Vis full versjon : Barsel på Aker Sykehus, ABC og "vanlig" avdeling
Hei!
Noen som vet noe om barselforholdene ved Aker sykehus? Hadde helst ønska meg et pasienthotell, var på et slikt hotell etter forrige fødsel på Storken (KK i Bergen), men jeg vet at noe slikt ikke finnes på Aker. Er det noen som skal føde der, som har hørt andres erfaringer på godt og vondt, eller satt seg inn i hvilke alternativer man evt. har? Kanskje noen har født på Aker før, og kan fortelle om sine egne erfaringer?
Takknemlig for svar! :)
Marielle
05-12-2002, 17:59
Jeg skal føde på den vanlige fødeavdelingen på Aker - den hadde jeg nemlig hørt mye bra om. Det er egentlig ikke mitt nærmeste sykehus - men søkte meg dit og fikk plass. Men i det siste har jeg kommet til at jeg egentlig burde vært på ABC-avdelingen på Aker - men for meg er det for sent å søke meg over dit. Så mitt råd er iallefall å vurdere ABC-avdelingen nøye, slik at du ikke angrer på at du ikke valgte å søke deg dit.
Ellers tror jeg sikkert jeg blir fornøyd med å føde på den vanlige føden på Aker også. Jordmødrene der skal være veldig flinke, mange kan akupunktur, de har familierom slik at du kan ha mannen din hos deg og de har fødebasseng dersom det er interessant for deg. Av andre ting kan jeg kanskje nevne at på Aker kan du få vite kjønn på UL i uke 18 (vet at enkelte andre sykehus har en annen praksis), det finnes ikke lystgass der, de tilbyr fødselsforberedende kurs til kr 800 rundt uke 30 og du blir innkalt til jordmorsamtale/journalinnskriving rundt uke 30.
Lykke til med valget!
Marielle og Lykkeliten - 33 uker
Jeg skal også på den vanlige fødeavdelingen på Aker. Fastlegen min, som har jobbet på Aker, anbefalte veldig den avdelingen, fordi den er ganske liten og oversiktelig.
Mannen min kommer til å bo der sammen med meg, ettersom vi får familierom.
En venninne av meg fødte der tidligere i høst, og hun var veldig fornøyd!
Jeg hadde plass der, og det er så koselig! Fine familierom med ordentlige senger, god atmosfære og man kan styre det meste selv. Nå har de pusset opp også, med nye hjørenbadekar, dempet belysning i taket og greier ;)
Du kan spise når du vil, det er stellerom og slikt på rommene, dusj og do rett ved siden av og alltid noen å spørre om det trengs... Dette er sikkert vanlig andre steder også, men man har iallefall et rom for seg selv og sin familie- og det synes jeg var veldig deilig.
Selv om ikke selv fødselen min foregikk på ABC avd (det ble vakuum, så jeg ble flyttet til avd under...), så fikk jeg komme opp igjen på ABC og være der til jeg skulle hjem igjen.
Skal se om jeg kan og får føde der igjen, har iallefall veldig lyst til det :)
Lykke til med dere!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.