PDA

Vis full versjon : Miro er frisk hun sier annen lege, og GIGAbaby i magen

Miro
21-08-2002, 18:13
Heisann igjen:)

Tilbake fra ny kontroll på sykehuset, og en annen lege enn i går. Og hva oppdager dem. Svakt spor av eggehvite i urinen, så svakt at det såvidt kan kalles +1. BT er fortsatt høyt, men myyyyyye lavere enn i går. Så da sier dem, ja, kom tilbake neste uke for ny BT kontroll og blodprøver, da skal jeg tilbake 2 dager etter ultralyd termin 27. august.

Ellers ville legen igjen se veksten til baby. hmmm hodet er jo langt ned i bekkenet sier hun. Hææææ sier jeg. I går var det ikke festet i det hele tatt. Så tar hun tak i babys hode og skikkelig prøver å lee på det.. auu:(
Det var litt ubehagelig kan man si. Og da sier denne legen så fint: Hvis vannet skulle gå, så trenger du ikke legge deg ned i allefall. For her er hodet langt ned i bekkenet og nesten festet.
Så foretar hun noen målinger, og forteller meg at vekten "as we speak" er allerede på rundt 4 kilo..:???: ??? "her har vi jo selvfølgelig +/- slingringsmonn også da sier hun". Hun fikk meg allikevel noe å tenke på.

Men det tar vi ikke så nøye ikke sant. Vi skulle jo ikke bry oss om vektestimering i det hele tatt vi. Vet dere, jeg likte ikke den legen i det hele tatt jeg. Hun virket så "pytt, pytt"... hmmm..

Så da jenter virker det som om jeg har det bra da. Jeg er glad til jeg. Jeg håper bare det skjer ting før neste torsdag.

Hilsen Miro:) T-11

PS! Hvor er Mormona i dag??

amor
21-08-2002, 18:27
Hei igjen Miro!:klapp:

Jeg smilte da jeg leste innlegget ditt, men jeg må si at jeg rister på hodet av leger og forskjellige uttalelser osv osv. Synes det er SÅÅÅ slitsomt med alt og alle som sier forskjellige ting!

Mener ikke å dytte mine tanker vedr. dette over på deg, men igjen har vi et glimrende eksempel på at man kan få noe å tenke på når man går gravid ja:sint:

SÅÅÅÅ bra at alt ser mye bedre ut i dag! :klapp: :klapp: Dette kommer til å gå så bra såååå!!! Helt sikkert!

Den lille i magen har nok lagt seg langt ned og med festet hode da. Klarte ikke legen å "riste det løs", så er det klart at sånn er det. Godt å tenke på at nå ligger den lille der den skal og bare koser seg i påvente av å få komme ut å hilse på mamsen sin:blush:

Det med vektestimering. Forstår at du og mange er skeptiske til målingene, men noe forteller det jo. Man får ta det med en klype salt, men har babyen store mål, så har den jo det. Om det betyr 4000gram eller 3800gram eller noe annet - spiller jo ikke så stor rolle. Det får vi jo vite etterhvert. Tror du får en fin baby litt over gj. snittet jeg og ut skal den lille snart!!! Du kan jo nær sagt føde når som helst! Alt innenfor 38 til 42 uker er like vanlig vet du! OG NÅ ER DU KLAR!!!!

Ønsker den en forsatt fin dag og forsøk å slappe av og kose deg så godt du bare kan:)

Vimsen
21-08-2002, 18:33
Ja sant det gjør vondt når de skjekker om hodet er festet ????

Er som om de skal røske av hele musa jo !! :lol:

Og det stemmer sikkert det legen sier.mitt blodtrykk var engang SÅ høyt at det var SIKKER på at jeg hadde fått sv.forgiftning,
;em da jeg kom på kontroll to dager etterpå var alt normalt :)

DSå ta det med ro du Miro-Vennen :)

Klem
Vimsen T-13

Pope
21-08-2002, 18:42
Hei Miro!

Synes det var fine tall fra kontrollen idag...Og jeg har på følelsen at du kommer til å føde innen 5 dager...Kjenner det på stortåa.....Men ikke heng meg om jeg tar feil..!! *hehe*

Disse legene synser så mye. Du får ta ting som det kommer...Men auuu...det hørtes ikke behagelig ut å få sjekket om hodet hadde festet seg. Håper de gir beskjed om det når de skal sjekke lille guttetassen sitt!

Ellers har jeg meldt meg på svangerskapskurs. Endelig! Da behøver jeg hvertfall ikke angre i ettertid over at jeg ikke fulgte et slikt kurs. Men det blir ingen bading på meg...Skal følge Jordmortua.com på Bærum Sykehus.

Ja, hvor er Mormona idag.....Kanskje hun allerede ligger på fødestuen. Dere er jo ikke så langt unna termindato! *uuuæææ*

Klem fra Pope
snikleser fra oktoberklubben.....

Miro
21-08-2002, 19:32
Pope:lol: Pleier du å ha rett på sånne følelser???

:lol: :klapp: :kidoki:

:klem: fra Miro:)

Robyn
21-08-2002, 19:44
Ja, disse legene... :uff:

Men vi får bare rope hurra for at alt er bra (bedre)!!!! :klapp:

Håper alt holder seg bra nå fremover slik at du kan nyte de siste dagene av svangerskapet. Snart er det tid for :birth: ! :eek:

:findag:

Klem fra Robyn, T-27

Tuneland
21-08-2002, 19:56
Så bra at du er frisk da, Miro!:klapp: Men merkelig - og litt skremmende at to leger kan si så vidt forskjellige ting...:gal2:

Hodet nesten festet da - du som var så bekymret for at du ikke ville føde før i oktober pga ingen modningstegn...;)

Men selv om du ble erklært frisk av denne legen, så synes jeg du skal ta det med ro likevel. Legg deg på sofaen og la Miro-mannen dulle med deg!:klem:

Også bekymrer vi oss ikke om ungen er 3,5 kg eller 4 kg...;)

Klem, Tuneland 35+1

kokkemor
21-08-2002, 23:22
Godt å høre at alt er bra med deg og.....minsten.
Friske store :baby: er noe vi alle vil ha:klapp:
slapp av og kos deg de siste få dagene som er igjen.

I morgen er det full måne ,og da kan alt skje
:birth:

Polyanna
22-08-2002, 00:11
Så bra, da, Miro!

Svangerskapsforgiftning er jo ikke akkurat en "av" eller "på" tilstand, så det at du ble friskmeldt i dag trenger jo ikke bety at de tok feil i går. Men i dag er du jo helt tydelig mye bedre enn i går, og det er supert!:klapp:

Men fortsett å ta det med ro, og tenk gode tanker!:)

Og masse masse fødevibber din vei!!

Klemz,

Mormona
22-08-2002, 11:12
Hei, Miro :klem:

Først....takk for omsorg og savn av meg i går da jeg ikke var på nett i det hele tatt...som du sikkert har skjønt nå så har jeg det helt fint og ingen baby har meldt sin ankomst.....tror som du at jeg får oktoberbarn ;)

Ellers så synes jeg du fortsatt bør ta ting med knusende ro...synes det er litt rart at de gir deg diagnosen pre-eklampsi en dag og så er alt i orden dagen etter :???: Ta livet med ro og kos deg og vær obs på symptomer fremover i alle fall så har i alle fall du gjort tingene dine riktig :)

Synes ikke 4 kilos baby er gigababy heller, jeg.....du vet jo ikke hvor lang han er?? Hvis han kommer ut og veier over 4 kilo, men er 54 cm lang så er det jo en lang, slank sak som kommer ut av deg....uansett så er jeg sikker på at han blir nyyyyyyydelig :klapp:

Vet ikke om jeg skal gi deg en sånn 5 dagers frist som Pope her drister seg til, men jeg er nesten sikker på at du slår meg på målstreken....her skjer det nemlig ingenting!!!!!

Håper du får en fin dag :)

klem fra Mormona T-10

Hanneh
22-08-2002, 12:14
Hei Miro!

Tenkte på deg under istreffet da Pope fikk medling om at du hadde fått svangerskapsforgiftning:stakar: Men godt å høre at formen er bedre nå!:D
Bedre med en stor og sunn baby, enne en lietn og pinglete synes jeg!:klapp: Og hodet trnger jo ikke å være så stort allikevel:eek:

Klem Hanneh T-30