Vis full versjon : Når man blir "sengeliggende"
På legens ordre, pga blødninger. Hva gjør man egentlig da? Skal ikke løfte, bære, bøye meg, gå for mye osv osv. Sitte eller ligge helt i ro.
Lese, brodere, strikke? Sitter med pc i fanget og med tv på, men det er kjedelig det også!
Har kjøpt et kryssordblad, men alt virker kjedelig så lenge jeg ikke får gjort nooooeee. Jeg er vant med å være i aktivitet, så dette er jeg overhodet ikke vant med nei.
Gode tips?
Flere sofaslitere her inne også kanskje?
Det blir vel helst det du allerede har listet opp,da....
Men du kan jo se på mange fine oppskrifter på barneklær, feks, og så bestemme deg for hva du vil lage.........
Jeg begynte på dåpskjole sist gang - denne gangen blir den forhåpentligvis ferdig....... :humre: (Alle delene er ferdig brodert (hardangersøm), og alt stoffet er ferdig vasket og strøket... Men det er så skummelt å skulle klippe i det - så på tirsdag kommer det ei som er kjempeflink til å sy for å hjelpe meg.... )
Ellers - lære seg touch, feks, eller ta datakortet....... (Men sånt kan du kanskje allerede..)
Hvis du forteller hva du liker å lese om, kan jeg kanskje gi deg noen gode tips på bøker....
Eller så er det bare å planlegge i vei.... Ferier, feks. Mye fint i katalogene,iallefall.....
Ellers er det jo andre hobbyer, da.... Du har ikke bilder liggende å slenge som egentlig skulle vært satt i album? Det er gøy å holde på med sånt når man har tid, og det har du vel flust av nå.....
:klemmer: til deg! Håper du kan bevege litt mer på deg etterhvert, det er jo en stund til september ennå....
Jeg leser en god del, favoritt er vel norsk krim...
Trenger gode tips der. Fredrik Skagen er en av favorittene :)
Matahari
23-04-2005, 18:35
Jeg har ligget slik siden uke 12. Jej... Jeg snakker endel i telefonen. Søsteren min er gravid og sykemeldt, så hun har heldigvis endel tid til å prate med meg. Ellers så blir det jo mye spising da. Og surfing. Og lesing. Tro det eller ei - men du blir vant til det.
Lykke til!
Jeg har ligget slik siden uke 12. Jej... Jeg snakker endel i telefonen. Søsteren min er gravid og sykemeldt, så hun har heldigvis endel tid til å prate med meg. Ellers så blir det jo mye spising da. Og surfing. Og lesing. Tro det eller ei - men du blir vant til det.
Lykke til!
15 uker er leeenge jo! Jeg er imponert!
Mulig de første dagene er de verste, til man venner seg til det...
Har hvertfall huset fullt av frukt, så har man noe å knaske på....
:juhu:
"Sengeliggende" i 3 uker her!
Og det jeg gjorde var å soooove. Sto opp 1230 ca, åpna dataen (trådløst, laptop :jupp: ), leste litt, så meningsløse såpeserier på tv, kryssord, prata i telefonen. Vips, så var klokka 1630 og mann og barn kommer hjem :snill: !
Grunnen til at jeg skriver GJORDE, er fordi jeg var med legen i går og får nå lov til å bevege meg mer. Gå turer, gå på butikken, dra på besøk etc (hverdagslige ting som du sikkert vet at hvis man ikke kan gjøre det, så savner man det skikkelig!!) Er sykemeldt i 4 nye uker, så det blir nok mer soving her da.... Får fortsatt ikke lov til å løfte, gjøre husarbeid eller anstrenge meg noe!
Har fortsatt truende abort.
Håper det går bra med deg og barnet :klem:
Jeg lå fra uke 23 til igangsetting i uke 38(svangerskapsforgiftning) med førstemann og som de andre sier...du blir vant med det etterhvert. Det aller viktigste er at du har kontakt med folk, der var ikke jeg flink nok og det tok på psykisk etterhvert.
Jeg leste noen meter med krim, broderte stort babyteppe og to julekalendere. Så mye på Discovery og lærte faktisk litt. Savnet etter noen å prate med ble stort etterhvert !! Hadde ikke internett den gangen heller.
Med nr.2 var jeg forberedt, men fikk ikke så strengt opplegg. Leste "eksamen" som ammehjelper og ble proff¨på å gjøre alt mulig med mist mulige anstrengelser.
Nå har jeg igjen forbud mot å løfte (og det er ikke lett med en 2 åring i huset) kan ikke gå tur eller anstrenge meg på noen måte. (Har hatt forliggende morkake og blødninger, har nå for kort livmorhals.) Har to broderibestillinger fra venninner, strikker babypledd, leser, og ligger på sofaen hos familie og venner som er hjemme på dagtid. Idag har jeg sittet på rumpa og luket i hagen det meste av dagen.
Håper du snart får lov å røre litt mere på deg !!!!
Lykke til :klemmer:
hufsetufsa
25-04-2005, 09:16
Dette er noe jeg har tenkt mye på da jeg frykter at jeg snart kommer til å få den samme beskjeden. jeg har blødd så og si kontinuerlig gjennom hele svangerskapet med unntak av 2 usle uker......
Foreløpig har jeg bare fått beskjed om å ta det med ro - er ikke sykemeldt på eget ønske men begynner jo å lure på om jeg burde være det.
Det jeg har tenkt er at jeg kan lese masse. Elsker å lese.
Jeg holder også på å avslutte et stort arbeid så jobbe med laptoppen i fanget kan jo være en mulighet. Hvis man liker å strikke går jo det ann.
Tv er en annen mulighet, men man blir jo rimelig lei av å se på det også etterhvert.
Men du FlyAway (jeg har ikke lest historein din her inne) blør du enda ?
Håper i såfall at det at du tar det med ro hjelper på situasjonen din :klemme:
Lykke til med ta det med ro !
Men du FlyAway (jeg har ikke lest historein din her inne) blør du enda ?
Håper i såfall at det at du tar det med ro hjelper på situasjonen din :klemme:
Lykke til med ta det med ro !
Jeg begynte å blø forrige uke, og blødde igjen litt i går. Har ikke gjort noenting de siste dagene... Det er pga morkaka som ligger for langt nede, og den har revnet litt i ytterkant. Så det at jeg ligger mest mulig, er eneste mulighet for å forhindre at det skjer noe mer..
Jeg klarer nok dette også, men jeg var helt totalt uforberedt på å bli sykemeldt så tidlig. Men det går nok, og jeg håper jeg kan gjøre litt mer etterhvert, om ikke så mye, bare litt...
Heldigvis får jeg god oppfølging, men tiden blir jo lang likevel. Det er ganske så lenge til september...
Håper det går bra med deg, hufsetufsa. Hvis legene vet hvorfor du blør, gjør det kanskje ikke noe om du jobber, det kommer vel an på jobben man har. Jeg jobber i butikk, og der er det ganske umulig å holde seg i ro. Kan ikke akkurat fortelle kundene at jeg ikke kan hjeloe fordi jeg ikke kan løfte osv...
hufsetufsa
25-04-2005, 10:17
Jeg begynte å blø forrige uke, og blødde igjen litt i går. Har ikke gjort noenting de siste dagene... Det er pga morkaka som ligger for langt nede, og den har revnet litt i ytterkant. Så det at jeg ligger mest mulig, er eneste mulighet for å forhindre at det skjer noe mer..
Jeg klarer nok dette også, men jeg var helt totalt uforberedt på å bli sykemeldt så tidlig. Men det går nok, og jeg håper jeg kan gjøre litt mer etterhvert, om ikke så mye, bare litt...
Heldigvis får jeg god oppfølging, men tiden blir jo lang likevel. Det er ganske så lenge til september...
Håper det går bra med deg, hufsetufsa. Hvis legene vet hvorfor du blør, gjør det kanskje ikke noe om du jobber, det kommer vel an på jobben man har. Jeg jobber i butikk, og der er det ganske umulig å holde seg i ro. Kan ikke akkurat fortelle kundene at jeg ikke kan hjeloe fordi jeg ikke kan løfte osv...
Uff, det hørtes skummelt ut FlyAway. Klart man er uforberedt på å bli sykemeldt i uke 19......Du har vel vært igjennom minst et svangerskap før og man innbiller seg jo ofte at alt skal være som sist gang. Det har ihvertfall jeg gjort. Sjokket når ting blir annerledes blir kanskje større ?
Legene vet vel strengt tatt ikke hvorfor jeg blør. Det har versert flere teorier fra vanishing twin til et hematom (en blodansamling) i livmoren. Har vært hos 3 forskjellige gynekologer og alle er like vage og vet like lite og har like dårlig tid.....Humøret går opp og ned ettersom hvor store blødninger jeg har.
Ingen kan si om blødningene kommer til å stoppe og om det er "farlig".
Jobben min er egentlig veldig stillesittende. Det største problemet er egentlig 2-åringen min som løper rundt og er bajas og krever sitt av løfting. Prøver å holde det på et minimum, men det er ikke like lett.
På legens ordre, pga blødninger. Hva gjør man egentlig da? Skal ikke løfte, bære, bøye meg, gå for mye osv osv. Sitte eller ligge helt i ro.
Lese, brodere, strikke? Sitter med pc i fanget og med tv på, men det er kjedelig det også!
Har kjøpt et kryssordblad, men alt virker kjedelig så lenge jeg ikke får gjort nooooeee. Jeg er vant med å være i aktivitet, så dette er jeg overhodet ikke vant med nei.
Gode tips?
Flere sofaslitere her inne også kanskje?
PCspill... The Sims, Might and Magic, heroes of might and magic, starcraft, need for speed, warcraft, rollercoaster tycoon, diablo, doom (jepp, den er gammal den..), unreal tournament, ++ masse masse online-spill.. (startsiden.no har mange linker til samlinger av spill)
.. det spørs om faren for "musesyken" øker hvis du blir hekta på disse spillene.. :glis:
Katharina
25-04-2005, 13:58
Har erfaring med å være sykemeldt, (siden uke 4) men ikke sengeliggende. Og min erfaring er at det er mest uvant og slitsomt å være hjemme i begynnelsen.
Du sier du liker norsk krim, så hvis ikke du har lest bøkene til Anne Holt kan jeg anbefale disse. Utrolig bra!
Hadde jeg ligget stille hadde jeg nok begynt på ett eller annet selvstudium. Språk, helsefag, økonomi.... Tja, noe som interesserte meg.
Lykke til som sengeliggende!
Du sier du liker norsk krim, så hvis ikke du har lest bøkene til Anne Holt kan jeg anbefale disse. Utrolig bra!
Hadde jeg ligget stille hadde jeg nok begynt på ett eller annet selvstudium. Språk, helsefag, økonomi.... Tja, noe som interesserte meg.
Lykke til som sengeliggende!
Har lest alle Anne Holts bøker ja. Veldig bra.
Nå vet jeg ikke hvor lenge jeg ikke får lov til å gjøre noe, så det er foreløpig litt dristig å studere. Men tanken streifet meg. Men optimisten meg satser på at morkaka flytter seg fort, og at jeg kan få jobbe igjen!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.