PDA

Vis full versjon : Er det normalt????????????????

Miss Desember
22-05-2005, 20:40
Hei dere.
Er det normalt å bli trøttere for hver dag som går i graviditeten????
Jeg er ti uker på vei og blir stadig trøttere. Det er ikke alltid like enkelt når en har ei jente på 2 fra før som maser og vil ha oppmerksomhet hele tida, jeg jobber også nesten full tid, Har dere noe tips??? klem fra trøtte meg!!:vetikke:

Gosh
22-05-2005, 23:08
Jeg føler jeg blir trettere for hver dag og er i uke 10. Den overmanner meg helt, og det er ikke enkelt. Jeg har en gutt på 19 mnd som krever sitt..

Pozz
23-05-2005, 12:45
Tror dette er veldig normalt ja. Jeg har vært veldig trøtt i begge mine svangerskap, spesielt i starten. Hvis det tar helt overhånd kan du jo sykemelde deg en tid og se om du får mer overskudd, eller jobbe redusert. Skaff barnevakt en helg og sov ordentlig ut. Får du nok avlastning?
Det er rimelig tøft når man har en liten en fra før å passe på! :klemme:

Tidl. bruker
23-05-2005, 12:51
Jeg var veldig trøtt og slapp i første trimester. Måtte hvile/sove i hvertfall 1-2 ganger om dagen, og da sov jeg hele natten i tillegg. Nå har trøttheten gått litt over, men trenger fortsatt mer hvile/søvn enn vanlig. Har dessverre ingen gode tips å komme med. Kanskje en sykmelding kan hjelpe deg i denne perioden!?!

Acsa
23-05-2005, 22:51
Legg deg tidlig! Innse at du ikke får noe "meg-tid", sosialt liv eller tid til å gjøre ting du synes du "burde" gjøre i huset de neste ukene, og legg deg med en gang toåringen har sovnet. Forhåpentligvis kvikner du til i andre trimester - for så å bli enda trøttere i tredje... *gjeeeeesp*

Tidl. bruker
24-05-2005, 19:02
Denne gangen har jeg vært utrolig sliten og trøtt i begynnelsen...Sov to ganger i løpet av dagen + at jeg la meg 21-22 om kvelden:shock: Jeg som egentlig er et nattmenneske, pleier ikke å legge meg før 02-03 og stå opp igjen klokka 8. Trenger vanligvis ikke mer søvn...

Det har gudskjelov gitt seg. Nå sover jeg aldri på dagen og kan sitte lenger oppe på kvelden.:snill:

juni12
25-05-2005, 21:09
Noen blir trøttere en andre!
Var trett i mitt første svangerskap, men ikke sånn som i dette,det kommer sånn plutselig og er veldig ubehaglig!, er nå i uke 21 og det er litt bedre en det har vært, siden jeg syntes "meg tid" er viktig... har løsningen min vært aktiv syk mld, da har man mulighet til å flekse litt mere:blunk: ]

Lykke til.

lurven
25-05-2005, 22:55
Kjempe normalt!!! Sov alt du kan...