PDA

Vis full versjon : Bekkenløsning og festing av hodet

Unregistered
22-08-2002, 02:19
Hei.

Hva er bekkenløsning og hva får man det av og hvordan?Hva skjer med kroppen når man får det?

Og en annen ting...Hva vil det si at hodet fester seg???Hvorfor fester det seg og hvordan og hva fester det seg i der nede???

Håper på seriøse svar.

Vimsen
22-08-2002, 13:18
ER disse spørsmålene seriøse ?????

Polyanna
22-08-2002, 15:42
Vimsen, da! Fy!

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar, vet du!;)

Bekkenløsning får faktisk alle gravide. Hormonene medfører at bekkenet, som vanligvis sitter bom fast, blir løst. Dette for at babyen skal komme ut. Bekkenet er det som går "rundt" underlivet, på en måte. Blant annet det benet som ligger under kjønnshåret ditt, som heter symfysen.

Noen får større eller mindre smerter i forbindelse med denne løsningen. Smertene kan sitte foran i symfysen, eller bak inne i rompeballene, eller gå nedover lysken. Selv har jeg hatt litt vondt i symfysen i perioder, men det har aldri blitt uholdbart. Det er nok en kombinasjon av at jeg har holdt meg i moderat aktivitet hele tiden, med rolige spaserturer og mye svømming, at jeg har tatt veldig hensyn til kroppens signaler, og ren flaks.... Når det er vondt så kjennes det ut som når man har falt ned på stanga på en herresykkel.... *au*!

Min jordmor har en modell av bekkenet som hun viste til meg og forklarte. Spør din jordmor om hun kan gjøre det samme.

Når hodet fester seg så kommer det ganske langt ned i bekkenet, og så blir det sittende fast der. Det gjør ikke det hos alle, særlig ikke flergangsfødende. Der kan knøttet bli sittende fast i ukesvis før han kommer ut!:eek:

Håper det var svar på spørsmålet ditt! :)

Unregistered
22-08-2002, 22:18
Tusen takk for svar Polyanna.Det hjalp mye...Går ikke til jm så jeg kan ikke spørre henne om det.

Men fikk vite det jeg lurte på av deg.

Og til Vimsen...Det er slike kommentarer som du kom med som fikk meg til og spørre her under pinlige spørrsmål.