PDA

Vis full versjon : Har vært på kontroll jeg å... og har ett spm...

-Marlene-
21-08-2002, 21:04
Dette var resultatet:
Uke: 31+4
vekt: opp 6,8 kg
BT: 115/68
Hb: 13.0
Urin: leuco. spor
Ødem: 0 (tendenser)
Leie: skrå H
fl.min: 140
symfyse: 27 det var litt lite?

Dette ser jo bra ut?? eller?? Jeg har tidligere fått beskjed om albu spor i urin, hva er forskjellen på den og laucocytter?

Til Fredagen skal jeg til Ul for å se om den lille har snudd seg. skulle egentlig dit i går, men byttet til fredag, da den lille mest sannsynlig lå på skrå med hodet ned om mandagen.. nå har den litt mere tid på å snu seg riktig...

ellers er det ulevelig med denne varmen, her er det jo 25-30 grader om dagen.. JEG VIL HA VINTEREN TILBAKE!!!!! åhh...

ellers vil jeg ønske dere alle en fortsatt fin sommer.. og lykke til med magene...

:findag:

Karius
21-08-2002, 22:19
Vi er jo like langt på vei, jeg hadde symfysemål på 28 i uke 28.
Det kommer jo an på hvilken kurve du følger.
Har du noe "hopp" på kurven din?
Jeg har flatet ørlite ut, men det kan være fordi ungen hadde snudd seg med hodet ned før siste svangerskapskontroll.
Da synker men gjerne litt på kurven sin.
Det samme kommer til å skje når hodet fester seg og den er skrudd helt ned i bekkenet.

Så lenge ikke legen /jordmoren din reagerer på at målet er lite, så er det nok ikke det.
Er du stor i magen da?

Jeg fikk også beskekjd om at babyen min ligger litt over gjennomsnittet på siste ul i uke 28.

Sikkert ikke noen grunn til å uroe seg for symfysemålet ditt tror jeg.

:findag:

Pope
22-08-2002, 11:37
Hei!

Kan ikke skjønne at det skal være et lavt tall i uke 31.. Iflg tabellen på helsekortet ligger jo 27 innenfor det grønne feltet i uke 31. Den strekker seg fra 26-31...så du med dine 27 har det jo helt fint!

Vet ikke hva det betyr med urinen din...rart JM ikke fortalte deg det, da du var innom.

Skal til min JM senere idag, og er spent på mine tall. Litt urolig for vekten, men det er ingenting jeg kan gjøre med det...Tallet stiger bare sååå åutrolig fort for tiden..*uææææ*

Og nå skal vi jo begynne å gå annenhver uke til JM/Lege...Tiden har gått så sinnsykt fort!!

Klem fra Popsan

ingrid
22-08-2002, 14:04
Leukocytter er hvite blodlegemer og finnes i utfloden gjerne. Vi har økt Leukocytter i graviditet. Det er også et forsvar hvis vi har infeksjon erller noe i urinen, men siden det bare er spor så kan det være at det kommer fra skjeden. Pass på at du ikke får symptomer på urinveisinfeksjon. Albumin i urinen kan være tegn på svangerskapsforgiftning.
S/ F mål kan være annerledes fordi babyen ligger i et skråleie? stumpen peker ikke opp i toppen på livmoren ? Dessuten er jeg enig med de andre i at hvis det ikke viker fra den kurven som viser på helsekortet så er det bra. Det er vel et slikt "avflatet" S/F mål de ikke liker. Og det er jo innenfor normalen.
Lykke til

-Marlene-
22-08-2002, 19:43
Ja det ser jo normalt ut dette sf-målet, men bekymre meg gjør jeg fordet.. he he.. ALT bekymrer meg... :blush:

Ingrid: jeg tror nok du har rett ang skrå leie.. da er det kanskje ikke så rart at den er på 27..

Pope: Jeg er også meget bekymret for vekten... min har en tendens til å fyke opp på bare en dag.. men så har jeg en helt teit vekt jeg veier meg på også, som ikke er helt venn med meg. :sint: så hos legen er jeg alltid litt under :D

Karius: Ja vi er jo nesten det.. hartermin 17 oktober og magen min er vel ikke så veldig stor i for hold til andre jeg har sett med termin i oktober... men den syns da VELDIG!!! ;) jeg å har flatet litt ut i sf-målet, og den har vært både over og under den røde streken... men det er vel slik det skal være... :) men du vet.. bekymrer meg er jeg flink til...

:findag: alle sammen..

Koz marlene 32+0 I DAG!!!!!! :klapp: :klapp: :klapp: :klapp: