Vis full versjon : Når kom strekkmerkene?
Lurer litt på dette... Jeg har (bank i bordet) ikke fått noen ennå, men regner med de kommer...
Dere som har fått dem - når kom de? Og kunne du "kjenne" det? En venninne av meg påsto at det gikk an å kjenne at huden "sprakk" når merkene kom. Høres rart ut, men kanskje dere kan belyse saken?
lotus med to i magen, 34 uker - stinn, stram og sprekkeferdig over mageskinnet:D
Kan ikke svare deg, men vil bare si at du er heldig da, som ikke har fått det enda. Magen din er nok megastor nå, tenker jeg?:)
Håper du er så heldig at du slipper helt unna;)
Tilfeldigvis spurte min mor meg, for tre dager siden, om jeg hadde fått noen strekkmerker enda og jeg sa nei. Samme kveld sa samboeren at jeg var heldig som ikke hadde fått noen strekkmerker....
Gjett om jeg kjente huden som sprakk og så de første strekkmerkene dagen etter??? Det var helt sikkert en enorm tilfeldighet, men jeg tror nå litt på dette her med å ikke si ting høyt for da skjer det... det virker nesten slik.
Og så når jeg bare har 20 dager igjen til termin!!
Jeg har smurt med olje og lotion og alt det der...
Sinna hilsen fra Camille T-20
Kjente ikke at huden sprakk, så ingen strekkmerker.
... Før ETTER fødselen. De hadde gjemt seg under magen.
Synes ikke det er så ille jeg.
Har tross alt hatt megastor mage!
MetalMamma
21-08-2002, 23:12
Ingen strekkmerker her heller (knock on wood!)... :???:
Har vært sånn passe flink og smurt innimellom, men det tror jeg ærlig talt har lite å si om merkene kommer eller ikke.
Det er jo UNDERhuden som sprekker først og fremst og DEN er det vanskelig å nå med bodylotion... :lol:
MetalMamma & Første-Knøtt :baby:, 35+5
Tidl. bruker
21-08-2002, 23:30
Srekkmerkene kom sånn i slutten på meg fordi da vokse og vokse magen min. Da blir huden dradd rett og slett.
Får ikke håpe jeg får noen strekkmerker.... Har lest det at det er arvelig, og mamma fikk ingen. Får håpe på det beste.
Metalmamma: det heter "touch wood" ;)
DA jeg gikk gravid med storebror så jeg det første strekkmerket i uke 21 ! (Fikk tidlig stor mage ) Deretter gikk det lag islag dessverre, og nå har jeg et bredt belte på begge sidene, og frem mot navlen. De er blitt mye mindre synlige i sommer fordi jeg har blitt skikkelig brun. Det beste er dessuten at det aller meste av dem er under trusekanetene ! Foran rundt navlen har jeg ingen!! Fikk mange under puppene også på slutten sist. Håper jeg er ferdigstrekt denne gangen:uff:
Må si at jeg brukte en formue på dyre oljer og kremer sist, det GIDDER jeg ikke nå !! Mamma har ikke et eneste strekkmerke...
Susse og lillebass 22+3
:baby:
Phoeebee
22-08-2002, 00:53
Jeg hadde to søte små på magen før jeg ble gravid. I uke 6 (!!!) begynnte de å formere seg i rekord fart. Jeg kommer til å se ut som et veikart på magen når jeg er ferdig... Har nå en hel haug. Har heldigvis ingen over navlen, det holder seg under... Har fått et par bak knærne og på puppene og... Har smurt meg og.
Tror jeg er et lite bevis på at strekkmerker er hormonelle! Jeg spurte legen om det var noe vits i å smøre... Han bare smilte å sa at det er mange som tjener penger på menneskers uvitenhet!
Klemmer fra Annelin.
16+3
Da jeg gikk med Josefine viste de seg ikke før etter fødselen! Fikk bare noen på lårene da! Tiltross for at jeg smurte meg med masse dyr krem mot det til daglig!
MetalMamma
22-08-2002, 02:40
Ang. "knock on wood" kontra "touch wood": I beg to differ! ;)
Sambo'n har bodd i Statene og sier at dette er uttrykket som blir brukt...
Hilsen Kverulant-MetalMamma, 35+5 :lol:
Jeg har 10 dager igjen til termin og har IKKE fått noen i det hele tatt. Jeg har heller ikke smørt meg med noen kremer. Tror det har veldig mye å si på hvor elastisk hud man har fra før av jeg.
Hilsen Miro:9 T-10
Jeg har ikke fått strekkmerker på magen, hverken nå eller forje gang, men fikk forje gang på puppene. De vokste kollosalt forje gang. Håper de har strukket seg nok slik at jeg slipper flere...;)
T-2
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.