PDA

Vis full versjon : Utskrapning spm...

Tidl. bruker
23-04-2005, 11:44
Sitter her med masse tanker i hodet.
Var på ul igår og ble satt tilbake endel dager, og jeg får ikke det til å stemme i hodet mitt. Men det er vel sikkert feil regning på EL eller noe.
Men legen kunne se fosteranlegg, plommesekk og fostersekken.
Men igår knakk jeg helt sammen..hva hvis det ikke går bra denne gangen heller?
Alle dere som har vært på utskrapning, tok det lang tid?
Hva skjer?? Er det full narkose? Får dere slange ned i halsen for pustehjelp? Har dere vondt etterpå?

Beklager alle disse spm, men det surrer så mange tanker i hodet mitt nå.

Håper å få se et lite hjerte banke på ul om 2 uker.:ber:

Tinek
23-04-2005, 12:07
En utskrapning er ganske samme prosedyre som en provosert abort.
Jeg vet ikke om prosedyrfene er like på alle sykehus, men jeg kan jo fortelle om hvordan det var for meg. Hadde en utskrapning i januar.
Kom inn tidlig på morgen, måtte vente kanskje en halvtime før jeg fikk snakke med sykepleier og lege. De fortalte om alt rundt inngrepet og det var veldig fint. Det var bare å stille dem allverdens spm... Så inn på et rom, på med sånn sykehus-klær, satte en sånn sprøye i hånda (husker ikke hva det heter akkurat nå) og gjennom den fikk jeg først noe beroligende og senere narkosen.
Man får full narkose, men er ikke borte så lenge og de sitter og passer på deg hele tiden. Hadde litt vondt etterpå, men fikk smertestillende. Var ute av sykehuset igen ca 3-4 timer etter jeg kom, og da følte jeg meg igrunnen helt grei fysisk.

Det er selvfølgelig en tøff opplevelse, men synes det rundt er verre enn selve inngrepet.

Håper virkelig UL viser at alt er bra med din lille spire og at du får ha h*n inne i magen din i 8 mnd til

Krysser for at alt går bra med deg,

stor klem

Tidl. bruker
23-04-2005, 12:39
Tusen takk Tinek.

Nå har jeg lest litt rundt her og jeg har sett at det er visst veldig vanlig og helt normalt å bli satt tilbake på terminen.
Ble satt tilbake 9 dager, mens ei venninne av meg ble satt tilbake 13 dager, og alt var helt normalt med babyen hennes.
El er jo ikke alltid som man tror og egget kan ligge i dvale..og sædcellene kan jo svømme rundt i en uke, så alt kan forskyve seg.
Og jeg har gått litt på p-piller det siste halve året som og kan forskyve EL, så jeg føler meg litt mer beroliget nå.
Og jeg har symptomer også..

Skal nå til kontroller hver uke frem til uke 12.
Legen til fredag, Ul neste fredag, lege fredag etter det..osv osv...
Så jeg får veldig tett oppfølging og det er veldig betryggende.

Dette bare SKAL gå bra!!!!!:snill:

Tihi
24-04-2005, 14:34
Kjære kjære Christine!
Jeg NEKTER å svare på spørsmålet ditt om utskraping.
Du får ikke lov å ta noen sorger på forskudd! Ser at du tenker litt mer positivt nå og det skal du gjøre også! Ingenting som tilsier at dette ikke skal gå bra!
Vent å se nå til UL.... Kommer til å gå helt fint :klem:

Tidl. bruker
24-04-2005, 16:21
Kjære kjære Christine!
Jeg NEKTER å svare på spørsmålet ditt om utskraping.
Du får ikke lov å ta noen sorger på forskudd! Ser at du tenker litt mer positivt nå og det skal du gjøre også! Ingenting som tilsier at dette ikke skal gå bra!
Vent å se nå til UL.... Kommer til å gå helt fint :klem:
Tusen tusen takk Tihi!!!:klemmer:

Ja, jeg er blitt litt mer optimistisk på at dette skal gå bra!!!
Har til og med gått opp en buksestr. alt:hyper:
Gleder meg mer og mer til neste UL.

Det er virkelig godt å ha dere jenter, dere får meg i bedre humør dere.
Gledesspredere!!!!!:grouphug:

tigi
24-04-2005, 18:24
lykke til med spiren din!alt kommer nok til å gå kjempe bra:) få deg dagbok og fortell oss hvordan det går videre! gleder meg til å lese om den voksende magen din:):klemme: fra meg