PDA

Vis full versjon : Spm. hovedsaklig til dere somhar født før!

Steinbukk
06-12-2002, 00:02
Forsøker å spørre her...vet ikke vhor mange som er innom her og svarer, men men

Lurer på dere kloke magedamer som har født minst en gang før og som da hadde diverse vanlige magedame-plager.

Hvor lang tid tok det etter ferdig fødsel før disse ekle plagene gikk bort?

* vann i kroppen...særlig leddsmertene dette medfører?
* bekkenvondt...særlig bak i rompe, rygg og lår ... og tror dere det var/er vondere å føde med bekkenløsning?
(kommer ikk epå flere i farta...men disse to er de som gjør min hverdag om til BÆSJ!)

JM sammenlignet de første veene med bekkenvondt i bakre deler... stemmer dette?

Man forestiller seg jo at etter overstått fødsel så er plagene knipset bort...men det aner meg vel at det ikke er fult så enkelt... :(

Elma
06-12-2002, 00:16
Hos meg forsvant alle plagene etter fødselen. Bekkenet stabiliserte seg den siste måneden før fødselen, og var ikke så vondt lenger. Etter fødselen var smertene helt borte.

Når det gjelder vannet så forsvinner det etter fødselen. Jeg hadde keisersnitt - og derfor kateter - og har ikke tall på hvor mange flasker de måtte ut å tømme...! :p :p

Ikke ta bekymringene på forhånd.
Husk at du får behandling videre hos fysioterapeut om du skulle trenge det.

Lykke til! :) :)

opus
06-12-2002, 01:04
For meg gikk det ikke fullt så smertefrit over nei:(

Jeg hadde ENORME ødemer, og først 1 år etter fødsel fikk jeg på meg skoene jeg brukte før graviditeten. Men selvfølgelig frorsvant veldig mye vann de første ukene. Dagene på føden virket som en evig rundgang mellom amming og tissing;).

Når det gjelder bekkenet, så ble det faktisk bedre på slutten, når babyen la seg godt til rette ned. Men også der kjente jeg smerter ved visse aktiviteter ca 1 år etter fødsel. Men det var på langt nær slik at det hemmet meg.

Happy
06-12-2002, 11:30
Jeg var plaget med tett nese, halsbrann og en god del vann i kroppen, bekkenet mitt blei bedre et par måneder før fødselen.

Siste dusjen med nesespray tok jeg 15 minutter før jeg begynte å presse (hadde epidural, ja ;)) det samme gjorde jeg med en Samarin. Jeg måtte finne frem nesesprayen igjen nå da jeg blei gravid :D. For meg var alle plagene som blåst bort da barnet var ute:klapp: . Bekkenet her kranglet bittelitt av og til, men det er også alt. Skoene som jeg brukte på slutten var ALT for store da jeg skulle hjem fra sykehuset!

Dette er nok VELDIG forskjellig fra svangerskap til svangerskap, og fra kvinne til kvinne. Jeg forstod jo at jeg var heldig!

Tidl. bruker
06-12-2002, 12:48
Vann i kroppen hadde jeg ikke sist (ei heller nå):)

Når det gjelder bekkenløsning hadde jeg det ikke i korsryggen, men bare fremme og når jeg stod. Jeg hadde vondt for å stå i ca 3 mnd etter fødselen.
Akkurat selve fødselen har jeg tenkt i ettertid at jeg nok hadde noen smerter som kunne knyttes dir. til bekkenløsningen. Men, det skjønte jeg ikke da. Det "låste" seg for meg på en måte. Jeg klarte ikke å ligge, bare å sitte. Men, jeg fikk epidural etterhvert og da gikk det veldig bra!

Lykke til i alle fall!

Steinbukk
06-12-2002, 15:16
Ja såklart Halsbrann!!!

Hvordan kunne jeg glemme den :bonk: :bonk: :bonk: er blit en så daglig del av livet nå at den liksom alltid har vært der :)

Forsvinner den med en gang :???:

susse
07-12-2002, 19:08
Vannet i kroppen....og det var MYE !! begynte å forsvinne 3. dagen etter fødselen, det var deilig det !!!
Bekkenet var egentlig greit igjen etter et par uker.
Halsbrannen forsvant med en gang.

:)