PDA

Vis full versjon : fixe på puppe størrelsen ved amming?

Cuba
16-05-2005, 19:25
Ikke le nå, men jeg har fått en ide... Jeg har nemlig en litt stor og en litt liten pupp. ikke veldig forskjellig, bare litt. Og nå tenkte jeg at jeg kanskje kunne fixe denne skjevheten mens jeg ammer? F.eks kan jeg bruke den litte puppen mest, slik at den blir større? Eller kanskje bruke den MINDRE, slik at den ikke blir så slapp.....

Og her er nemlig mitt problem: jeg er usikker på om nøyaktig hva som vi hjelpe. Hva tror dere? Blir en mye brukt pupp større eller mindre etter endt amming???

Idefix
16-05-2005, 19:29
Min erfaring er at brystene er mykere etter at ammingen er slutt. Mykere og litt slappere, dvs. de strutter mindre. Cup'en er derimot den samme for min del.

Jeg hadde ikke større bryster når jeg ammet enn før jeg ammet. Vet ikke hvor melka var, men jeg hadde rikelig. Andre får større bryster når de ammer. Ikke godt å vite hvordan det er for deg :)

Tidl. bruker
16-05-2005, 19:47
Visst du ammer lite på ene puppen å mye på den andre... Så er det stor sansynlighet for at du får melkespreng i den du ammer minst på..

Det fikk jeg... Men jeg gjorde det ikke med vilje. Jeg bare glemte hvilken pupp jeg ammet på sist...
Det endte opp med at jeg hadde c-cup på ene puppen og d-e cup på den som var melkespreng i.
Men det har jevnet seg litt ut i ettertid...
Jeg har nå B-C cup på ene og C-D cup på den som det var melkespreng i...
Ikke noe gøy akkurat...

heldiggrisen
16-05-2005, 19:56
Mine har gått opp en størrelse begge to, og henger mer enn før (gikk opp fra b til d under amminga) men de er like skeive.... Amma omtrent likt på begge bryst!

LYkke til med fixinga

Ung Frue
16-05-2005, 20:07
Puppene er aldri HELT like. Det er bare slik vi er skapt. Men de aller fleste får jo ikke så stor forskjell at det synes da.

Jeg var liten A før jeg ble gravid og ble en B etter at jeg var ferdig med amminga. Amma nok litt mere på den ene siden enn den andre siden det var mest melk på den ene (slet med amminga i noen mnd før det løsna). Har ikke sett noen forskjell etter det. Så jeg tror ikke det går an å konkludere med hvordan du skal læse dette "problemet".:snill:

trolljenta25
16-05-2005, 20:11
Tror nok ikke det vil fikse på "størrelseproblemet" ditt. Jeg har også en-av-hver-pupp, og det eneste som skjedde meg var at store-puppen ble større, og lille-puppen ble større, men de var forstatt en størrelse fra hverandre. Og som noen her inne sa, melkespreng hvis du ikke tømmer de -- det er ikke noe godt nei. Så du må nok innfinne deg med at du har en-av-hver-pupp du også. Velkommen til klubben!!!!!

En ting til...min lille-pupp produserte mye mere melk en store-puppen gjorde. Babyen foretrakk den lille hun...

Tidl. bruker
17-05-2005, 16:32
Jeg har samme problem, ammet sist mest på høyre siden, så den er slappere enn den andre, jeg trodde jo selv at det kom av ammingen, men kan jo hende at det var litt forskjell fra før, men at det ble tydeligere nå som de er slappere :vetikke: .
Tenkte derfor denne gangen at jeg liksom skulle være smart å amme mest på venstre side for å gjøre dem lik, men høres jo ikke ut som det er mulig ifølge de andre her inne da, så jeg lurer på hvordan jeg blir seende ut etter denne ammerunden, kanksje enda verre :dåne: .

Cuba
17-05-2005, 19:41
Hm, jeg er nesten villig til å ha litt melkespreng hvis det gjør at lille-puppen blir større???? Eller.. Dette var jo ikke lett! Jeg har lest et sted at puppene kan bli mindre fordi fettvevet erstattes med melkekjertler, eller no sånt.

Skulle ønske noen hadde prøvd dette på forhånd, gitt!!!

Tidl. bruker
17-05-2005, 20:08
Hm, jeg er nesten villig til å ha litt melkespreng hvis det gjør at lille-puppen blir større???? Eller.. Dette var jo ikke lett! Jeg har lest et sted at puppene kan bli mindre fordi fettvevet erstattes med melkekjertler, eller no sånt.

Skulle ønske noen hadde prøvd dette på forhånd, gitt!!!

Melkespreng er ikke noe gøy!!!
Jeg syntest at det var vondt! Skal gjøre alt jeg kan for å ikke få melkespreng igjen. Jeg vil heller at puppene mine skal være litt forskjellig størrelse på enn å få melkespreng igjen. Å med meg så vises det godt at ene puppen er større enn den andre... Så jeg vil IKKE anbefale å ha melkespreng!!

mamasita
19-05-2005, 19:20
Kjenner igjen tankemåten din Cuba.
Jeg har også " to av hver", og håpet det ville jevne seg ut under amminga.

Men det var som trolljenta sa her at den lille ble litt større og den store ble størst :dåne:

I ettertid beholdt jeg en større størrelse på begge, men de er allikevel forskjellige :leppe:

I mitt tilfelle er det stor forskjell, noe som er sinnsykt ubehagelig i forhold til BH, klær, nakenhet etc. Har stresset endel med det.

Men har levd med det siden tenårene og foreløpig akter jeg ikke gjøre noe med det. Det må i såfall bli når de finner et bedre alternativ til silikon/saltvann!

Det var min lille utblåsning...

jupiter_c
20-05-2005, 05:49
jeg vil nå bare si det at jeg fikk faktisk en større pupp,og en mindre pupp under amminga jeg da... men jeg ammet lenge, og det kom ikke før ungen var sånn en 7-8 mnd... for da begynte han å foretrekke den ene puppen fremfor den andre, og da fortsatte den og være like stor, mens den andre ble mindre, dvs, mindre melkeproduksjon i den som ble brukt mindre...

men det jevnet seg ut når amminga var over.... ihvertfall sånn nesten.. ;)