PDA

Vis full versjon : Hva gjør jeg nå??

Kanutten
22-08-2002, 00:28
Hei!!

Jeg er lærer og har nå tatt imot en ny første klasse. Er klassestyrer for de. Synes at det er forferdelig slitsomt, men kjempe gøy. Kroppen min vil liksom ikke som jeg vil lengre. Hva skal jeg gjøre? Elsker og stå og undervise, men det går ikke lengre, hvordan skal jeg klare å holde ut?? Samtidig som jeg har også fått 4 andre klasser med noen timer her og der og forholde meg til. Synes at det tar mine siste krefter fra meg. Orker ingenting når jeg kommer hjem. Kan jeg be legen min om å få en 20 % symkemelding og bare ha 1.klasse?? Høres det egoistisk ut eller er det ikke så rart nå som jeg er 24 uker på vei?? hva synes dere?? Har lyst til å holde ut 100 % så lenge som mulig, men vil helelr ikke slite meg ut..skjønner??

Jeg er frustrert og sliten på en gang...

klemmer fra kanutten og lille :baby: 24+1

Nellevis
22-08-2002, 00:44
...at du skal lytte til kroppen din!!! Jeg er ganske dårlig på det selv, men har innsett at dersom jeg skal holde ut til slutten, må jeg roe ned tempoet på visse ting. Jeg er ikke sykmeldt, men har heldigvis en slik jobb som gjør at jeg kan gå hjem tidlig en dag hvis jeg har behov for det. Hadde jeg ikke hatt det, så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort...:uff:

Sykmeld deg 20% hvis du føler at det trengs - det blir ikke bedre for noen parter at du hele tiden henger over stupet; det har verken du, babyen eller elevene dine godt av!!

Lykke til!!

Tuppa
22-08-2002, 02:23
Ja, her kjenner jeg meg igjen...:p

Jobben din er faktisk pliktig i å legge tilrette for deg slik at du kan fungere lengst mulig i stillingen din når du er gravid. Si til rektor at du ønsker å kun ha 1. klasse - og at dette vil gagne både elevene og deg. Ingen er tjent med å ha en utkjørt lærer...