PDA

Vis full versjon : Formsjekk

Syrinen
22-08-2002, 00:52
Siden jeg kjeder meg så utrolig på jobb så må jeg jo finne på no: Ny formskjekk :klapp:

I dag er jeg 14+6 klokka er snart 00:00 så (snart 15+0)og tilstanden min er slik:

*Eter som en hest:bonk:
*Glemmer stadig at jeg er gravid
*Føler meg veldig "normal" :gal2:
*Tisser en del om dagen, og slipper å stå opp om natta, men når jeg våkner så er blæra ganske full.:blush:
*Ømme sviende/strekkete pupper
*Har lagt på meg litt da:sint:
*ikke kjent liv eller hjertelyd enda, skal til legen til mandag :D
*får sterke lyster på de rareste tinga, slik som Cola eller Kiwi, noe jeg aldri eller har eti/drukket no' særlig på de merkligste tidspunktene...
*Luktesansen er på nivå som en blodhund. Favorittlukt for øyeblikket er NYE BILDEKK!!!!:cool:

Tja... ellers, tror kanskje jeg har fått musesyke i høyre arm/skulder...veit ikke helt hva det er, men den er forferdelig vond. :leiseg:

Hva med dere :???:

Guttemor
22-08-2002, 01:46
:) Matlysten er ikke så stor som den var i begynnelsen. Spiser ikke så ofte nå.
:uff: Har ingen spesielle lyster, men er ikke særlig glad i brus for tiden. Før kunne jeg drikke det i massevis!
:bonk: Humøret er fortsatt veldig ustabilt.
:p Tisser ofte på dagene og 1-2 ganger pr. natt.
:gal2: Drømmer helt crazy drømmer
:( Har lagt på meg 2,5 kg.
:D Magen har begynt å bli synlig, men det er fortsatt ingen andre enn meg som legger merke til den. Føler meg mest bare "feit" enda.
:) Fikk høre hjertelyden for 3 uker siden, og skal til kontroll igjen om en uke.
:D Kjenner liv omtrent flere ganger om dagen nå, men det er enda bare innvendig. Kan ikke kjenne det utenpå enda.
:klapp: Er 16 uker gravid i dag!

Ja, det var alt jeg kunne komme på akkurat nå....

Guttemor 16+0

cobra
22-08-2002, 12:01
- Er ikke så kvalm lenger, bare av og til.
- Er fortsatt litt "matlei"
- Må på do ørten ganger om dagen og 1-2 ganger om natta.
- Begynt å få bitte litt mage, tror det er mest jeg selv som ser den.
- Lagt på meg kanskje 1/2- 1 kg.
- Kjenner liv, ikke hver dag enda.
- Skal til ordinær UL om 10 dager, jippi som jeg gleder meg.
- Litt trøtt til tider.

Cobra 16+4

Sessa
22-08-2002, 12:04
:klapp: Ikke så kvalm lenger, kaster ikke opp hver dag
:uff: Fått ømme pupper igjen. Kan klemme ut litt råmelk...
:D Magen synes mer og mer
:bonk: Hodepine!!
:p Tisser mye oftere enn før, men slipper foreløpig å stå opp på natten
:uff: Drømmer fryktelig mye rart!
:klapp: Mer matlyst og vekta går riktig vei!!
:klapp: Hørte hjertelyden til Bebis igår, venter på å kjenne liv...

Det var sånn ca hvordan jeg har det nå :)

Klem og kos fra Sessa 16+3

Pelen
22-08-2002, 13:23
Formen hos Pelen:
:eek: Tisser oftere, må opp nesten hver natt både en og to ganger
:o Magen er i veldig fin form, lettere å gå på do enn vanlig
:uff: Ømme brystvorter som ser ut som smokker
:p Vekten går nå oppover, men den ligger fortsatt 2 kilo under normalvekt
:) Magen synes!
:???: Ikke så utrolig lengsel etter mat, men står den der er jeg kjempe sulten!
:klapp: Alt jeg likte før smaker godt nå også
:o Bedre luktesans

Klem Pelen 14+3

Demeter
22-08-2002, 13:33
:) Jeg føler meg i grunnen ganske normal jeg, er bare

:sint: litt vanskelig å ha med å gjøre og

:eek: dessuten flyr jeg fremdeles på do. Irriterende på natta!

:p Fordøyelsen er fremdeles bra, og

;) jeg har ikke gått opp i vekt ennå. Men

:klapp: magen begynner endelig å synes LITT. Har også en

:gal2: utrolog luktesans for tiden, kjenner om folk fyrer opp en røyk på sånn cirka en kilometers avstand.

Klem fra Demeter (13+3)

Kwistin
22-08-2002, 14:08
:) Brekker meg ikke på morgenene lenger, med en gang eg står opp.
:) Trenger heller ikke spise før jeg har åpnet øynene på morgenene lenger, gjore jeg ikke det, brakk jeg meg.... :gal2:
:D Kjenner småknufing og dunking mot hoftene, kjennes ut som en ball som ligger inni der når jeg bevege meg.. Føler nurket vokser på høyre side..
:cool: Jeg er 15+0 i dag :)
:uff: mat er best når det kommer fra Mc Donald, Dolly Dimples, kina resturant.. Ja i det hele tatt, bare jeg slipper og lage det selv..
:p Blir veldig fort mett i varmen..
:eek: Har begynt såvidt og syns det er godt med iskrem, har ikke klart og spise det siden jeg ble gravid...
:) Magen vokser føler jeg, men jeg har så stor deigmage fra sist gravidiet, at det er bare meg og mannen som kan kjenne og se det :)
:( Har hatt en del hodepine ja... Kan hende fordi visdomstennene kommer..
;) Skal på første legekontroll på Mandag... Gler meg...

15+0 i dag :klapp:

Pingu
22-08-2002, 15:21
Jeg er 14+3 i dag og formen er som følger:

:sover: Litt mindre trøtt men må fortsatt legge meg tidlig

:uff: Må opp og tisse minst to ganger per natt

:sint: Har lagt på meg 1,5 til 2 kilo (hjelp)

:???: Synes magen min er godt synlig (for meg) og kan bare bruke et par tre bukser nå.

:uff: Har god matlyst og har hatt det hele tiden

:findag: Ellers er formen fin og humøret stort sett på topp

Pingu

Tidl. bruker
22-08-2002, 18:37
:D Magen vokser og vokser
:happycry: Var på UL igår, og er helt forelska i Gullklompen min
:) Blir ikke sånn plutselig skrubbsulten og kvalm lenger! Spiser "normalt" nå.
:kidoki: Vekta står stille på + 3 kg
:( Bekkenet plager meg, og er sjeleglad for å kunne ta det med ro (har ferie enda, skolen begynner i begynnelsen av september) Drasser med meg den digre koseputa mi overalt for å avlaste rumpa/ryggen når jeg sitter ute f.eks.
;) Mister ikke pusten av kynnere lenger, blitt vant til de. Dessuten er det kult å kjenne "huset" til :baby: så tydelig.
:) Tisser som vanlig, fremdeles ikke opp om natta. Er også blitt litt lettere å gjøre nr. 2!
:wow: Har kjent tydlig liv 2 ganger, en gang tror jeg h*n snudde seg helt rundt, og neste gang kjente jeg flere bumper på rad...men kun innvendig enda.
:klapp: Er ikke så trøtt lenger, men enkelte ganger tar jeg kvelden i 22-tida...orker ikke å lese bok på senga engang :eek:
:nam: Har dilla på iskald melk til frokost, og Farris eller isvann til vanlig. Er ikke lenger kaffekjærring og colaholiker. Kan ta et glass/kopp i ny og ne, men absolutt ikke den samme mengden som tidligere.
:uff: Svetten siler i fra ansiktet mitt, klarer ikke å sitte i sola lenger. Koser meg i skyggen isteden jeg ;)
:vink: Er stort sett i stabilt humør, og syns jeg har det fint!

Klem fra Zafir og Gullklompen 14+4

Zara
22-08-2002, 19:24
Formen "vår":

Hanne78
23-08-2002, 00:52
Føler det bare er noen uker siden jeg skrev i en annen "hvordan er formen" at jeg hadde lagt på meg ca 1 kg.... Nå veier jeg plutselig 55kg,veide 50 da jeg ble gravid...ALTSÅ 5 KG:eek:

Har plutselig (og endelig)fått lysten på Pepsi max igjen,har vært sååårt savnet!!!!:uff: har ikke klart tanken på det i snart 4 mnd nå....

Magen er som nevnt tidligere DIGER!!:eek: og vi har ennå ikke fått avkreftet at det er to der inne...

Tisser dagen lang,og ca 2-3 ganger om natten:blush: Er det rart jeg er så trøtt om morgenen?????

Brystene mine fremdeles ømme og digre...ingen bh`er som passer lenger:gal2:

Kommer ikke inn i noen av buksene mine,her går det bare i mammaklær!!

Har kjent liv noen uker nå,og oftest på kvelden!Kan også kjenne det utenpå,men som regel bare innvendig!!

Ellers er jeg i fin form,og stortrives som gravid!!!!!

Bare lurte Berta:hvis du har term 1 feb,hvordan kan du være 17 fullgåtte uker da? Jeg har term 9 feb,bare 8 dager etter deg,og jeg er 15 fullgåtte på søndag... Når jeg sier 15 fullgåtte uker,så mener jeg fra og med den dagen jeg kan skrive 16+0. ..
Klem Hanne 15+4:findag:

Vinga
23-08-2002, 01:17
:p MAAAAAAT
:o Tisser hver time på dagen pluss 1-2 ganger om natta
:sover: Sover mye, og er kjempetrøtt hele tiden
:sint: Litt mere hissig enn ellers
:uff: Sexlyst so-so (sukk)
:D En liten hard kul som står ut nederst på magen!!
:cool: I veldig godt humør og lykkelig sånn til daglig
:leiseg: Mye mere lettrørt og sippete

Vinga og vesle L 14+4

Eirill
23-08-2002, 14:55
:) 16+ 5 i dag
:) Føler meg i fin form, akkurat som i forrige svangerskap. Kvalmen ga seg etter 13-14 uker, men trettheten sitter litt i enda. (Men jeg er mye piggere enn jeg var for bare to uker siden!)
:) Halsbrannen er på plass! URK!
:) Stabilt humør
:) Matlysten er på topp, som den alltid har vært! :nam: Opp ca 2 kg til nå, men det blir nok et lite hopp på neste kontroll ja!
:) Hørte hjertelyden på forrige kontroll(Uke 12 etter justert termin)
:) Ultralyd i går viste et rolig og bedagelig vesen som var to uker yngre enn antatt, så da tok jeg et skritt inn i februarklubben også.
:) Kjenner liv en og annen gang i rolige stunder, kun som korte strøk.
:) Magen er der, blant bolledeigen jeg har fra før! ;)

Allimac
23-08-2002, 19:19
Hei hei!
* verker i halebeinet(!!!) etter jeg har sittet, gjør kjempe vondt å reise seg.. :(
* kjenner liv, og avogtil kan man se babyen bevege seg innenfor magen!! Den tyter ut på den ene siden og er knallhard, men på andre siden er den myk og bløt! Dulter man i blubben, flytter han seg og forsvinner ned i dypet! Dette har skjedd 3- 4 ganger nå, kjempe artig! :D
* jeg er hoven i beina, særlig anklene, ødemer så det suser... kjipt! :trist!: Satser på at dette kom pga av jeg nettopp var i Tyrkia og svei leggene så det holder, det var aua det!!
* hyppige tolalett besøk!!!
* enda mer var for lukter, lite kjipt det da, når man jobber som hjelpepleier og håndterer skitt bleier og diverse hver dag, ja.... :(

Ellers så er formen helt fin, magen kan man se, den har vokst ja!
Har ikke noen spesielle lyster eller økt apettitt eller noe, vekten er stabil. :)
Skal på UL neste mandag (altså den 02) og gjett om vi er spent da!!! :)
Begynner min 18 uke i morgen!! :D:klapp: :findag: