Vis full versjon : utenfor tema: merkelig hund!
Victoria
04-12-2002, 18:58
Har en liten hund som har en litt merkelig oppførsel. Vanligvis ligger hun og snarker og sover på sofaen hele dagen, men hvis jeg går og setter meg inn på kontoret og foran dataen så kommer hun tuslende og stiller seg under pulten. Og så bare står hun der. Virker ikke som hun vil noe spesielt heller.
Noen som vet hva dette er? Vi har en stol hun kan ligge i på kontoret, men hun er ikke interessert i den. Skal bare stå under pulten og kikke ut i lufta :???:
Hunder har mye rart for seg, ikke godt å si hva hun mener med, sikkert bare litt selskapssyk! og vil være nær mamman sin!:) Hunden min kommer alltid å steller seg med baken til meg når jeg sitter på dataen, for da vet han at han blir klødd oppe på halen! jeg sitter liksom bare i transe å klør han:D
T-1
Tipper hunden din er selskapssyk jeg. Den vil være der hvor du er selvfølgelig. Den synes nok du også er rar og lurer vel hva du driver med inne på kontoret. Jeg har og en hund som aller helst vil være der jeg er. Som regel får den ikke lov til å være i hele huset, men har sin faste plass under trappen i gangen. Men den følger gjerne med meg hvis den har tjansen til det. Når han er så heldig å få være med inn i stuen ligger den seg tett inntill meg, ved siden av sofaen, ligger hodet på fanget mitt og bare ser på meg. Det er da jeg lurer på hva den tenker.
Hunder er sosiale dyr og krever oppmerksomhet. Tror ikke det feiler hunden din noe!!
Klem Eben
:)
Victoria
04-12-2002, 19:35
Det merkelige er at hun ikke følger etter meg ellers i huset, det er bare hvis jeg går inn på kontoret at hun kommer for å se hva jeg driver med og stiller seg under pulten. Kanskje hun tror hun må passe på meg her inne sånn at jeg ikke blir sittende her alene :p
Vampiria
05-12-2002, 01:22
Her må jeg bare kommentere ;)
Min hund heter nemlig Eben, men han er en hannhund da :D
Forresten, jeg kjenner ei i Telemark som kjenner en jente fra Bergen som heter Eben... Er det deg?? :cool: Verden er jammen liten om det viser seg å være den samme personen da :eek:
Men til deg som la inn spørsmålet; jeg ville også tro det dreide seg om at hunden din kjeder seg og vil ha selskap. Min hund pleier å si ifra ved å forsøke å presse den tykke kroppen (kastert tjukkas har han blitt) bak meg i kontorstolen og overta plassen min, for da MÅjeg jo flytte meg.. Tror han ;)
Det er ei tispe?
Har hun hatt løpetid for ca to mnd siden? Det kan være innbilt svangerskap.. Alle tisper får det, men sjeldent at det merkes:)
Det kan være at hun rett og slett føler at plassen hennes nå er under der du sitter ved pc`en:) Du kan se etter om hun har melk i brystene, men IKKE klem for mye, da stimulerer du bare, og det vil ta lengre tid før det går over.
Mulig dette er vill gjetting, men merkelig oppførsel på tisper er ofte dette:)
(Det var i allefall ofte "diagnosen" hos veterinæren når jeg jobbet der!)
Mulig jeg tar helt feil her men mener å ha hørt at tisper er mer utsatt for innbilt svangerskap når matmor er gravid???
Er visst noe med lukten...
:gal2: :bonk: :gal2: :bonk: mulig det ikke stemmer også!!!
åååååhh??
Det var interessant!
Min tispe er nemlig så innbilt svanger at puppene henger og slenger! Hun er også vesentlig mer diltete enn ellers.....
Er det mulig at hun har gjemt noe på data-rommet? F.eks et ben eller en leke.
Vår hund er nemlig slik at hvis vi tar leken hennes løper hun alltid inn på samme rom hver gang og gjemmer det der. Går vi inn på rommet kommer hun etter og ser rart på oss. Hun blir som regel ganske fornermet når vi tar den fra henne, for det er 'babyen' hennes (den lager lyder når man klemmer på den).
Victoria
06-12-2002, 00:11
Hmm, riktignok får hun innbildt svangerskap etter hver løpetid, men det er en stund siden nå. Hun har heller ikke noen leke her inne. Mannen har en teori om at hun må komme inn hit for å sjekke at jeg ikke har gått ut, for datarommet er "samme veien" som utgangsdøra. Hun følger også med ned på badet (men det er noe mannen har lært henne) og liker at alle dører inne i huset skal være åpne. Tror kanskje hun bare er så tett knyttet til oss at hun må passe på hvor vi er. Hun kan jo se ut på kjøkkenet og nede kommer vi jo ingen vei... Hun foretrekker dessuten tepper, så det er kanskje derfor hun ikke legger seg ned her inne, men bare står og stirrer og venter på at jeg skal bli ferdig.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.