Vis full versjon : Haster!! Tranebær..
Mokkitrollet
10-05-2005, 16:34
leste på sg at noen sier det er farlig å ta tranebærkapsler om man er gravid. det kan skade fosteret.....
jeg har gått på tranebærkapler hver dag fra lenge før jeg ble gravid.. er helt avhengig av de... legen min vet da dette (håper han har fått det med seg..)
er jo livredd for at jeg har skadet babyen min nå....
det er ikke tranebær som er farlig men de fleste inneholder noe som heter Bucco.
Bucco stimulerer livmoren,og kan i verste fall føre til abort/fødsel.
Dersom det er mot UVI du bruker dem daglig,ville jeg heller forsøkt å drikke juice,eller se etter at kapslene ikke er tilsatt Bucco.
Skadet babyen har du neppe gjort,det er som sagt livmoren det påvirker. :snill:
Forresten tipper jeg at legen ikke vet at det kan være skadelig,de er nemlig ikke så oppdatert på feltet alltid..
Mokkitrollet
10-05-2005, 16:50
hmmm. har ikke mistet enda da.. og er 27 uker på vei.....
på innholdslisten står dette:
ingredienser: tranebærekstrakt, fyllmiddel: risstivelse, antiklumpemiddel: silisiumdioksid, magnesiumstearat, kapsel av gelatin...
ikke noe om bucco....
kan jeg fortsette å ta de da??
hmmm. har ikke mistet enda da.. og er 27 uker på vei.....
på innholdslisten står dette:
ingredienser: tranebærekstrakt, fyllmiddel: risstivelse, antiklumpemiddel: silisiumdioksid, magnesiumstearat, kapsel av gelatin...
ikke noe om bucco....
kan jeg fortsette å ta de da??
Som alle sånne ting man skal holde seg unna så er det noe som kan skje,det må ikke skje. Men siden det vel er en fordel å ikke gå i fødsel på mange uker enda,så ville jeg ikke tatt sjansen på at det ikke skjer når det ikke har skjedd enda tror jeg..
Skulle tro du kan ta dem ja,bucco burde stått oppført hvis det var der. Men kanskje du kunne sende leverandøren en mail å spørre?
Mokkitrollet
10-05-2005, 16:58
ja, det skal jeg gjøre......
skal droppe de fra i dag av helt til jeg er sikker!!
takk for at du tross alt roet meg ned litt...... bare babyen min har det bra.....
Mokkitrollet
10-05-2005, 17:03
da har jeg sendt mail til importøren av prosan tranebærkapsler...
ja, det skal jeg gjøre......
skal droppe de fra i dag av helt til jeg er sikker!!
takk for at du tross alt roet meg ned litt...... bare babyen min har det bra.....
jeg er helt sikker på at babyen ikke har tatt skade av dem,så det kan du slippe å bekymre deg for kjære deg ;)
:klem:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.