PDA

Vis full versjon : Tilbake fra sykehuset :)

Camille
21-08-2002, 21:57
Det har vært så varmt i det siste.. og høy luftfuktighet!!!!!! Samboeren sier det høres ut som om jeg har fått astma, ettersom jeg puster så tungt.

Var hos jordmor mandag. Alt står bra til med Elias, bortsett fra at han nettopp har snudd seg og ikke er i nærheten av å finne veien ned i bekkenet... :( Han ligger veldig høyt, noe som også gjør det ekstra vanskelig å puste...

Jordmor sendte meg til legen pga pusten. Legen sendte meg til sykehuset der jeg ble innlagt. Fortalte dem om varmen og luftfuktigheten og babyen som ikke vil synke ned i bekkenet... De ville ikke høre på meg. De mente jeg hadde blodpropp i lungene. De stakk i meg og tok røntgen (!!!!!!!!!!). Og jeg som er livredd sprøyter og alle slike sykehus-ting. De stakk og stakk... Og så røntgen da.. som gravide ikke skal ta i det hele tatt! :sint:
Måtte overnatte på observasjonsposten. Sov ikke hele natten. (Var livredd for å bli stukket med flere sprøyter.)

Fikk dra hjem i går. De hadde ikke funnet noe som tydet på det de hadde trodd. Kanskje det kunne være varmen og babyen som var så høyt oppe...? :sint: :sint: :sint:
Det sa jeg til dem hele tiden! Er faktisk skikkelig forbanna på dem, selv om det selvfølgelig er best å være på den sikre siden...
Trodde de skulle lytte litt til pasientene sine jeg! Gleder meg ikke til å komme tilbake for å føde på samme sykehus om de tar så lite hensyn til hva pasientene sier!

Måtte bare lufte litt....
Ok, det ble jo en avveksling fra hverdagen.. Har jo faktisk hatt fri nå i nøyaktig to måneder... og lenger ser det ut til å bli før han har tenkt seg ut...

Stort hjertesukk fra Camille T-20

Tuneland
21-08-2002, 23:34
Ja disse pusteproblemene er ikke gode, det er hvertfall helt sikkert. Men du ble da i alle fall tatt på alvor, jordmora mi løftet knapt på øyelokket da jeg nevnte det for henne... (fikk litt hakeslipp nå da du forteller at legene lurte på om du kunne ha blodpropp i lungene:eek: )

Enda godt at de ikke fant noe galt ved deg, og at det tross alt var du som hadde rett!:klapp:

Håper du får et bedre inntrykk av sykehuset når du kommer dit for å føde!:stakar:

Klem, Tuneland 35+1

sol
22-08-2002, 02:36
Denne varmen kan rett og slett ta knekken på enhver for tiden. Selv har jeg sittet foran tv-skjermen hver kveld og bare håpet på kaldere vær, og blitt like skuffet hver gang værkartet viser over 20 grader. I morgen er det meldt 26 grader og jeg "flytter" ned i kjelleren.

Håper pusten din blir bedre etter hvert som babyen synker ned i bekkenet. Godt at prøvene på sykehuset ikke viste tegn til blodpropp slik legene mente. Selv om det garantert var en kjedelig opplevelse må det være godt å få konstantert at det ikke er noe alvorlig som er grunn til at pusten er tung.

Klem fra sol
:findag:

Mormona
22-08-2002, 11:02
Huff....et slikt møte med sykehuset høres ikke ut som en opplevelse noen av oss ønsker. På den annen side så hadde du symptomer som kunne tyde på flere ting og da er det jo trygt og godt å vite at de tar ting på alvor og undersøker grundig......( sa sykepleieren.... )

Fint at alt var bra da.....så får du bare prøve å trykke lille Elias nedover så godt du kan. Har selv sittet med begge hender ved ribbena og dyttet og dyttet for å få litt plass til å både puste og spise....det er mye en skal slite med som gravid, det skriver jeg gladelig under på ;)

Krysser fingrene for at Elias ikke lar vente på seg så veldig mye mer, men derimot tar rennafart nedover i bekkenet ditt ganske snart ;)

Ha en fin dag

klem fra Mormona T-10

Hanneh
22-08-2002, 12:35
Stakkars deg:stakar: Ikke noe særlig å oppleve slike ting nå på tampen rett før fødselen:sint: Jeg synes også det er fryktelig varmt, og gleder meg til høsten!:blush:

:findag:

Klem Hanneh T-30