PDA

Vis full versjon : Ultralyd, innen når?

Kjersti
04-12-2002, 16:16
Sitter her og prøver å få kontakt med sykehuset for å få flyttet den ordinære UL-timen min, og så ble jeg litt i tvil om det var så smart. Skal dit i uke 16+4 (17.des) og hvis jeg får flyttet den til over nyttår så blir jeg jo fort 20 uker før man får sagt vips!!

Når er det det sies at man BØR ha den ordinære UL'en? Vet det er RUNDT uke 18, men hvor stor slingringsmonn er det til hver ende. Den første timen hadde de jo satt meg opp til 16+4.

Vet at jeg ganske sikkert får beskjed om dette når jeg får svar, men man vet jo ikke, kanskje er det bare noen som forandrer timer uten å sjekke no mer....

Kjersti 14+5

Happy
04-12-2002, 17:54
Mellom uke 16 og uke 21, praktiserer de i alle fall på Ahus. Det er jo bare å spørre på sykehuset ditt, da.

Bluelady
04-12-2002, 18:13
Jeg var 19+4 da jeg var på den ordinære ultralyden på SIR. Har ei veninne som også er gravid. Hun kommer til å være over 20 uker når hun skal på UL og dette vet de jo når de kaller inn så jeg tror ikke det er noe problem.

Tidligere Bruker
04-12-2002, 20:11
På sykehuset her, så anbefales det ordinær UL før uke 21, for etter det er ikke alle babyer like store lengre.
Ved 16-20 uker er de fleste fostere like store...
Går en senere til UL, så vil ikke terminen bli fullt så nøyaktig. ;)

:mervink:

agre
04-12-2002, 21:21
Jeg har fått time i uke 15, har ikke hørt om noen som har fått time så tidlig før.... kanskje fordi uke 18 er i juleferien???

Gobo
05-12-2002, 03:42
Da jeg nylig var på UL spurte jeg om de tok hensyn til tidligere barns fødselsvekt og -størrelse ved fastsettelse av termin i forhold til mål. Da ble jeg fortalt at alle fostre som regel er like i størrelse fram til uke 20 - etter det vokser de ulikt. Det betyr mao at UL bør foretas før (eller innen?) uke 20 for å få en sikrest mulig termin.