22:43
Gratulerer med :baby: !!
Synes han hadde store, fine mål til å komme så tidlig. Koselig at du deler fødselshistorien med oss. Det finnes jo ikke mere spennende lesning enn det for oss som fortsatt går og ruger.

Klem Månestråle T-20.

Paula
22-08-2002, 22:49
GRATULERER med den lille gutten!!:baby:
Fint å lese at alt står bra til.

Gleder meg fælt til å komme etter, men har ikke termin før 30. september.

Kos dere!!!!:klapp:

Murmeldyret
23-08-2002, 01:19
Gratulere så mye med den lille Plassa!!
JEG VIL OGSÅ! Kos dere masse.:klapp: :klapp:

Klem murmel