Vis full versjon : Sommer og høygravid
Det er kanskje ikke så mange som har tenkt på det enda, men hva tenker dere om dette?
Jeg må si at jeg ser ikke frem til å være i Oslo til sommeren og være høygravid. Innen sommeren må jeg i alle fall få kjøpt meg en vifte eller noe som er avkjølende.
Jeg kommer fra nordland, så jeg sliter nok som det er under sommeren i Oslo. :gal:
Tror det kan bli allright, jeg :p Men nå har jeg aldri vært gravid før, så jeg vet jo ikke. Jeg er en ordentlig frossenpinn fra før, og fryser gjerne om det er 25 grader ute, men blåser litt :bonk: Jeg kan ikke drikke kald drikke på jobben, for da blir jeg sittende å hakke tenner, og jeg har på godt med tøy, men er kald allikevel. Så jeg hadde igrunn trengt å bli litt varmere...
Og det var ett av argumentene mine for hvorfor det egentlig passet best om det ikke klaffet sånn med en gang når vi begynte å prøve. Det andre argumentet var at jeg ikke har lyst til å være dårlig i jula.... *ler* Men når jeg først begynte å tenke at egentlig så hadde det passet best om jeg ikke ble gravid før et stykke utpå vinteren, ja da var det gjort! To blå gitt!
Frykter at sommeren kan bli tøff, særlig dersom vi får en reprise av sist sommer... da ble det jo kjempevarmt på seinsommeren! Har vifte som står på soverommet om sommeren, det hjelper men den bråker!!!!
Vi får nyte vinteren mens vi kan...
-solregn-
5+2
God morgen!
Jeg gikk høygravid sommeren`97 (fødte 22 aug), og den sommeren var VARM!!! Det gikk stort sett bra, men de siste tre ukene satt jeg i sofaen inne i stuen, det kjøligste stedet jeg fant, med beina på bordet (for å hovne minst mulig opp). Men ellers var det helt topp å gå gravid om sommeren.
Har funnet ut at det blir masse fri denne sommeren :D . Må jo gå ut i perm 3 uker før termin som er 4 aug, og før det må jeg ta ut minst 4 uker ferie :klapp:. Satser på fint, passe varmt vær.
:findag:
Jeg har en liten datter fra før, og er i hvert fall glad for at jeg skal slippe å kle både henne og meg selv i så mange varme klær og sko/støvler. Selvfølgelig kan vi håpe det ikke blir alt for varmt, men på den andre siden vil det jo være deilig bare å kunne legge seg i vannet et eller annet sted å bare føle seg lett igjen ... Jeg vet ikke om det finnes en perfekt årstid, men vi kan jo være glade for at vi slipper å være redde for å falle på isen med store mager, og at det enda er litt lys og varme etter at vi har født. Sist fødte jeg i slutten av oktober, og da tok det litt for lang tid før lys og varme kunne gi meg litt energi igjen. Så; hver tid har vel sin plage; - eller glede.
:findag:
Heisann!
Eg har faktisk også tenkt på dette, og eg trur det blir greit. Sist eg var gravid fødte eg i midten av mars og var altså ganske svær og gravid fleire vintermånader. Det var ganske tungvint - måtte jo kjøpe så mykje nye klede! Eg hadde ingen jakker som dekte magen, dei hovne beine mine passa ikkje inn i noko anna enn sandalar osb. Så då tenkte eg at det må vere mykje lettare for dei som har store magar om sommaren....
Eg er ikkje så redd for varmen, men så bur jo eg i Stavanger også, då!! Og eg ser fram til å starte permisjonen i slutten av juli - det blir jo litt ekstra sommarferie ut av det!
:) petrine, 4+6
Jeg har tenkt på at det må bli deilig å slippe så mye klær, og at det vil være enklere å være en del ute på sommeren enn om vinteren...
Så blir det bra med mye fri... :p og det at vi kan få noen fine mnd. etter fødselen også...
Tror dette er perfekt timing jeg...:klapp:
:uff: men tungt og varmt kan det nok bli... Vi tar det som det kommer tror jeg, man kan jo bli :bonk: av alle bekymringene man plutselig har fått inne i hodet :gal2: Godt at det er flere av oss :p
Hilsen m :mervink:
Tidl. bruker
09-12-2002, 13:34
Har tenkt på dette jeg også og hvis det blir veldig varmt så tror jeg nok det kan bli litt tøft på slutten.
For 1 1/2 år siden fødte jeg Kristian i slutten av mai og da var hele mai ganske varm og det gikk fint, men nettene med magavarme var ikke noe særlig...!
Men ser også fordeler som at jeg slipper å kle på Kristian masse klær når vi skal ut og jeg har stor mage, slipper å ha masse klær selv, babyen blir et par mnd før vinteren kommer og sikkert mer.
Tror det går bra jeg :):)
Vi for støtte og heie på hverandre når det nærmer seg og vi blir helt sprø av varmen ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.