PDA

Vis full versjon : kan man bli sykemeldt pga mye migrene tidlig i svangerskapet?

Flupsi
19-05-2005, 19:50
jeg har migrene flere ganger i uka til vanlig, men jeg har jo pleid å ta migrenemedisin, da, så anfallene har som regel gått over ganske fort. men nå må jeg ta tiden til hjelp, og da varer anfallene gjerne i et døgn.
jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Regner med at jeg kommer til å være mye plaget i tiden fremover.

Jeg har ikke tenkt til å ta noen som helst slags smertestillende før jeg er over uke 12, og lurer derfor på hva jeg kan gjøre.
jeg kan jo ikke fortelle arbeidsgiver om graviditeten enda - er bare i uke 6...

det er ikke akkurat poppulært å være borte fra jobb, og nå tror jeg jeg kommer til å måtte være det flere ganger i uka på ubestemt tid.

noen som har vært i samme situasjon? hva gjorde dere? fikk dere sykemelding (evt. en aktiv sykemelding så man kan jobbe så mye man klarer)

jeg blir veldig glad om noen svarer meg:)

Leisy
19-05-2005, 22:32
Du burde jo hatt sykemelding, ingen tvil om det. Kan bare si generelt at det ikke er så veldig enkelt å få sykmelding for tiden. Legene har fått restriksjoner på å dele ut slike i tide og utide. Dessverre går dette av og til ut over folk som virkelig har behov for det :vetikke:

Forglemmegei
21-05-2005, 23:45
Selvfølgelig skal du få det!!!! kani ikke vandre på jobb når du er syk, og det er jo faktsk det du er!!! Migrenen blir absolutt ikke bedre ved stress heller, så pell deg til legen og ta vare på deg selv :klemme: Huff!! Husk at du kan ta paracet som normalt da, spørs bare om de hjelper på deg :uff:

Og en kos til :klemme:

Pusa
22-05-2005, 00:22
Kom deg til legen så fort som mulig!! Jeg vet SÅ godt hvordan du har det og hvor forferdelig det er når man ikke kan ta noe for det :hodepine: Jeg har det på samme måte som deg, men de siste ukene har jeg sluppet unna med bare et anfall i uka (men de varer jo i 3 døgn). Jeg har desverre ingen tips til deg, det eneste som lindrer litt for meg er å legge noe kaldt over den siden jeg har vondt på.
Men du må ta kontakt med legen din. Det er ikke bra for hverken deg eller :baby:

God bedring, håper det gir seg etterhvert :klemme:

Linna
25-05-2005, 23:07
Jeg ble det. Regner med at det er liten vits å ta paracet eller lignende, og da er det bedre å la være. Tidligere har jeg hatt flere anfall i måneden, noen ganger flere i uka, men etter de fire første mnd av sv.skapet har jeg ikke hatt vondt i hodet i det hele tatt! Håper det skjer med deg og, legen min mente at det var endel som opplevde det sånn.