PDA

Vis full versjon : Hvordan trener dere?

Lillemei
21-08-2002, 23:12
Dere som trener, hva gjør dere? Jeg har lyst til å begynne å trene litt for å forebygge bekkenløsning og for at formen ikke skal forfalle helt i løpet av svangerskapet. Jeg er ikke spesielt godt trent fra før (pga to kneoperasjoner de siste tre årene - er bra nå!), hva slags trening egner seg best da? Er det best med enkle ting som gåing og sykling? Jeg driver også litt med dans, og det er vel greit å fortsette med det? (kan sammenlignes med lett jogging). Noen som har tips til spesielle øvelser det er lurt å gjøre, bortsett fra knipeøverlser, da:p ?
Lillemei & tassen:baby: 9+6

MetalMamma
21-08-2002, 23:16
Dersom du starter tidlig med svømming, kan du forebygge utrolig mange plager!
Skulle du være så uheldig å få bekkenløsning etterhvert kan du faktisk få dekt bassengtrening ved det nye treningssenteret FRISK i Fossegrenda, har jeg hørt, så lenge legen din skriver ut en rekvisisjon der han dokumenterer plagene...

Lykke til!

MetalMamma & Første-Knøtt :baby:, 35+5

MetalMamma
21-08-2002, 23:17
FRISK har egne grupper for BARE magedamer, hver mandag & tirsdag, tror jeg det var..... :)

Lillemei
21-08-2002, 23:43
Ja, jeg har hørt at de har trening for gravide der. Har du gått der? Vet du om man må være medlem for å gå på disse treningene, eller er det et eget opplegg? Kunne gjerne tenke meg å være med på noe slikt, men synes det blir litt vel dyrt å tegne fullt medlemskap. Vet du hvor i Trondheim det er billigst å svømme? Sparer nemlig så mye vi kan nå, fordi det bare er sambo som har full jobb (jeg er student), og så skal vi prøve å få kjøpt oss en sikker bil til tassen kommer..
Lillemei & tassen:baby: 9+6

Meg
22-08-2002, 00:41
mer om disse treningene må dere rope ut! Jeg vil også begynne å trene, men har ikke råd til fullt medlemsskap på senter...

Cazandra
22-08-2002, 02:11
Her er hvordan jeg trener:

Løpe etter Sarah Elise på 13 mnd!
Billigere kan det ikke bli :klapp:

:latter:

9+3

MetalMamma
22-08-2002, 02:29
Vet du, selv om jeg var fast bestemt på å holde meg i form har vært skikkelig LITE flink. :(
Jeg har ikke trent i det hele tatt under svangerskapet, så det er bare å hive seg rundt hvis man tenker å begynne....

Men så har jeg også vært heldig og sluppet unna de verste plagene....

Jeg har vært i Pirbadet sånn innimellom og har merket at svømming er supert for bekkenet, rygg og mage! :klapp:

Ang. FRISK Fossegrenda.... som jeg forsto det, går denne bekjenten av meg bare på disse timene når hun føler for det, og ettersom hun har anbefaling fra legen er det Trygdekontoret som dekker det.
Ergo trenger hun visstnok ikke å tegne medlemsskap...

-Jeg tenkte å hive meg rundt over jul, når Knøttet har blitt noen mnd.
Da skal MetalMannen få være hjemme en kveld i uka og passe lillesnupp mens mamma skal prøve å finne igjen kroppen sin inni alt som har kommet på i løpet av 9 mnd.... ;)

Ring FRISK og snakk med dem, det er veldig koselig der nede!!! :)

Klemmer fra MetalMamma, som skal gå å legge seg.... *gjeeeesp*

Beate
22-08-2002, 10:07
Trener ikke..Får ikke lov å gå tur eller gjøre husarbeid en gang, så her blir ikke kroppen noe sterkere iallefall:(
Tren og beveg dere så lenge dere kan. Dere er heldige som har muligheten:)

Beate, 10+5

Litago
22-08-2002, 13:33
Selv trener jeg 2-3 ganger i uken på step/aerobic og styrke + at jeg rir 2 dager i uken.
I tidligere svangerskap har jeg ikke trent så mye, men holdt meg i god form med å svømme 1 dag i uken + gå minimum to lange turer i løpet av uka. Svømming koster jo ikke så mye, og det er helt gratis å gå tur, så det er bare å sette igang.
Anbefaler å gå tur i terreng istedenfor på asfalt, for da bruker du mange flere muskler og du belaster knærne mindre. Og kanjse du kan få med samboeren også, så kan dere få utbytte av det begge to.

Lykke til.

Litago 11+6

Tidl. bruker
22-08-2002, 17:26
Jeg spiller volleybal 1 gang i uka.

Ellers har jeg en meget aktiv 1 åring som krever at mamman løper litt.

Så går vi tur ca 1 1/2 time fordag.