PDA

Vis full versjon : bekkenløsning og behandling - haster litt

Cirkeline
05-12-2002, 11:21
Skal til fysioterapaut nå hvert øyeblikk, men skal bare spørre lynkjapt.

Dere andre som har fått bekkenløsning- får dere noen form for behandling?

Jeg har vært 2 ganger nå hos fysio. og han ser knapt på meg, langt mindre tar på meg.

Noen som vet?

Cirkeline

Elma
05-12-2002, 14:26
Høres kjent ut! :(

Har ikke god erfaring med fysioterapeut selv. Har gått til 3 forskjellige.

Kiropraktor hjelper mye bedre på meg, men det koster jo penger.

Om du klarer det, så still litt krav til fysioterapeuten.

Lykke til! :)

Ladyen
05-12-2002, 14:54
Jeg fikk varmebehandling m/strøm og massasje i korsryggen. Det hjalp meg ganske bra.

T-2

Happy
05-12-2002, 16:25
Fysioterapatuen jeg gikk til, mente jeg hadde bekkenløsning i forrige svangerskap. da fikk jeg varmepakninger på ryggen/hoftene, så massage og så fikk jeg endel øvelser som skulle hjelpe. Det viste seg at det ikke var bekkenløsning jeg hadde og jeg blei bare værre av behandlingen :(. Fikk riktig hjelp da jeg kom til en manuell terapaut!

Cirkeline
05-12-2002, 17:39
Hei alle sammen og takk for svar.

Jeg går faktisk til en manuell terapaut, og han vil ikke gjøre noe som helst med meg, jeg spurte, men han har en sånn oppfatning at man ikke skal behandles når man er gravid. Han er der stort sett bare for å gi krykker (noe jeg skal ha nå) og for å tape bekkenet (isj - høres ekkelt ut).

Mannen er visstnok best i sitt fag her i byen så da får jeg bare stole på det da - og imellomtiden bare være snill og flink og ikke gjøre for mye.... (sier hun som glemmer seg av og plutselig kan finne på å danse i stua eller springe opp trappa - har jo tross alt gjort det i 30 år nå.....)

Klem fra cirkeline

Tidl. bruker
06-12-2002, 15:32
Jeg får ikke behandling for bekkenløsningen. Jeg gjør det lille jeg klarer (uff...mange ganger mere enn det jeg klarer) frem til smertegrensa. Legen min mente at fysioterapi ikke hadde så veldig mye for seg om man ikke hadde en låsning i tillegg.....

IzziCreo
07-12-2002, 07:13
Jeg har gått til fysioterapi - og det har hjulpet meg masse :) Han løsner opp manuelt, og jeg har gått ut derifra hver gang som et nytt menneske. Dritvondt når han holder på - men nydelig etterpå ;) Han er utrolig dyktig da - går til han og får triggerpunktsmassasje for nakke, skuldre og kjeve.

Klem Suzie Q T+5/T+8 (UL)