Vis full versjon : kramper
husnisse
04-05-2005, 13:07
Nå er det vel en uke at jeg våkner og får kjempe kramper i beina! Har dere også det? Hvordan kan det ungås? Kunne det hjelpe med en puter under madrassen kanskje?
Massasje,strekke leggene i trappa før du legger deg,fotrulle fra body shop,spis en banan før leggetid..
Tidl. bruker
04-05-2005, 13:32
Jeg sliter med det samme...skikkelig irriterende:nemlig: Jeg spurte legen min og hun ba meg ta B-12 vitaminer ved siden av tilskuddet jeg allerede tar. Så det skal jeg ut og kjøpe i dag :jupp:
Pute under/mellom bena og stötteströmper...sånne man har når man er ute å flyr f.eks.
husnisse
04-05-2005, 13:51
en banan og B12 vitaminer? er den ene i den andre? Jeg har ikke trapp, men har ikke kramper heller om jeg våkner midt på natta. Det er kun ved 7 tida...
en banan og B12 vitaminer? er den ene i den andre? Jeg har ikke trapp, men har ikke kramper heller om jeg våkner midt på natta. Det er kun ved 7 tida...
bananen er for kalsium,siden det kan forårsake kramper om man har lite kalsium. Og det er det vel neppe i B-12 tror jeg..
Ville allikevel strekke bena før du legger deg,siden de kommer om morgenen. Trenger ikke trapp,vipp opp og ned på tærne noen ganger,sett tærne mot veggen og tøy. Og dersom du har fotende på senga så spenner du hardt i mot den med en gang du våkner.
jeg er ikke plaget nå,men hadde så mye kramper når jeg gikk med Tirill at leggmuskelen min befant seg mer på fremsiden av leggen enn bak. jeg syntes det hjalp enormt å strekke som forebygging,så ofte du husker det gjerne..
Elle Melle
11-05-2005, 10:36
Jeg strakk og strakk og strakk uten særlig effekt, men etter å ha begynt med støttestrømper, b-vitaminer og 200mg magnesium (morgen og kveld) ble jeg helt fin etter knappe to uker. Og jeg var VELDIG plaget...
Har ikke strukket siden det, så jeg tror ikke den strekkingen er poenget egentlig.
(Det er magnesiumen i bananene som er bra mot krampe, ikke kalsiumen tror jeg.)
Har ikke strukket siden det, så jeg tror ikke den strekkingen er poenget egentlig.
(Det er magnesiumen i bananene som er bra mot krampe, ikke kalsiumen tror jeg.)
Ikke vet jeg,men jeg hadde kalsiummangel og fikk beskjed av legen om at det nok var derfor jeg hadde kramper,så jeg skulle spise banan :vetikke:
Hva som hjelper er jo selvsagt individuelt,som med alle slags kjerringråd (og medisiner).
I mitt tilfelle er jeg helt sikker på at strekking hjalp (og jeg har begynt å få kramperi dette svangerskapet også,glemmer jeg å strekke en kveld våkner både jeg og mannen av at jeg står i senga å skriker..) mens i ditt tilfelle var det ikke det som skulle til..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.