Vis full versjon : Så det er sånn morkaka ser ut..!
På min vandring på nettet kom jeg over noen bilder som kanskje er av interesse for dere andre.
Dette er jo et mirakel - at et barn kan vokse og gro i mors mage - men selve morkaka ser ikke særlig innbydende ut!
http://www.svanger.no/fotoalbum/showphoto.php?photo=3
yæk!
Husker at jeg syns den var litt sånn småkvalm da jeg så den etter å ha født Josefine, men ikke til de grader! :spy:
Men den gjør jo nytta si da! Så takk for at vi har den!:)
Cazandra
22-08-2002, 02:19
Jeg hadde så lyst til å se morkaka jeg...men glemte det :(
Får huske på det neste gang;)
Har sagt ifra til Caz mannen :kidoki:
9+3
Har sett morkake selv, og den er ikke særlig pen nei. Men synes nå den var litt styggere på bildet enn i virkeligheten da. (Men så kikka ikke jeg SÅ nøye etter heller:))
Tror ikke jeg har så lyst å se på den morkaka mi jeg :lol:
ASJ !!
Klem
Vimsen T-12
Tidl. bruker
22-08-2002, 13:34
Så morkaka da jeg fikk Noah men den så da ikke sån ut:???: :???:
LeiaOrgana
22-08-2002, 20:09
Å huttetu, det så lite bra ut!
Er det noen som har funnet flere slike bilder på nettet?
Tidl. bruker
22-08-2002, 23:44
Nei var ikke noe særlig pent å se morkaen etter fødselen med førstemann. Men det glemmer en så snart :baby: kun er i tankene. :kidoki:
Det så ikke veldig delikat ut , nei. :soh: :soh:
Tror jeg bare skal spørre om den var fin jeg. Må jo ikke se på den vel.........
Loppa & Lille Håp, 17+5.
Nei morkaka ser kanskje ikke så flott ut. Men et under er det jo....... synd at ikke noen av dere andre vet om andre slike bilder på nettet.
Iasak
Morkaken er ikke et særlig vakkert syn, men hvilken fantastisk funksjon den har!!!! Jeg husker godt da jeg så morkaken ved sist fødsel, og jeg syns egentlig ikke det var så fælt...
- sol
Nei den så ikke særlig lekker ut.
Men den gjør jo en kjempe jobb.
Hei på dere.
Enig i at den kanskje ikke var så fin, men hjelp for en jobb den gjør i de månedene, mens babyen vokser og gror...
Hilsen fra Voice:mervink:
Fant et tilde til av ei flott morkake:
http://www.svanger.no/fotoalbum//showphoto.php?photo=193
*Lolita*
28-11-2002, 01:47
Jeg har bilde av morkake mi fra sist svangerskap, og den ser ikke sånn ut som på første linken!
beklager synes bilde av første linken ser helt fæle ut! ikke lekker ihvertfall.... men men den ska heller ikke være så fin for å gjøre en god jobb som den gjør :)
Nei pen er den vel ikke - men den en under er det....
Rart å tenke på at dette egentlig går an.
Phoeebee
28-11-2002, 01:58
:gal2: Ugh...:gal2:
Den vil ikke jeg se etter fodselen...
Annelin
29+3
Tidl. bruker
28-11-2002, 02:17
Jeg har egentlig ikke noe godt forhold til den, men den gjør en kjempejobb da.:) Jeg kommer nok ikke til å ville se den tror jeg altså...http://www.clicksmilie.de/sammlung/wuerg/wuerg015.gif
Tidl. bruker
28-11-2002, 09:28
Nei, ÆSJ!:spy:
Tenk jeg har noe så ekkelt i magen! :spy:
Jeg føler ikke noe særlig behov for å stifte nærmere bekjentskap med morkaken min jeg....
Jeg synes det er ganske spennende å se hvor babyen har oppholdt seg i de ni månedene.
Jeg har sett morkakene til begge mine fødsler. Og den til første mann var så liten at de tok den til forskning.
Vakker er den vel ikke, men spennende allikevel!
Lilli3 og Marius 30+3
:eek: Skrekk og horror, for et syn!
Neitakk, den kan de godt få kaste rett i søpla.. :p
Bluelady
28-11-2002, 20:31
Jeg har aldri hatt noe større ønske om å se morkaka jeg, og jeg har vel ikke fætt mer lyst nå nei.
snøkrystall
28-11-2002, 21:26
Jeg er så innmari fasinert av morkaka ! Tenk at det er den som har gjort at jeg fødte ei nydelig datter for 4 måneder siden !
Jeg er födt nysgjerrig - saa takk for bildet. Jeg har aldri sett noe slikt för. Synes aerlig talt ikke den var saa fryktelig - sml. med andre innvoller i alle fall (og den maa vel komme i den kategorien). Men hvorfor heter det "kake" forresten? (dette ordet gir jo noen höyere forhaapninger om hvordan den ser ut)
Tidligere Bruker
29-11-2002, 11:43
Ikke så deliktat nei, men ejg synes det var facineredne å se morkaka da jeg fødte mine unger. Det er jo litt koselig å se hvor de har fått næring i 9 mnd. ;)
:mervink:
Tidl. bruker
29-11-2002, 11:52
Da jeg var med på min venninnes fødsel viste jordmor morkaken til meg. Men jeg syns ikke den så kvalm ut i det hele tatt. Derimot dette bildet var jo helt forferdelig kræslig!
Det var ikke sånn jeg hadde forsetillt meg den! usj!!! Den kommer jeg til å lukke øya for!!!
T-6(t:D )
Hvis man ikke har lyst til å se morkaka så må man ikke det... Man har som regel noe annet å fokusere seg på ikke sant?
Dessuten så var det bildet av morkaka slettes ikke bra - det er ikke slik man ser den inne på føden... Jeg har sett den både med mine egne to fødsler og en venninnes - og greit nok at den ikke er spesielt delikat, men den ser ikke i nærheten SÅ ille ut...
... så ikke såååå ekkel ut,heldigvis. Og den ble donert til forskning på svangerskapsforgiftning på KK, så jeg håper at de fant ut noe
av den... dobbel nytte... først matfat for babyen min og så "mat" for forskerene...;)
Den ser vel ikke så ille ut!
Er glad jeg ikke så morkaken under min første fødsel...for dette var sikkelig ekkelt!
Flere bilder:
http://medlib.med.utah.edu/nmw/mod2/Tutorial2/anatomy.html
TajMahal
09-12-2002, 14:47
Her skulle det vært advart for dem som har svangerskapskvalme http://www.hallospass.de/smilies/smilie_lol.gif
Å Fy da....
At noe så stygt kan holde liv i noe som er så fint er litt rart og tenke på egentlig
Synes ikke hjerner er noe pent å se på heller jeg da...
Nå har jeg sett nok morkake for dette tiåret. Slipper altså å titte etter fødselen! :D
Artig at så mange ytrer sine meninger om morkaka.
Tidl. bruker
04-01-2003, 18:43
Tørr ikke å se jeg...
OOOPS 4!
04-01-2003, 23:36
Heisann, selv om jeg har født 3 ganger er det der 1. gangen jeg ser en morkake.....;)
Har visst ikke gått glipp av noe nei.....
Det var jo ekkelt jo......skal ikke se etter den når jeg føder nei.....
Elin 31+6
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.