Vis full versjon : Hvor lang permisjon skal du ha?
Skal du ha 42 uker eller 52 uker permisjon, eller kanskje tidskonto?
:???:
Sunniva 32+4
Tidl. bruker
22-08-2002, 00:35
.....
Teddy :)
22-08-2002, 00:36
Jeg skal ha 52 uker :)
Klem fra Teddy :) 23+4
Nellevis
22-08-2002, 00:48
Sånn som det ser ut nå skal jeg ha 52 uker med 80% lønn!!! Hade jeg hatt mulighet ville jeg kanskje blitt hjemme lenger også, men det har vi ikke råd til... :sint:
Men jeg tenkte jeg skulle vinne i Lotto snart, så vi får se!!! :D :D :D
Jeg skal ha 52 uker med 80% lønn.
Håper på å være hjemme i 2 år, men
det spørs om vi får råd :(
Puu 30+1
Jeg skal ha 80% lønn i ett år :) Men jeg kommer ikke til å stupe uti arbeidslivet med det første, for med tre unger på under fire år tror jeg det er jobb nok for meg :p
Det er en tid man aldri får tilbake heller :uff:
Og så er vi så heldig at vi har økonomi til at jeg er hjemmeværende et par år :)
52 uker definitivt
Har ikke lyst å sende småen i barnehage så tidlig
Klem
Vimsen T-12
Det er ikke endelig bestemt i heimen, men vi regner med å ta ut 52 uker med 80 % lønn kombinert med tidskonto.
Jeg er hjemme de første seks månedene, så er han hjemme tre eller fire måneder. De siste ukene bruker vi til en tidskonto-ordning etter at barnet er kommet i barnehage.
Håpet er å få til en sekstimers arbeidsdag i denne perioden.
I tillegg til at jeg søker ammepermisjon i tiden han er hjemme med barnet.
(Det ER en del frynsegoder i staten, også!)
Så jeg haket av på "annet" på undersøkelsen, jeg.
Blir nok 52 uker med 80% lønn her hos oss.. Noe lenger enn det har vi vel antakelig ikke råd til, men tiden får vise :)
Regner med at det blir 52 uker med permisjon på meg også. Utvider vel med et halvt år da jeg har termin i desember. Kunne godt tenke meg å vente med jobben sånn at babyen begynner i barnehage i et nytt barnehageår. Det blir et økonomisk tøft halvår, men skal nok få det til på en måte. :)
Trilla
Jeg skal være hjemme 8 måneder, så tar mannen min resten. Til sammen 52 uker med 80%.
Mannen min er lærer så vi skal ha 7 lange deilige ferieuker sammen til sommeren før jeg går ut i jobb igjen, og han tar resten av permisjonen.:findag:
Happiness
22-08-2002, 14:41
Vi tar ut 100% lønn, jeg tar rundt 6 måneder og mannen min resten.
Er det ingen av dere som skal dele permisjonen?
IzziCreo
22-08-2002, 15:08
80% over 52 uker her :) Og så bor vi jo i Oslo så å være hjemme lengre enn det er jo uaktuelt - synd :( I tillegg har jeg en jobb hvor jeg trengs 100% så jeg kan ikke gå ned i prosentandel heller :(
Men det ene året blir fiiiint :)
Klem Suzie Q 25+3
Jeg har faktisk ikke tenkt så langt enda jeg...:p
Men jeg vet at pappan gjerne vil ha litt mer denne gangen. Sist hadde vi 52 uker hvorav han tok de to siste månedene...
Vi lurte på om han eventuelt skulle ta de tre siste denne gangen.
regner med at vi tar ut 52 uker med 80% nå også i alle fall.
Er glad for at samboeren gleder seg like mye som meg og gjerne vil være hjemme med babyen lenger enn det fedrene "må"!
Aime 20+4:)
Hei.
Jeg regner med at vi tar 42 uker med 100% lønn og heller trapper ned på jobbingen etter permisjonstiden er over. Håpet er at begge da kan jobbe 80% en liten stund fremover, hvertfall til barnet er 1.5 år.. Men det kommer jo litt ann på jobbsituasjonen min, jeg er kjempeklar for en ny jobb innen den tid!!!
Vi har tenkt å dele litt på permisjonen slik at faren tar 6 uker på sommeren, da jeg tar ferie (så da kan det bli en lang og deilig sommer på oss sammen :p ) og noen uker på slutten.
:vink:
Victoria
22-08-2002, 17:07
Jeg tar permisjon fra desember og ut juli. Så tar pappa'n resten. Vi skal ha 52 uker med 80%. Jeg har tenkt å studere i et annet land til neste høst, så det passet bra at pappan fikk være hjemmepappa slik at han slipper å finne seg ny jobb med en gang. Han skal også ta ut endel ferie slik at han får betalt desember/jan også. Etter det skal han enten prøve å finne seg en midlertidig jobb det siste halvåret eller han skal melde seg opp til eksamen og bli student han også.
Forresten - er det noensom vet om man kan ha en bijobb mens man har ulønnet permsjon fra den "vanlige" jobben. I og med at vi skal bo i et annet land, så har det vel ikke noe å si for arb.giver at han har en annen jobb i et halvt år? Er det arb. giver som bestemmer om det er greit eller ikke? Han har jo rett til utvidet permisjon uten lønn uansett, men vi har ikke råd til at han hverken har inntekt eller studiestøtte.
Denne gangen skal jeg ta ut 4.mnd i tidskonto-det er så deilig å bare jobbe 50% i 8 mnd-deilig...:klapp:
Jeg tror det blir 52 uker med lønn på meg. Men jeg vet ikke helt hvordan det blir. Jeg skal nemlig si opp jobben min, så jeg slutter samtidig som jeg går ut i permisjon. Å så flytter vi til Sverige ca 2-3 uker etter fødseln. Er jeg heldig så finner jeg meg en jobb sånn at jeg kan begynne rett etter permisjonstiden er slutt. Ellers så blir det 52 uker med lønn, å et antall uker til uten lønn på meg.
LeiaOrgana
22-08-2002, 17:21
Blir litt annerledes for meg som er student.
Når jeg får i januar kommer jeg til å ta et halvt år helt fri fra studiene (eller ett semester). De ti vekttallene jeg mangler for å fullføre studiet tror jeg at jeg tar på deltid året etter.
Men i utgangspunktet synes jeg det høres tidlig ut å sende bebisen i barnehage når han er så liten...Samboeren min jobber turnus, så vi håper å få til en ordning om halv plass i barnehage/dagmamma i forhold til den, for han er hjemme mange dager i løpet av en måned.
Marielle
22-08-2002, 17:44
Tror det blir 42 uker med full lønn, men vi har ikke helt bestemt oss enda. Vi får jo uansett noe ferie i perioden. Jeg har ekstra lang ferie på jobben (godt frynsegode), så jeg har ca 7 uker ferie å ta av neste år.
Vi håper at jeg kan være tilbake i tilnærmet full jobb ca 4 mnd etter fødselen. Da skal mannen min være hjemme. Jeg får ammepermisjon på jobben, så da blir arbeidsdagen kortere også.
Når permisjonstiden er over, håper vi å kunne ta en hjemmekontordag hver i uka, slik at vi kan få litt rolige morgener med barnet før han går i barnehagen eller til dagmamma. Jeg liker ikke tanken på å sende barnet på barnehage eller til dagmamma når han bare er et år gammel, men har insett at det ikke finnes noen særlige alternativer.
Marielle og Lykkeliten 19+1
Så lenge jeg har mulighet til det (økonomisk) vil jeg gjerne gå hjemme. Jeg tar 52 uker, og gjerne et år eller fler til om jeg får et dagbarn eller to fra neste høst!!!
Tidl. bruker
23-08-2002, 00:09
Skal være hjemme i 52 uker er vært det.:D PLuss kanskje et år til uten lønn, men som mors perisjon. Siden jeg har 2 unger. Eller rett i jobb etter de 52 ukene og bli gravid en stund etterpå. Slik at jeg får lønn med 3 mann. Vet ikke hva som skjer.:uff:
Jeg skal være hjemme 42 uker med 100 % lønn.
Jobber som sykepleier og har tenkt på å gå tilbake i en 50 % nattstilling etter permisjon. På den måten er jeg mye hjemme med den lille enda lenger og tjener likevel greit med penger. Kan jo ta litt ekstravakter dersom jeg ønsker det også.
Regner med at vi slipper unna med å ha dagmamma bare et par dager i uken, minus de ukene jeg har langfri. Det er i alle fall den løsningen som frister mest akkurat nå :)
Mormona T-9
Hællæ.....
Her blir det 52 uker med 80 % lønn......
hilsen tjorven og knøttet (17+0)
Vi er litt utradisjonelle vi:D
Vi skal ha 52 uker med 80 % lønn, men mor skal bare ha 5 mnd og far skal ha 7 mnd.
Vi gjorde det samme sist. Og det gikk kjempefint. Pappaen storkoste seg hjemme. Da var mor alt for mye på jobb, men jeg har nå byttet jobb og har muligheten for å jobbe hjemmefra vist jeg vil. Så denne gangen blir det bedre.
Tidl. bruker
23-08-2002, 13:59
...og får baby i februar. Skal prøve å fullføre resten av semestret ved å ta med Gullklompen på skolen. Går det ikke, så tar jeg permisjon 1 år. Går det så blir jeg hjemme med babyen etter eksamene(mai/juni) og iallefall frem til neste februar. (Samtidig som jeg søker jobber evt. mer utdanning...får se ann litt).
Klem fra Zafir 14+5
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.