Vis full versjon : Vondt i ryggen og utover i rompa
Jubalong70
07-05-2005, 17:35
HAr fått så veldig vondt nederst i ryggen og ut i rompeskinkene. Ved massasje er det vondest på skinkene, men når jeg går, står, sitter og ligger er det vondest i ryggen.
Det er vel ikke bekkenløsning?
Håper det er noen som kan svare på dette, for jeg hadde akkurat tenkt å legge inn et lignende spørsmål. Har fryktelig vondt på "venstre innside" av rompa (hvis man kan kalle området det), og nedover mot kneet. Virker nesten som venstrebenet stivner/låser seg litt når jeg har gått en stund. Fikk et tips om det kunne høres ut som bekkenløsning, men synes vel at det er vel tidlig, jeg er jo ikke akurat langt på vei...
Tidl. bruker
08-05-2005, 19:54
Hei.
Det KAN nok være bekkenløsning ja... Jeg har det, fikk det forholdsvis tidlig jeg også, og smertene i ryggen gjør at jeg får kramper i rompa rett og slett. Noen ganger stråler det nedover hele foten(e). Grunnen er vel at ofte blir isjias nerven liggende i klem ved bekkenløsning...:urk:
Ei venninne av meg hadde også mye vondt i den ene rompeballen ganske tidlig i svangerskapet. Hun kom seg til fysioterapeut, fikk øvelser og treningsprogram, og holder det fint i sjakk med det. Uten å ha fått noen mer plager med bekkenet. Så om du er heldig er det sånn, og trening hjelper. Men det lønner seg nok å komme seg til fysioterapeut ganske tidlig vil jeg tro.. :gravid:
Så lenge du ikke har problemer med å bevege deg anbefaler jeg turer i skog og mark på ujevnt underlag.. Men om du er veldig usikker synes jeg du skal få deg en rekvisisjon til en fysioterapeut som kan litt om bekkenløsning.
Lykke til ! :) :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.