PDA

Vis full versjon : Det går troll i ord...

Gyda80
01-05-2005, 19:15
Hei! Det går virkelig troll i ord. Bare hør på dette.... Jeg er 18 uker på vei og har det helt toppers; ingen plager eller komplikasjoner. HELDIGVIS! I dag derimot var vi på tur, en rolig gåtur med mine svigerforeldre og min herlige samboer oppover mot fløyen (i Bergen). Jeg valgte selv at vi skulle gå akkurat den veien opp fordi det var grusvei og dermed det tryggeste valget. Jeg er nemlig livredd for å falle og utsette den lille. Det fortalte jeg dem på veien opp og alle viste forståelse for det. I det vi gikk rolig på flat bakke, klarte jeg det store... jeg falt!!!!! Stakkers lille meg. Jeg begynte å gråte og greier.... Jeg falt ikke på magen, men landet med knærne først (au) og tok imot overkroppen med hendene (au). Det føltes veldig dramatisk, men jeg har ikke kjent noen smerter i magen eller området rundt i ettertid. Så mine spørsmål er: Er det farlig å falle? Ligger ikke barnet godt beskyttet? Hva kan skje?

Hjelp meg!!

Hilsen engstelig bergenser:vetikke:

Acsa
01-05-2005, 19:19
Barnet ligger veldig godt beskyttet, dette gikk sikkert helt fint! Særlig ettersom du jo ikke landet på magen, men selv om du hadde gjort det skal det mye til for at det skal få noen konsekvenser.

Itoshigo
02-05-2005, 17:51
Hei! Det går virkelig troll i ord. Bare hør på dette.... Jeg er 18 uker på vei og har det helt toppers; ingen plager eller komplikasjoner. HELDIGVIS! I dag derimot var vi på tur, en rolig gåtur med mine svigerforeldre og min herlige samboer oppover mot fløyen (i Bergen). Jeg valgte selv at vi skulle gå akkurat den veien opp fordi det var grusvei og dermed det tryggeste valget. Jeg er nemlig livredd for å falle og utsette den lille. Det fortalte jeg dem på veien opp og alle viste forståelse for det. I det vi gikk rolig på flat bakke, klarte jeg det store... jeg falt!!!!! Stakkers lille meg. Jeg begynte å gråte og greier.... Jeg falt ikke på magen, men landet med knærne først (au) og tok imot overkroppen med hendene (au). Det føltes veldig dramatisk, men jeg har ikke kjent noen smerter i magen eller området rundt i ettertid. Så mine spørsmål er: Er det farlig å falle? Ligger ikke barnet godt beskyttet? Hva kan skje?

Hjelp meg!!

Hilsen engstelig bergenser:vetikke:
Det fallet der skal du ikke bekymre deg for!!!!!...Ikke så mange andre fall heller....den lille ligger VELDIG beskyttet inni magen din!
Prøv heller å kose deg deg på tur...den lille er helt trygg!!

Nemi80
02-05-2005, 18:08
Den lille ligg trygt og godt inni magen din. Men viss du framleis ikkje er beroliga så ta ein tlf til jordmor eller legen din og høyr med dei. Kanskje det kan hjelpe til med å gje deg roen igjen.

Tidl. bruker
02-05-2005, 20:58
Barnet ligger veldig godt beskyttet, dette gikk sikkert helt fint! Særlig ettersom du jo ikke landet på magen, men selv om du hadde gjort det skal det mye til for at det skal få noen konsekvenser.
Helt enig her altså. Du trenger nok ikke bekymre deg. Jeg falt i trappa forrige svnageskap og det gikk helt greit...

heny
03-05-2005, 22:32
at det går troll i ord er iallfall sikkert, det har det gjort med meg mange ganger...
men du skal ikke være redd for fallet, jeg falt flere ganger i mitt forrige svangerskap og ene gangen falt jeg skikkelig så min mor holdt på å begynne å grine, men det gikk bra da også... nå hører det med til historien at jeg er håndballspiller som har spilt tidligere på høyt plan og kan endel fallteknikker, men likevel, det er ikke farlig å falle...

Lille*My
03-05-2005, 22:44
Ser at du har fått mange trøstende ord her, og føyer meg bare inn i rekken..

Sier som alle de andre at det er ikke farlig å falle så lenge du ikke får gjenstander rett i magen. Det lille barnet ligger godt beskyttet inni vannballongen sin :snill: Selv har jeg kjørt i alpinbakken i hele vinter så lenge sesongen varte, dvs til jeg var omtrent 27 uker på vei. Har ikke falt noe særlig riktignok, bare noen dump ned på skinka og opp igjen. Fikk bekreftelse fra lege og jordmor om at dette er helt i orden, og et fall eller to er slett ikke farlig.

Kan fortelle om lillesøstra mi som kjørte utfor veien, bilen snurret rundt og landet på taket så hun ble hengende oppned i bilbeltet. Da var hun i sjuende måned.. Men babyen hadde det helt fint inni magen, han fikk seg bare en karuselltur.
Ei venninne av meg ble påkjørt av en bil mens hun syklet da hun var relativt langt på vei. Hun falt framover og fikk sykkelstyret i magen :shock: men selv det gikk bra!
De tåler nok mer enn vi tror disse små! Tenk bare på den harde behandlinga de får når de skal presses ut gjennom den trange fødselskanalen!

Vil bare gi deg en skikkelig god klem :klem: Håper alle disse meldingene har klart å berolige deg, og hvis ikke tar du en telefon til legen eller jordmora og får en sjekk :nikker: Ingen grunn til å gå rundt å være redd, helsevesenet er til for oss!