Vis full versjon : Om Epidural
Jeg skulle vel egentlig av medisinske årsaker ha keisersnitt, men har nå i samråd med leger avgjort at det blir vaginal fødsel. Legene skal sette epidural slik at fødselen forløper så "rolig" som mulig, men kan noen fortelle meg hvordan dette virker? Kjenner man ikke smerte i det hele tatt under hele fødselen eller virker den bare i korte perioder?
Blir jeg helt sløvet:bonk: eller kan jeg være med :birth: ?
Som Berta sier, reagerer man forskjellig på dette også. Jeg kan jo fortelle hvorden jeg opplevde epiduralen:
Det var som å komme til himmelen! Alle smertene min ble borte. Jeg kjente såvidt litt pressetrang på slutten, men det var lite. Jeg hadde likevel ingen problemer med å få barnet ut. Eneste problemene var at jeg ikke kjente riene og derfor måtte en jordmor stå med hendene på magen min og fortelle meg når jeg kunne presse... også reagerte jeg på epiduralen med en forferdelig kløe på magen:uff: skikkelig snålt! Jeg var så oppegående at jeg kunne stå opp og pusse tennene og ordne håret før det var på tide å presse ungen ut ;)
Jeg får vel vite alt når jeg kommer til jordmor imorgen, men det er bare greit å vite litt før jeg skal mase på henne. Har jo ingen anelse om noe av dette jeg. Synes epidural høres litt skummelt ut, men det er vel bedre enn at jeg stryker med av andre årsaker:uff:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.