Vis full versjon : Så er det min tur til å blø ....
Og jeg kan ikke annet enn å fortvile litt. Vet jeg bare er 4,5 uker på vei, og at jeg har hatt lett for å bli gravid, så jeg sikkert ikke burde ta det så tungt, men allikevel .... Jeg vil så gjerne NÅ!!! Jeg klamrer meg til muligheten for at blødningen ikke betyr noe (har lest svarene til solveham), men kjenner mensmurringer i magen, og vet ikke om jeg tror på dette lenger ... Var ellers hos legen i formiddag, og fikk bekreftet graviditeten, og avtalt 1. "ordentlige" undersøkelse. Nå håper jeg bare at det blir noe av ...
Dette var bare et hjertesukk fra meg. Håper det går bra med alle dere andre
Karo:leiseg:
Vil ikke at noen skal blø :leiseg:
Men tok du GU hos legen og begynte å blø etterpå? Da kan det jo være det som er årsaken!
Krysser i hvertfall både fingre og ben for at alt er bra med den lille spiren din! :kidoki:
Trøsteklemmer fra Balumba :stakar: :stakar:
Uffameg :(
Er så skummelt å blø!
Men kan det være som Balumba sier, at du blør etter en GU?
Skal krysse fingrene for deg og :baby:
:stakar:
Uff og uff kan tenke meg du er bekymret nå. Håper det går bra for dere, mange blør jo uten at det behøver å gå galt. Krysser fingre og tær for deg.
Men må bar inn og si at blødninger trenger ikke bety at det er noe galt ... Jeg fikk min første blødning ca. i uke 5 , så i uke 9 og slik fortsatte det ... Jeg blødde litt hver måned (omtrent når jeg ventet mens) i hele de første 4 mnd. Var til UL og fikk skjekke at alt sto bra til ...
Jeg er nå gravid i uke 31 og husker fremdeles fortvilelsen over blødningene ... Fikk beskjed om å ligge flatt til blødningene stoppet ... Du kan be om Ultralyd dersom du er bekymret ... Det var iallefall veldig deilig å vite !!
Håper det ikke er noe galt !! :stakar:
Veldig trist og skummelt når man begynner å blø,men det trenger ikke være noe galt for det. Jeg vil råde deg til å gå til legen og få dem til å ta en blodprøve for å se om HCG nivået stiger. UL så tidlig er nesten ingen vits for dem kan ikke se noe særlig ennå,men hvis du venter litt så kan du jo se om alt er bra på UL også.
Lykke til!!!!
Åshild og :baby: 15+3
Jeg har det bedre; sluttet å blø etter ca en time, og er derfor litt mer optimistisk, særlig fordi det bare var rødt og friskt blod som kom, og ingen klumper el.l. Jeg tok ikke GU hos legen, så det var nok ikke legebesøket som utløste noe, men jeg håper (og tror litt) at det allikevel ikke er noe helt galt der inne. Jeg ringer nok legen i morgen, så får vi se ... Det er tydeligvis ikke så sjeldent å blø litt når man er gravid. Jeg leste akkurat i en bok at ca hver 5. kvinne gjør det i begynnelsen av graviditeten. Så jeg klamrer meg til håpet fremdeles ...:)
Takk igjen for omsorgen deres, og for alle gode ønsker og kryssede fingre. Det varmer.
Karo:gladtrist
Huff, skjønner at du ikke har det godt nå...
Sjøl så har jeg greid å finne bittelitt blod på dopapiret et par dager nå, men jeg er egentlig nokså sikker på at det er "sjølforskyldt"... er så opptatt av å sjekke om jeg blør, så jeg stikekr jo dasspapiret så langt oppi som jeg kan få det.... Og da er det jo sikkert lett for at det blir rifter og sår.... Stort sett så er det bare bittelitt brunt... så jeg regner med at det ikke er noen grunn til bekymring. Men så blir jeg veldig bekymret likevel da.... *sukk* Dette er vanskelig dere!!!!
-solregn-
4+6
Uff så leit, håper at alt går bra med deg og at du ikke begynner å blø igjen. Jeg blødde litt forrige gang pga sår på livmoren, ifølge legen var det helt normalt.
Desværre har jeg igjen begynt å småblø litt; og nå er det mer brunlig. Jeg snakket med legen, og hun syns det hørtes som om jeg holder på å abortere :leiseg: Allikevel har jeg ikke gitt opp helt ennå, fordi det kommer veldig lite, og bare når jeg er på do. Men jeg vet jo at det kan være begynnelsen på noe mer. Det er visst ikke annet å gjøre enn å smøre meg med tålmodighet, og så gå til legen på mandag for å få sjekket hcg-nivået i blodet. Det virker som en evighet å vente. Allikevel er jeg mindre fortvila enn i går. Jeg sier til meg selv at jeg har verdens skjønneste jente fra før, og at jeg vet jeg kan bli gravid igjen, og det hjelper litt. Heldigvis hadde jeg nesten ikke fortalt noen at jeg var gravid, så nå kan jeg dele dette med bare dem jeg har lyst til å dele med.
Dette ble visst litt langt. Takk igjen for all oppmuntringen.
Karo :mervink:
Tidl. bruker
05-12-2002, 11:35
Hei, her kommer en :stakar: fra meg. Vet akkurat hvordan du har det. Er kjempekjipt å gå slik å vente. Selv har jeg ikke blødd mer, men hele kroppen min kjennes ut som om den er på vei tilbake til normal, og jeg vet hva det sannsynligvis betyr... Og det er så utrolig frustrerende at man ikke kan få et svar! Det hadde gjort det mye enklere om legen bare kunne tatt en test og sagt hva som pågikk.
Krysser fingre og tær for deg, så lenge det er lite blod er det håp!!!!
Nok en :klem: fra meg
Det er både fint og dumt og være to i litt samme båt.; fint ikke å være alene, og dumt at andre skal oppleve det samme. Jeg har akkurat snakket med søsteren min, og hun kunne berolige meg mer enn legen, ved å fortelle at hun blødde flere ganger da hun var gravid med datteren sin, og minst like mye som meg ... Så det er kanskje håp. Hvis du ikke blør mer, kan jeg ikke tro det har vært en abort. Legen min sa at det sannsynligvis ville utvikle seg til en blødning som er minst like kraftig som en menstruasjon, hvis det er en abort.
Lykke til i hvert fall. Jeg krysser fingre for oss begge.
Karo :klem:
Hei Karo!
Hvordan går det med deg!?!?!?!? Håper det går bra, og at det ikke var så ille som du fryktet... Gi oss en oppdatering da.... please!?!?!
*engstelig*:stakar:
-solregn-
5+1
Takk for interessen. Jeg blør ikke mer, og har igjen fått litt tro på at alt skal gå bra. Jeg tok en ny graviditets test i dag, og den kunne ikke være mer positiv. Jeg vet at det ikke behøver betyr noe, men det gjorde meg allikevel litt optimistisk. Jeg skal til legen på mandag for å få tatt en blodprøve (sjekke hcg-nivået), og regner med å ta en til noen dager etter, sånn for å konstatere en evt stigning eller det motsatte. Jeg føler meg ikke så veldig gravid, men det ser jeg jo at det er mange som ikke gjør, så det behøver vel ikke bety noe ... Tror ikke jeg gjorde det så tidelig forrige gang heller. Jeg har besøk av hele familien i helgen (bor i Danmark), og har ikke klart å la vær' å dele. Det irriterer meg litt at jeg ikke kunne formidle gleden helt uten forbehold, men sånn er det jo bare, og de ble i hvert fall glade, og tror på at det skal gå bra (men man tror jo gjerne det man vil tro...).
Håper alle dere andre kommende augustmammar har det BRA!
Jeg er veldig ny her, og vet ikke helt hvordan dette blir men...jeg prøver.
Fant selv ut i forrige uke at jeg var gravid. Nå er jeg ca 5 uker på vei. Jeg har hele tiden hatt menssmerter, og nå har det kommet brun/gul utflod. Er dette vanlig eller er det bare meg?
Har lest de fleste meldingene her inne, og de hjelper mye:)
Klemmer;) :findag:
Det høres veldig ut som meg.... Ble helt hysterisk da jeg på mandag oppdaget at det var litt farge når jeg tørket meg etter å ha vært på do... og har derfor ikke greid å la være å sjekke i tide og utide... Graver sikkert alt for mye langt oppi der, og har hatt litt blod på papiret og brun utflod siden... Men nå prøver jeg å la være å sjekke så ofte, og håper at alt roer seg...
Skal til lege på min første ordinære kontroll på mandag, og tenkte at jeg ikke skulle mase på legen om det her før da. Har ingen smerter og det er minimalt med farge, så da er det ikke så mye å få gjort fra eller til. Føler meg ellers VELDIG gravid i dag ;)
-solregn-
5+1
:stakar:
Krysser fingrene for at alle vi i augustklubben :birth: i august!!
Selv har jeg ennå ikke hatt blødninger, heldigvis. Håper ikke blødningene deres er begynnelsen på en SA. Er nesten sikker på at alt skal gå fint med dere ;)
:findag:
Er 6+3 i dag :D
Stor klem fra
Var på Ullevål på ultralyd i dag! Og ble beroliget med at alt ser helt perfekt ut :) Det kom nemlig to "store" mørke klumper med blod i går kveld, noe som omtrent gjorde meg hysterisk. Legen likte heller ikke helt at det kom litt blod fra livmoren da hun undersøkte meg i dag, så jeg ble henvist direkte til gyn.pol. på Ullevål for å ta ultralyd i dag... Det var veldig rart å se... en liten liten liten hvit prikk på skjermen som er en spire til å bli verdens vakreste unge!
Lettet solregn
5+4
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.