PDA

Vis full versjon : Hvordan føler dere andre det...

mizuno
05-12-2002, 13:21
Jeg lurer på om dere andre som er omtrent like langt kommet som meg (6+0) har mye symptomer enda... :???: Jeg føler liksom ingenting... Har hatt noe stikking langt ned i magen, og er til tider sår på brystvortene, men ellers er det akkurat som før. Er jo glad dersom jeg kan slippe mye av "plagene" som er vanlige, men er jo redd for at det kan bli for lite symptomer også :(

Jeg har ikke blødd, og testet jo klart positivt... så det burde jo være greit... Tror jeg :ide:

Hadde vært fint om dere kunne sende meg noen ord om hvordan dere opplever det akkurat nå...

En litt annen ting... Jeg hadde første dag i siste mens 25.okt. og har en syklus på ca 35 dager... Blir det da riktig at jeg er 6 uker "på vei", mens fosteret er ca 3 uker... og at terminen utfra dette skulle bli ca 10.aug Blir litt :gal2: av denne tellingen, men det er jo spennende da...

:klem: fra m :vink:

Balumba
05-12-2002, 13:59
Har det akkurat som deg! Har litt stikkinger / strekninger i magen innimellom og ømme pupper / såre brystvorter. Og det er alt! Jeg er ikke trøtt, ikke kvalm, ikke annerledes og glemmer ofte at det er en liten spire i magen min! Men mensen er borte og testen har fortsatt 2 blå streker!

Foreløpig tar jeg alt med stor ro. Verken mamma eller søsteren min hadde noe plager i sine svangerskap og det er sikkert ikke rart hvis jeg ikke får det heller. Håper det :kidoki:

Ang. uketellingen, så virker det som du kanskje har eggløsning litt seinere enn dag 14 i syklusen (som disse uketellingene er beregnet på). Det er ofte 14 dager fra eggløsning til mens, så da har du kanskje hatt eggløsning rundt dag 21 i syklusen som vil si ca. 14 november. Da stemmer det at fosteret er ca. 3 uker, men vet ikke helt om uketellingen stemmer.

Det jeg gjorde (uregelmessige sykluser) var at siden jeg visste hvilken dag jeg hadde eggløsning, så tok jeg den datoen og trakk fra 14 dager (som er standard) og "fant" det som skulle ha vært 1. mensdag i en normal syklus. Så har jeg regnet termin og uker/dager ut fra denne datoen. Da stemmer det bedre med terminberegningen som legene vil gå etter også. Skjønte du det :???: Litt klønete forklart!

Nå er det lunsj, så nå må jeg gå...:)

mizuno
05-12-2002, 14:29
Takk!

Jeg tror jeg hadde eggløsning rundt 14.nov (kanskje 15...) Dersom jeg da følger din "metode" med å justere meg inn på standarden vil jeg være 5+0 i dag... Det blir mer riktig i forhold til hvordan dere andre teller :p Da er jeg med;)

Godt å høre at du også føler deg "lite" gravid, men slutte å tenke på spiren greier jeg ikke... det er inni hodet mitt hele tiden. :uff: Får ikke konsentrert meg på jobb, er nok ikke så veldig produktiv om dagen :bonk: Får ta det igjen når jeg er blitt mer vant til tanken.

Det er så deilig å vite at :baby: er der inne

Vi gleder oss masse :klapp: :klapp:

Hilsen m :mervink:

solregn
05-12-2002, 16:29
men rakk ikke å legge inn spørsmålet før du gjorde det! *ler*

Jeg følte meg veldig mye mer gravid for ei knapp uke siden enn jeg gjør i dag (5+0), og det har bekymra meg litt. Er såpass bekymra at jeg har tenkt å kjøpe enda en test bare for å få sjekka at det fortsatt er to blå! Hadde masse stikkinger nederst i magen forrige uke, men denne uka har jeg nesten ikke kjent noe. Følte meg også skikkelig oppblåst før helga, og brystvortene var stive nesten hele tida! Nå er puppene nesten som vanlig, bare ganske ømme da... Er ikke såååå trøtt som jeg var heller... og kvalm er jeg heller ikke... Er det rart jeg blir bekymret når jeg finner bittelitt brunt i utfloden da??!?!?!?!?!?!? *gulp*
:uff:
Matlysten har jeg ikke hatt så store problemer med heller, men har følt at jeg må spise litt oftere. Spiser til gjengjeld mindre :) Og så har jeg greid å la være å drikke Pepsi Max de siste dagene, det er godt gjort for en som er avhengig!!!!

-solregn-
5+0

Tidl. bruker
05-12-2002, 22:44
Heisan :)

Jeg har heller ikke mange graviditetssymptomer. Var veldig trøtt for litt siden og hadde endel stikkinger neders i magen. Men ikke så mye nå lenger. Men jeg tar det helt med ro, sånn var jeg med førstemann også så alt er nok i orden :). Håper det hvertfall. Vet om flere som nesten ikke har noen tegn, så vi for nok bare være glade vi slipper ;).

Jeg er 6+1 i dag :)

Carina
05-12-2002, 23:56
Jeg har heller ikke følt meg 'gravid'. Jeg hadde siste mens 25 okt, og har ikke vært noe kvalm i det hele tatt. Var litt kvalm samme dag som jeg testet positiv, men det tror jeg var kun innbilning fra min side :blush:

Jeg har kun hatt utrolig mye luft i magen og hatt to laaange dobesøk med dårlig mage. Ellers så er puppene mine litt ømme, de knopper seg mye mer enn det de gjorde før... :eek:

Det er godt å høre at det er ikke bare meg som bekymrer seg for dette. Vi regner jo med at kvalme og oppkast skal være en del av graviditeten, så vi priser oss heldige som ikke har fått det enda. (Og håper det ikke kommer i det hele tatt) :happycry: