PDA

Vis full versjon : Snart vår tur!!!

Pope
21-08-2002, 18:55
Herrelighet"!

Er dere klar over at de allerede har begynt å "spytte" ut unger i septemberklubben? Og at det snart er vår tid..til å skrive..."Pope har fått", "Karius har fått" osv.

Begynner i disse dager og reflektere over det som skal skje. Nå har jeg ingen barn fra før av å sammenligne med, og dere som har barn fra før av lurer vel på hvordan det blir med 2 unger. Har forresten fått med meg at det er mange kvinner som ikke fåt til ammingen med engang. Hadde aldri trodd at DET skulle bli noe problem! Trodde slike ting skjedde automatisk. Har derfor idag medlt oss på svangerskapskurs...kanskje jeg har noe å lære allikevel!

Men jeg er ikke klar for å føde enda, terminen ligger da også fortsatt 2 mnd frem i tid. Og dere som snakket om høygravid idag.....har ikke tenkt på det i det hele tatt. Men jeg er jo faktisk det, kunne ha skrevet T-60 idag. Men jeg er ikke fødeklar. Prøver å godsnakke med lille kråkebolle, slik at han holder seg inne i magen en god stund til. For jeg er ikke fødeklar!!!!!!

:klovn: Sykehusbaggen er ikke pakket eller gjennomtenkt enda
:klovn: har ikke hentet barnevogn eller krybbe enda
:klovn: Barnerommet er ikke ferdig oppusset
:klovn: Har ikke vasket noen babyklær
:klovn:

Klem fra Pope
som skal til JM imorgen, og da begynner jeg med kontrollene annenhver uke...brrrrrrrrrrrr. Tiden har gått kjempefort frem til nå. Synes ikke det er så lenge siden vi snakket om 12 uker osv...

Karius
21-08-2002, 19:15
Du skal ikke tenke så mye på det du ikke har fått gjort!, tenk heller på det du har fått gjort i stedet:)

Jeg har heller ikke sengen og vuggen i hus enda og noe barnerom har vi ikke tenkt på å gjøre istand heller.....:lol:
Karius tar det med"ro" (yeah right)
Ellers så har jeg vasket babytøy og allt det andre som skal vaskes.

Du har god tid enda Popesann;)

Og når det kommer til amming, så ikke tenk på problemene som man kan støte på før de er der da?
Tenk om du er en av de som det går som en drøm for?
Jeg hadde ingen problem med å få igang ammingen sist, hadde vel mere et "lukxus" problem med for mye melk:uff:

Dette går så bra så. vi skal ikke nedkomme før om 8 uker vi da.

Men jeg forstår jo godt at du får litt "hetta" siden Septemberdamene har begynt å løpe over målstreken...
Vi har enda maaaaaaange mili igjen før vi kommer i mål.

:findag:

bolla
21-08-2002, 22:24
Dette er 3. gangen jeg er gravid, og det er først nå jeg har fått full forståelse av hva "nesting instinct" virkelig betyr.
Jeg er 2. års sykepleierstudent og skal fortsette studiet etter at babissen kommer også. Allerede har vi fått i hus alle ting vi trenger, for jeg vil ikke bli overrasket. Rett nok har jeg gått over termindatoen med begge mine første, men man vet jo aldri, kan jo være jeg går før tiden denne gangen.:birth:
Ellers er jeg enig med at 8 uker er en god stund:uff: , og dersom du ikke er klar for å føde er det fremdeles tid nok til å forberede seg.
Jeg gikk også på svangerskapskurs første gangen, kanskje blir det også denne gangen, ettersom det er min manns føste barn, og han kan ha godt av å lære seg noen tips om hvilken støtte jeg trenger under fødselen :klapp:
Nyt livet nå før fødselen, les en god bok eller noe annet du liker, sov godt om mulig. Det kommer godt med om en stund.:stakar:
Klem fra Bolla og småen
31+4:findag:

Malinmor
22-08-2002, 00:11
Ja selv om det for noen kan virke lenge med 8 uker, så kan jeg forsikre dere om at det går ufattelig fort alikevel:) Se bare på hvor fort det har gått fra vi var i 12 uke;)

Jeg får litt panikk:uff: Synes ikke 8 uker er lenge i det heletatt og har ikke fått gjort noe enda, bortsett fra å kjøpe tvillingvogn da:D Men jeg har jo mye av utstyret i hus, men trenger enda litt til for å kunne ta vel imot lille frøkena som er på vei:baby: Nå går det ufattelig fort. Er nok ikke helt klar enda jeg heller, men jeg vet at om ca 4 uker så sitter jeg der med en diger mage og bare venter på å bli ferdig:D Det er litt av "gamet" at man skal rekke å bli så lei og klar at man bare ser frem til fødsel m.m:p ;Men jeg husker veldig godt når jeg ventet Sebastian, da gikk det treigere enn treigest:D :D Så jeg skjønner ufattelig godt dere som synes det går sakte fremover:D Nå har jeg så mye annent å holde på med på dagtid, at jeg ikke får tid til å vente så mye:birth:

:stakar: :stakar: :findag:

Pope
22-08-2002, 12:22
Hei Jenter!

Det er ikke det at jeg blir stresset av tidshorisonten og at de føder allerede i klubben for tiden...men mer det at tiden har gått så fort! Skjønner ikke hvor tiden har blitt av..Synes ikke det er så lenge siden jeg var 12 uker på vei....

Og nå sitter jeg å fyller ut permisjonssøknaden som starter om 5 uker. Tar tingene helt med ro sånn ellers, men blir nok litt overrasket over ting som plutselig skal skje, som jeg hele tiden har trodd at jeg hadde god tid på. Som feks denne søknaden og sykehusbaggen....

Til helgen skal vi ta bilder av magen igjen. Da er det 4 uker siden sist, som jeg heller ikke synes er så veldig lenge siden. Da er jeg 32 uker på vei!

Klem Popsan og lille kråkebolle