PDA

Vis full versjon : blodprøve og crinone

isdronning
18-05-2005, 19:35
vil ikke crinonen gi utslag på blodprøven? har forstått det slik fra sykehuset at jeg ikke må stole på en hjemmetest da crinonen vil kunne påvirke resultatet.(gi positsivt svar selv om ikke gravid.) skal ta blodprøve på mandagen og hjemmetest så er veldig spent. er på rugedag 19 på mandag 23 mai og tar crinone 2 ganger for dag. skal ta 1 gang for dag hvis hjemmetesten viser at jeg er gravid(gir sterkt utslag). det var beskjeden fra sykehuset da jeg ikke får svar på blodprøven før 3-4 dager etter.håper jeg kan melde meg inn i en terminklubb etter mandag, men er veldig usikker på om jeg er gravid. har jo ømme bryst og stikninger i eggstokkene men tror det kan ha mye å si med medisiner og overstimulering. sist blødde jeg nøyaktig en uke etter innsetting. denne gangen har jeg ikke hatt noen blødning og ikke antydning heller, men som sagt tar to crinone for deg og ikke en som sist. blir gal av mindre.

Muggi
18-05-2005, 19:58
Jeg har aldri hørt om at Crinone kan gi utslag som positiv test. Crinone kan utsette menstruasjonen noen dager. Du kan helt klart teste deg... Jeg har testet positivt på blodprøven idag, men testet positivt hjemme lørdag. Dette vet jeg om mange som har gjort...

Test du... Lykke til..
Husk å svar oss. spennende dette, jeg vet akkuratt hvordan du har det. :heia:

Mokkitrollet
18-05-2005, 20:07
nei, crinone påvirker ikke et testresultat...
crinone er progesterontilskudd, progesteron har du naturlig i kroppen etter eggløsning. crinone bare tilfører mer i tilfelle det er for lite til at egget klarer å feste seg... det er bare hormonet hcg som påvirker testresultatet. hcg finnes i eggløsningssprøyten du muligens har tatt... men denne er ute av kroppen etter 10 dager..
lykke til på mandag. håper du får det resultatet du ønsker deg!

Kaia
18-05-2005, 20:16
Som de andre sier så skal ikke crinone virke inn på testresultatet.
Jeg testet positivt 12.rugedag, og hadde da tatt 2 crinone per dag siden uttaket. Jeg ringte den dagen til sykehuset for å være sikker på at ikke medikamentene fra behandlingen virket inn på resultatet, men det var det ikke fare for på 12. rugedag iallefall :)

Lykke til! Og håper vi ser deg her snart :lykke:

isdronning
18-05-2005, 23:19
Jeg har aldri hørt om at Crinone kan gi utslag som positiv test. Crinone kan utsette menstruasjonen noen dager. Du kan helt klart teste deg... Jeg har testet positivt på blodprøven idag, men testet positivt hjemme lørdag. Dette vet jeg om mange som har gjort...

Test du... Lykke til..
Husk å svar oss. spennende dette, jeg vet akkuratt hvordan du har det. :heia:

gratulere med positiv test. skal sende en melding til deg etter mandag. tar hjemmetesten da:)

vi snakkes:heia:

isdronning
18-05-2005, 23:22
tusen takk for svarene. nå ble jeg litt roligere i forhold til crinonen.:lettet: